کد خبر ۶۳۷۸۸ انتشار : ۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۵
اطلاع‌رسانی آبفا با یک روز تاخیر انجام شد؛

ماجرای سیلاب دیروز در رودخانه قمرود چه بود؟

چرا پیش از رهاسازی آب در رودخانه ای که هم مسیر تردد خودروها می‌باشد و هم چند پارکینگ عمومی در آن قرار دارد و هم محل تفریح و استراحت زائران و مجاوران می‌باشد، اطلاع‌رسانی صورت نگرفته است! عدم اطلاع‌رسانی پیش از رهاسازی آب در رودخانه، چه خسارت‌هایی را در پی دارد!؟

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبرقم (قم‌نا)، عصر روز گذشته بود که جاری شدن حجم زیادی آب در رودخانه قم، مردم قم و زائران کریمه اهل بیت را شوکه کرد.


این حجم آب به حدی بود که بلوار زائر را به موازات حدفاصل پل آهنچی تا میدان مطهری، دچار آبگرفتگی شدید شد و رفت و آمد خودروها را با مشکل مواجه ساخت.


دیروز رسانه های استانی و کانال های تلگرامی در حالی به انتشار گسترده خبر و تصاویر این حادثه روی آوردند که همگی از علت این حادثه اظهار بی اطلاعی می نمودند!

 

اما بالاخره مسئولان استانی به این واقعه واکنش نشان دادند و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم امروز صبح به خبرنگاران گفت: رهاسازی آب از سد 15خرداد به درخواست سازمان جهاد کشاوری قم انجام شده است!

احمد حاج حسینی مسگر اظهار داشت: این میزان آب با موافقت شرکت مدیریت منابع آب ایران و در مرحله اول با دبی هشت مترمکعب در ثانیه رهاسازی شد.

وی ادامه داد: رهاسازی آب از سد 15خرداد هر سال با درخواست کشاورزان باغ‌های پایین دست استان قم که از حقابه‌های رودخانه استفاده می‌کنند رهاسازی می شود و امسال نیز این کار انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم با بیان این که سال گذشته پنج میلیون متر مکعب آب در رودخانه قمرود جاری شد گفت: این حقابه، بخشی از خسارت‌های کم آبی و گرمای تابستان در باغ‌های استان را تامین می‌کند و باعث احیای زمین‌های کشاورزی و جلوگیری از انتشار ریزگردها می‌شود.



حال سوال اینجاست که چرا پیش از رهاسازی آب در رودخانه ای که هم مسیر تردد خودروها می‌باشد و هم چند پارکینگ عمومی در آن قرار دارد و هم محل تفریح و استراحت زائران و مجاوران می‌باشد، اطلاع‌رسانی صورت نگرفته است!

 

 

خاطره سیل در رودخانه قم در 11 فروردین سال 1388 و به بار آمدن خسارت‌های مالی و جانی ار اذهان مردم قم، یکی از اصلی‌ترین دلایل ضرورت اطلاع‌‌رسانی در خصوص این نوع اقدامات است که به امنیت روانی عمومی ارتباط دارد.


با در نظر گرفتن این موضوع که حتی احتمال هرگونه خسارت جانی و مالی در این اقدام وجود نداشته باشد، آیا این اقدام به صورت ناگهانی و بدون اطلاع قبلی، امنیت عمومی را خدشه‌دار نمی‌کند؟

 

رسانه های استان قم همواره بهترین همکاری را با روابط عمومی نهادها و دستگاه‌های دولتی را داشته و دارند و از این رو پذیرفتنی نیست که اینگونه اقدامات که مستقیما به امنیت عمومی ارتباط دارد، بدون اطلاع‌رسانی انجام پذیرد. 

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com