کد خبر ۶۳۴۸۹ انتشار : ۳۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۳

30 هزار واحد مسکن در سال جاری تحویل خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد می‌شود

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد گفت: امسال در کمیته امداد بنا بر این است 30 هزار واحد مسکن را تحویل خانواده‌های امداد دهیم که از این تعداد 22 هزار واحد مسکن‌های مقاوم‌سازی روستایی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم، ابراهیم بازیان پیش از ظهر امروز در دیدار آیت‌الله حسینی بوشهری که در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با بیان اینکه کمیته امداد چند سالی است که با جدیت و عزم بیشتری در ارتباط با توانمندسازی مددجویان وارد عمل شده است، اظهار داشت: کمیته امداد مسکن را به‌عنوان یکی از خدمات برجسته در صدر اولویت‌های خود قرار داده است.

وی با بیان دلایل توجه بیشتر به امر مسکن مددجویان در کمیته امداد در چند سال اخیر گفت: اگر بتوانیم به فاقدین مسکن و یا به کسانی که در روستاها، شهرها، حاشیه‌ها و بافت‌های فرسوده بد مسکن هستند، سروسامانی بدهیم چند گام سریع‌تر به احوال مددجویان رسیدگی کرده‌ایم.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با اشاره به سیاست‌های مسکن و سیاست‌های برنامه ششم توسعه در این زمینه، ابراز کرد: در جلسه‌ای که در مشهد بودیم سیاست‌های کمیته امداد در مضجع شریف امام رضا(ع) به تصویب رسیدند و این افتخار را داشتیم که این سیاست‌ها در 8 بند منعقد شدند.

بازیان با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از خانوارهای کشور روستایی هستند، عنوان کرد: در کل کشور نزدیک به 60 درصد مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده‌اند و 40 درصد باقی‌مانده‌ که در صورت بروز زلزله و سیل عمدتاً تخریب شامل حال مسکن‌های روستایی می‌شود.

وی گفت: طی چند ماه گذشته، 4 هزار مسکن روستایی را با کمک تسهیلات روستایی و وام‌های بلاعوض تحویل داده‌ایم، در مهرماه سال جاری نیز 1500 واحد تحویل داده می‌شود، امسال نیز بنا در کمیته امداد بر این است 30 هزار واحد مسکن را تحویل خانواده‌های امداد دهیم که از این تعداد 22 هزار واحد مسکن‌های مقاوم‌سازی روستایی است.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد افزود: در مسکن شهری نیز در چند سال اخیر تا حد امکان بسته به اقتضا، خانوارهایی که فاقد مسکن بودند را تأمین مسکن کردیم.

بازیان با تأکید بر اینکه به دنبال آن هستیم که بخش عمده تقاضای مؤثر مدد جویان را حل کنیم، تصریح کرد: این مهم در سایه تلاش مددجویان و مشارکت خیرین و مددجویان امکان‌پذیر خواهد بود.

وی ابراز کرد: امسال بنا بر این است 130 واحد مسکن را در استان قم خریداری کنیم و در این استان، مشکل مسکن روستایی را با یک نگاه و مساعدت ویژه حل‌وفصل کنیم چرا که مقوله مسکن جزو اموری است که در آن خدمات ماندگار می‌شود.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com