کد خبر ۶۴۳۱۶ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۷

رسانه ها از تیترهای تضعیف کننده امید درجامعه پرهیز نمایند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبر قم (قم‌نا) به نقل از ایرنا، سید مهدی صادقی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از پیشکسوتان مطبوعات و رسانه های استان قم در سالن اجتماعات خانه مطبوعات اظهار کرد: رسانه ها اگر به درستی نقش خود را ایفا نمایند، به کارآمدی نظام کمک کرده اند.
وی با بیان این که ما مسئولان باید در قبال تعهدات خود پاسخگوی مردم باشیم و رسانه ها نماینده آنان هستند، تصریح کرد: رسانه باید نقش آگاهی دهندگی برای مردم داشته و امانتدار باشد.
وی بر پاسخگویی مدیران دستگاه های اجرایی به رسانه ها تاکید و بیان کرد: خدمت به مردم و کسب رضایت مندی هدف همه مسئولان است و با انجام درست وظایف و ماموریت ها در هر مسئولیتی این هدف محقق می شود.
صادقی با بیان این که برای توسعه متوازن و حرکت به سمت کارآمدی، نیازمند اصلاح نظام مند در حوزه های گوناگون هستیم، گفت: رسانه ها در این زمینه نقش موثری دارند، از این رو باید جایگاه خاص خود را داشته باشند.
استاندار قم با اشاره به نقش رسانه ها در اعتمادسازی در جامعه خاطرنشان کرد: برای اصلاح جامعه و پیشرفت همه ما باید تلاش و کوشش کنیم.
وی با اشاره به حضور پیشکسوتان در رسانه ها، خواستار فراهم شدن بستر مناسب برای استفاده از تجربه های ارزنده آنها در کمک به پیشرفت و توسعه استان و الگودهی به جوانان فعال در حوزه رسانه شد و از آنها به عنوان عصاره تجارب در این عرصه نام برد.
وی با تقدیر از فعالیت اصحاب رسانه گفت: همه مدیران استان باید پاسخگوی رسانه ها باشند و ابلاغ کردم که هیچ مدیری حق شکایت از رسانه را ندارد، مگر این که به خانه مطبوعات ارجاع کند تا دراین مجموعه حل و فصل شود.
استاندار قم همچنین خاطرنشان کرد: در تقویت حوزه رسانه هر کاری که بتوانیم انجام می دهیم.
وی در بخش دیگر سخنان خود در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در رابطه با وضعیت باشگاه فوتبال صبای قم گفت: ما از تیم های ورزش حمایت های معنوی لازم را انجام می دهیم ولی واقعیت این است که تیم های ورزشی باید اسپانسر داشته باشند تا بتوانند به فعالیت های خود ادامه دهند.
استاندار قم به این نکته نیز اشاره کرد که باید توجه جدی به ورزش پایه دراین استان شود.

در جشنواره مطبوعات شاهد همدلی اداره های مختلف بودیم
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز با بیان این که استاندارهمیشه حامی برنامه های فرهنگی و رسانه های استان بوده است، به برگزاری نخستین دوره جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری قم اشاره و اظهار کرد: در این جشنواره شاهد همدلی اداره های مختلف استان بودیم.
از برترین های نخستین دوره جشنواره مذکور، روز چهارشنبه (دیروز) همزمان با روز خبرنگار، طی آیینی در تالار مرکزی شهر با حضور محمد سلطانی فر معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان و اصحاب رسانه این استان تجلیل شد.
سید موسی حسینی کاشانی خاطرنشان کرد: با تلاش، کوشش، همت، همدلی، تعامل و ارتباطات دوسویه می توانیم مشکلات را رفع کنیم و در مسیر رشد و تعالی گام برداریم.

از ظرفیت پیشکسوتان رسانه استفاده می کنیم
همچنین در این جلسه مدیر خانه مطبوعات استان قم با تبریک روز خبرنگار و تقدیر از خدمات پیشکسوتان این عرصه گفت: کسانی که در این جلسه حاضر هستند از روزنامه نگارانی هستند که بیش از 20 سال در حوزه رسانه فعالیت می کنند.
مرتضی داستانی با تاکید بر استفاده از ظرفیت و توانمندی های پیشکسوتان در زمینه آموزش و انتقال تجربه های آنها اظهار کرد: بنا داریم با راه اندازی کمیته پیشکسوتان در خانه مطبوعات از این ظرفیت بهره ببریم.
وی از راه اندازی دوره های آموزشی در زمینه سواد رسانه ای در 3 پایگاه در سطح شهر قم با همکاری ادارات کل تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد.
محمدجواد محرابی معاونت مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و سید رضا علیزاده طباطبایی مدیرکل روابط عمومی استانداری قم نیز در این جلسه با تبریک روز خبرنگار و تقدیر از پیشکسوتان این عرصه از خدمات رسانه های مختلف استان تقدیر و سپاسگزاری کردند.
در این جلسه، جمعی از پیشکسوتان رسانه استان قم به بیان دیدگاه ها، نظرها و پیشنهادهای خود در رابطه با موضوع های گوناگون مرتبط با حوزه رسانه پرداختند.
در پایان این جلسه، استاندار قم با اهدای لوح تقدیر از خدمات و تلاش های پیشکسوتان رسانه استان قم تقدیر و تشکر کرد.
شهید محمود صارمی خبرنگار و مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در افغانستان بود که در 17 مردادماه سال 77 در جریان کشتار دیپلمات های ایرانی در مزار شریف به دست طالبان به شهادت رسید و این روز در تقویم رسمی کشور به عنوان «روز خبرنگار» نام گرفت.


شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com