کد خبر ۶۴۲۷۵ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۰
تاملی بر اولین جشنواره مطبوعات قم:

شائبه رویکرد حزبی و جناحی در نخستین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های قم!!

در اولین جشنواره مطبوعات قم شاهد تقدیرهای سفارش گونه ای بوده ایم که متاسفانه هیچ شاخص مناسبی نداشته و موجب حیرت اکثریت خبرنگاران قم شد. برخی از رسانه های منتقد دولت به بهانه عدم ثبت دفتر در سامانه جامع رسانه ای از داوری جشنواره خارج شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبر قم (قم‌نا)، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاههای خبری استان قم صبح امروز توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، خانه مطبوعات و استانداری در حالی برگزار شد که سلطانی فر معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم ترجیح داد به جای گزارش اقدامات انجام نشده اش در حوزه حمایت از رسانه ها و خبرنگاران، بیشتر به بیان خاطرات سالهای دور روزنامه نگاری خودش بپردازد و همانند رئیس جمهور محترم به ذکر «باید» های بدیهی در آینده اکتفا کند.


با احترام به همه اهالی رسانه و همکاران خبرنگار در قم که بار سنگین اطلاع رسانی و برقراری ارتباط بین مسئولین و جامعه را به دوش می کشند و در این جشنواره شرکت نمودند، جدای از اینکه بسیاری از فعالین خبری قم که اخیرا نیز با عدم شرکت در انتخابات خانه مطبوعات قم از رسیدن آن به حدنصاب قانونی جلوگیری کرده و به نشانه اعتراض به این جشنواره نیز اثری ارسال نکردند،نوع داوری کاملا تخصصی و بی طرفانه (!!) .

هیئت داوران نیز از تنها شاهد مثال زیر قابل تفهیم و تحلیل است ، در بخش اصلی جشنواره و در قسمت تیترهای حائز رتبه برتر ، لوح تقدیر و هدیه ده میلیون ریالی به تیترهای:


«بازگشت تحریم ها تأثیری در فروش نفت ندارد» و «حملات اسرائیل به سوریه برنامه ریزی شده بود»


البته دقت به منبع منتشرکننده مطالب فوق شرح کافی برای توضیح این شاهکار  رسانه ای و ثبت در پرونده داوری نخستین جشنواره مطبوعات استان قم است ، برخی از رسانه های منتقد دولت به بهانه های مختلفی همچون عدم ثبت دفتر در سامانه جامع رسانه ای از داوری آثار آنها در بخش های مختلف جشنواره خود داری بعمل آمد که جای تامل بسیار دارد.

مشکلات در این روز بسیار است و روزی که برای جشن بود تبدیل به روز حزن شد ، و این رویه همچنان در سالیان متوالی ادامه دارد و روزی که برای خبرنگار است تبدیل به روز مدیران خبرنما شده است ؛ این نیز بگذرد......

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com