کد خبر ۶۴۳۰۳ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۱

بیمارستان الزهرا(سلام الله علیها) قم فاقد استانداردهای خدمت رسانی است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبر قم (قم‌نا)، ابوالفضل ایرانی خواه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بیمارستان الزهرا(سلام الله علیها) حتی شرایط بازسازی و یا بهسازی را نیز ندارد و باید کاملا تخریب شود و از نظر متراژ زمین نیز که حدود 6 هزار مترمربع می باشد، استاندارد نیست.
وی اضافه کرد: این مرکز دارای بیمارستان، درمانگاه و اورژانس بود که به دلیل کمبودها در حال حاضر فقط مرکز اورژانس فعال است و به محض تامین امکانات در هفته های آینده، درمانگاه آن نیز با نام مبارک حضرت زهرا(سلام الله علیها) مجددا شروع به کار می کند.
وی با بیان این که بیمارستان الزهرا(سلام الله علیها) همزمان با بازگشایی بیمارستان شهدا تعطیل شد، ادامه داد: در مورد تعیین تکلیف بیمارستان الزهرا(سلام الله علیها) صحبت هایی با آقای امیرآبادی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته و با توجه به این که این بیمارستان خیرساز است، بنا داریم تصمیمی مناسب برای ادامه خدمت آن به مردم قم گرفته شود.
ایرانی خواه گفت: با توجه به انتقادی که واقف بیمارستان به تعطیلی آن داشت، در ابتدا بنا بود مرکز ناباروری به این بیمارستان منتقل و همراه با درمانگاه و اورژانس به همشهریان خدمات رسانی شود.
وی افزود: آقای امیرآبادی پیشنهاد واگذاری احداث بیمارستان را به بنیاد برکت نمود که توافق اولیه صورت گرفته و اگر به نتیجه برسد، ساختمان بیمارستان به طور کامل تخریب می شود و زمین های پشت آن نیز که متراژ بالایی دارد، تملک و بیمارستان فاخر 500 تختخوابی مادر و کودک احداث می شود.
وی اضافه کرد: انتقال مرکز ناباروری به بیمارستان الزهرا نیز به دلیل این پیشنهاد به تاخیر افتاده و در صورتی که طرح احداث بیمارستان جدید به نتیجه نرسد، مرکز ناباروری به این بیمارستان منتقل و همچنین یک پایگاه و مرکز بهداشتی نیز در این مرکز راه اندازی می شود تا خدماتی که مدنظر واقف است به مردم ارائه و رضایت وی جلب شود.
نخستین مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری دولتی استان قم سال گذشته با اعتبار 20 میلیارد ریال در بیمارستان نکویی هدایتی فرقانی قم به بهره برداری رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام خدمات درمانی بیمارستان الزهرا(س) به بیمارستان شهدا که در فروردین ماه احداث شد، منتقل شده است.
بیمارستان 172 تختخوابی شهدای قم با 16 هزار مترمربع زیربنا و اعتبار 750 میلیارد ریال احداث شده است.
وی با تاکید بر این که تمام تصمیم ها در مورد بیمارستان خیریه الزهرا(سلام الله علیها) بر اساس رعایت مسائل شرعی صورت گرفته است، تصریح کرد: با وجود این که دانشگاه تعهدی برای ساخت بیمارستان در این مکان ندارد، ولی احداث بیمارستان تخصصی مادر و کودک در محل کنونی بیمارستان الزهرا(سلام الله علیها) در حال پیگیری است.
بیمارستان الزهرا(سلام الله علیها) در منطقه امامزاده ابراهیم(علیه السلام) قم قرار دارد که دارای 74 تخت بیمارستانی و بخش هایی از جمله جراحی زنان و زایمان، فوق تخصص نوزادان، اتاق عمل، درمانگاه داخلی، درمانگاه اطفال و آزمایشگاه و سونوگرافی بود.
قدمت ساخت بیمارستان های نکویی، کامکار عرب نیا، ایزدی، حضرت معصومه(سلام الله علیها) و شهید بهشتی در استان قم که در حال ارائه خدمات به مردم هستند به بیش از 30 سال می رسد و ساختمان های فرسوده ای دارند.
در حال حاضر استان قم به ازای هر یک هزار تن، 1.9 تخت بیمارستانی فعال دارد که این رقم در سطح کشور 1.6 می باشد.
اگر بیمارستان های در حال احداث قم از جمله امیرالمومنین(علیه السلام)، مادر، یک هزار تختخوابی، 110 تختخوابی و قلب تا سال 1400 راه اندازی شود، تخت های بیمارستانی در بخش دولتی به بیش از سه هزار و 200 تخت و در کل تخت های دولتی، خصوصی و خیریه به سه هزار و 600 تخت می رسد که استاندارد به نسبت بالایی است.
با راه اندازی بیمارستان های در حال احداث، سرانه تخت های بیمارستانی قم نیز به 3.5 تخت به ازای هر یک هزار تن افزایش می یابد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com