کد خبر ۶۳۶۲۲ انتشار : ۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۱
به دنبال تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان؛

زلزله به صندلی‌های ریاست پیرها افتاد/ استاندار، شهردار، فرماندار و معاونان استاندار رفتنی شدند!

بر اساس قانون جدید مصوب مجلس که در خصوص منع بکارگیری بازنشستگان در مناصب دولتی می‌باشد، استاندار قم، فرماندار قم، شهردار قم و دو تن از معاونان استاندار باید از سمت خود استعفا دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبرقم (قم‌نا)، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته سه‌شنبه 2 مرداد 97 قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان را اصلاح و محدودیت‌های جدیدی را در این قانون اعمال کردند.

این طرح که با ۱۹۴ رای موافق از ۲۴۰ نماینده حاضر به تصویب رسید فقط اجازه به کارگیری بازنشستگان بندهای الف، ب و ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری که شامل روسای سه قوه،‌ معاون اول رییس جمهور،‌ نواب رییس مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان و معاونان رییس جمهور هستند را می‌دهد و مشمولان بندهای د و ه را که شامل استانداران و معاونان استانداران همطراز سفرا و معاونان وزرا هستند را از قانون حذف کرده است."

در صورت تایید این مصوبه از سوی شورای نگهبان و چاپ در روزنامه رسمی ، مدیران بازنشسته شاغل که مشمول این قانون می شوند دو ماه فرصت دارند تا از سمت خود کناری نمایند .

بر همین اساس پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) با مروری بر سوابق شغلی مسئولان استان قم بررسی نموده است در صورت تصویب نهایی این مصوبه کدام مدیران قم باید میز مسئولیت خود را تحویل دهند !

۱. "سیدمهدی صادقی" استاندار قم، شاخص ترین و مهمترین مدیر دولتی است که مشمول قانون جدید است و باید برکنار شود.

طی دو دهه اخیر، انتصاب استاندار قم یکی از چالش‌های بزرگ وزارت کشور بوده است.
اما در دولت تدبیر و امید صندلی استانداری قم متزلزل ترین دوران خود را تجربه کرده است.

صادقی در حال حاضر در آستانه سی و هفتمین سال مسئولیت خود در مشاغل دولتی و حکومتی می‌باشد.

او علاوه بر قوه مجریه، در سال‌های اول انقلاب تا اواخر دهه شصت، در سپاه پاسداران خدمت کرده است.

۲. "رضا سیار" فرماندار قم هم جزء مهمترین مقامات دولتی در استان قم می‌باشد که دوره خدمت و مسئولیت او بیش از ۳۰ سال بوده است و در صورت تائید نهایی این قانون، باید فرمانداری قم را به فرماندار جدید و جوان تر تحویل دهد.

۳. "مهرداد غضنفری"، معاون استاندار قم نیز همچون استاندار و فرماندار و بر اساس قانون جدید، بازنشسته می‌باشد.

وی هم اکنون معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم را به عهده دارد.

۴."یونس عالی پور"، دیگر معاون استاندار قم نیز از جمله مدیران استانی است که مشمول قانون جدید منع بکارگیری بازنشستگان بوده و هم اکنون به عنوان معاونت هماهنگی امور زائرین استانداری قم به مسئولیت دولتی اشتغال دارد.

۵. "سیدمرتضی سقاییان‌نژاد" شهردار قم نیز از جمله مدیرانی است که به نظر می‌رسد مشمول این قانون می‌باشد و در صورت تائید این قانون توسط شورای نگهبان، شورای اسلامی شهر قم باید به دنبال شهردار جدید برای قم باشد. اتفاقی که همیشه با چالش های زیادی در قم رو برو بوده است.

گفتنی است که به کار گیری بازنشسته ها در سمت های مدیریتی فقط به استان قم محدود نیست و مدیران بسیاری از استان‌ها نیز مشمول این قانون جدید هستند.

بر اساس آنچه که آمار و سوابق مدیران دولتی می‌گوید، 17 استاندار، 80 معاون استاندار و 1200 مدیر دولتی مشمول قانون جدید منع بکارگیری بازنشستگان بوده و باید برکنار شوند.

گفتنی است جوان گرایی در دولت‌ها، یکی از مطالبات رهبر انقلاب از همه دولت‌ها بوده است که دولت حسن روحانی در بین همه دولت‌های جمهوری اسلامی، عنوان پیرترین دولت تاریخ انقلاب را به خود اختصاص داده است.

امید است با تصویب نهایی و ابلاغ طرح اصلاح قانون منع بکارگیری بازنشستگان، خون تازه‌ای به بدنه مدیریتی کشور تزریق شود.

قطعا اجرای این طرح در راستای عدالت نسلی و طبق قوانین بالادستی بوده و در بهبود اوضاع کشور موثر خواهد بود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com