کد خبر ۶۴۳۰۰ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۵۰

وضعیت ووشو استان قم مساعد نیست

رئیس هیئت ووشو استان قم گفت: وضعیت ووشو استان قم اصلاً مساعد نیست و حال و روز آن شبیه یک انسان مرگ مغزی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبر قم (قم‌نا)، جواد محمد زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: شرایط هیئت ووشو استان قم بسیار دشوار است چرا که درگذشته هیچ زیرساختی در آن نبوده و از زمانی که من به هیئت آمدم کارهای بسیاری انجام‌نشده بود، دقیقاً شبیه به انسانی که مرگ مغزی شده و به اغماء رفته است.

رئیس هیئت ووشو استان قم درباره جایگاه این هیئت در کشور، گفت: هم‌اکنون هیئت ووشو استان قم در رتبه‌بندی فدراسیون رتبه 26 را دارد که همین رقم نشان می‌دهد شرایط هیئت چگونه است و برای بهبود آن برنامه طولانی‌مدت نیاز داریم.

وی افزود: برای بهبود شرایط هیئت ووشو و بازگشت آن از حالت اغما به حمایت مجموعه استان و به‌ویژه رسانه‌ها نیاز داریم که فعالیت‌ها و عملکرد این هیئت را انعکاس دهند تا ذهنیت اهالی ورزش از هیئت تغییر کند تا بدانند ووشو قم پویا شده است.

رئیس هیئت ووشو استان قم تصریح کرد: در زمانی که به هیئت ووشو آمدم حدود 200 نفر تعداد ووشوکاران بیمه‌شده بود اما تاکنون 595 نفر جذب این رشته شده‌اند که تا پایان سال این عدد ارتقاء چشمگیرتری خواهد داشت.

محمد زاده درباره ظرفیت‌های ووشو استان قم توضیح داد: اگر طبق برنامه‌ای که طراحی کرده‌ایم پیش برویم با همت همه اعضاء هیئت در بازی‌های آسیایی بعدی می‌توانیم سه ملی‌پوش را در قالب تیم ملی از استان قم شاهد باشیم چرا که ووشو یکی از رشته‌های مدال‌آور در تمام آوردگاه‌های بین‌المللی است.

رئیس هیئت ووشو استان قم عنوان کرد: در حال حاضر شرایط به گونه است که ما حتی یک بازیکن در دو بخش آقایان و بانوان نداریم که در دور نخست حذف نشود و بتواند مبارزات آبرومندانه‌ای را انجام اما بر اساس برنامه استعدادیابی را در تمام رده‌های سنی آغاز کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه مسابقات انتخابی تیم ملی ووشو در مهرماه به انجام می‌رسد، بیان کرد: تیم منتخبی را تشکیل داده‌ایم و تاکنون بیش 40 جلسه تمرینی و اردوهای آماده‌سازی برای ووشوکاران منتخب قم برگزارشده است که امید می‌رود این تیم در مسابقات تاریخ شود.

به گفته وی، برنامه‌هایی مختلفی در تقویم هیئت ووشو استان قم وجود دارد که در روزهای آینده میزبانی مسابقات قهرمانی کشور بانوان مهاجرین، میزبانی مسابقات قهرمانی کشور بانوان و برگزاری جشنواره هنرهای ووشو به مناسبت روز جهانی این رشته در دستور کار قرار دارد، ضمن اینکه اعزام تیم‌های منتخبی و برگزاری مسابقات قهرمانی در تمام رده‌های سنی نیز از مهم‌ترین فعالیت‌های این هیئت خواهد بود.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com