کد خبر ۶۳۹۲۹ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۵

90 درصد مالیات طی چهارماه امسال در قم محقق شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌ رسانی خبرقم (قم‌نا)، سهراب امدادی فرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بر اساس قانون بودجه، برای امسال پنج هزار و 730 میلیارد ریال مالیات پیش بینی شده و در صورتی که فرارهای مالیاتی شناسایی شده وصول گردد، این مبلغ به صورت صد درصد محقق خواهد شد.
وی اضافه کرد: برای چهارماه امسال یک هزار و 911 میلیارد ریال مالیات پیش بینی شده بود و تا پایان سال این مبلغ به طور کامل محقق خواهد شد.
وی با بیان این که میزان پیش بینی مالیات امسال نسبت به سال گذشته افزایش نیافته است، گفت: این امر در راستای کمک به فعالان اقتصادی و حمایت از تولید و اشتغال صورت گرفته است.
امدادی فرد خاطرنشان کرد: بیشترین درصد وصول مالیات از محل معوقات و فرارهای مالیاتی صورت می گیرد و همواره سعی می شود در فضای تعاملی و اعتمادسازی با مودیان این مسیر طی شود.
وی بیان کرد: بیش از 90 درصد پرونده های خوداظهاری مورد قبول قرار می گیرد و پرونده حدود 10 درصد از افرادی که نسبت به صدور صورتحساب مالیاتی معترض هستند، مجددا مورد بازنگری قرار می گیرد.
وی گفت: بر اساس ماده 132 قانون مالیاتی، شرکت هایی که در مناطق ویژه اقتصادی، شهرک های صنعتی و مناطق محروم فعالیت می کنند می توانند متناسب با شرایط و مکان سرمایه گذاری، از پنج تا 13 سال از معافیت مالیاتی استفاده نمایند.
امدادی فرد گفت: امسال همه اداره های مالیاتی استان، الکترونیکی و تمام پرونده ها و اظهارنامه های مالیاتی در سامانه های یکپارچه مالیاتی رسیدگی می شود.
وی افزود: اطلاعات هویتی، عملکردی و دارایی مودیان مالیاتی شامل اطلاعات مالی، پولی، اعتباری، معاملاتی، سرمایه ای و ملکی در سازمان امور مالیاتی در این سامانه وارد می شود و تمام وزارتخانه ها، موسسه های دولتی، شهرداری ها، موسسه های وابسته به دولت، بانک ها، موسسه های مالی اعتباری، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سایر اشخاص حقوقی دولتی و غیردولتی که اطلاعات مورد نیاز این پایگاه را دارند باید در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهند وگرنه مشمول جرایم می شوند.
وی همچنین گفت: واحدی در اداره کل امور مالیاتی تشکیل شده و فعالیت های اینترنتی را رصد می نماید که تاکسی های اینترنتی و خرید و فروش ها در این حوزه قرار دارد و پرونده آن ها به طور کامل رسیدگی می شود.
در استان قم بیش از 50 هزار مودی مالیاتی شامل 42 هزار مودی مالیاتی در بخش مشاغل و کسبه، پنج هزار و 92 مودی مالیاتی در بخش املاک و سه هزار و 700 مودی نیز در بخش شرکت ها اظهارنامه مالیاتی تسلیم نموده اند.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com