کد خبر ۶۳۵۶۷ انتشار : ۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۷
عادل علی پور:

احداث نیروگاه خورشیدی500 مگاواتی به مساحت 1000 هکتار در محدوده حوض سلطان قم

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان قم گفت: احداث نیروگاه 500 مگاواتی که یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های در جهان است به مساحت 1000 هکتار در محدوده حوض سلطان قم واقع است که کشورهای چین، اسپانیا و ایرلند متقاضی سرمایه‌گذار این نیروگاه در استان قم هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) ، عادل علی پور در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با بیان اینکه اکنون در وضعیت کمبود برق در کشور هستیم، اظهار داشت: طرح سرمایه‌گذاری  نیروگاه انرژی خورشیدی جاده کوه سفید که از طریق شرکت‌های خارجی در جاده کوه سفید در حال احداث است با 10 مگاوات به مدت 6 ماه به تعهدش عمل خواهد کرد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان قم با اشاره به قراردادهای استان قم با شرکت‌های خارجی افزود: یکی از برنامه‌های ستاد سرمایه‌گذاری استان قم احداث نیروگاه 30مگاواتی توسط شرکت چینی که فاز نخست این نیروگاه به مدت 6 ماه تکمیل خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم احداث نیروگاه‌های انرژی‌های تجدید پذیر در استان قم خاطرنشان کرد: احداث نیروگاه 500 مگاواتی که یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های در جهان است به مساحت 1000 هکتار در محدوده حوض سلطان قم واقع است که کشورهای چین، اسپانیا و ایرلند متقاضی سرمایه‌گذار این نیروگاه در استان قم هستند.

وی افزود: استان‌های یزد، فارس و قم ازجمله شهرهایی هستند که توانایی ساخت نیروگاه‌های خورشیدی را در قم دارند و استان قم به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی، منطقه قم موردنظر سرمایه‌گذاران است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان قم با بیان اینکه برای تولید انرژی 3000 مگاوات متقاضی داریم،  تصریح کرد: برای هر 200 هکتار زمین می‌شود بالغ 100 مگاوات برق از طریق انرژی خورشیدی تولید کرد.

وی عنوان کرد: یکی از مصوبات جلسه قبل، کوتاه کردن فرایندها برای انجام فعالیت‌های سرمایه‌گذاران در استان قم و ایجاد مرکز نمایندگان دستگاه‌ها برای سرمایه گزاری که تنها مرجع سرمایه‌گذاران است که فعالیت این مرکز به شکل کاملاً دستگاهی انجام می‌شود.

علی پور استان قم را جز 7 استان اول در ستاد سرمایه‌گذاری دانست و گفت: پیش‌بینی ما برای ثبت سرمایه‌گذاری در قم600 میلیون دلار است که می‌توانیم تولید600 مگاوات انرژی خورشیدی را در استان محقق کنیم.

وی  از صدور316 مجوز سرمایه‌گذاری به ارزش 12 هزار میلیارد ریال در قم خبر داد و افزود: در سال جاری  10میلیون و 800 هزار یورو سرمایه‌گذاری خارجی ثبت‌شده که تا پایان سال جاری این رقم افزایش پیدا خواهد کرد.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com