کد خبر ۶۴۳۱۸ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۹

عرضه مرغ منجمد در بازار برای کاهش قیمت در قم

فرماندار قم گفت:‌ بهترین راه‌حل برای کاهش قیمت مرغ عرضه مرغ منجمد در بازار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، رضا سیار در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قم که صبح امروز در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: مرغ هرسال در ایامی از سال به دلیل افزایش تقاضا دچار افزایش قیمت می‌شود.

فرماندار قم افزود: بهترین راه‌حل برای کاهش قیمت مرغ عرضه مرغ منجمد در بازار است که در این صورت با یک اقدام نرم قیمت مرغ کاهش خواهد یافت.

سیار با بیان اینکه مصرف مرغ مردم در تابستان بسیار افزایش‌یافته است، گفت: فشار آوردن و برخورد کردن با مرغداران راه‌حل درستی برای کاهش قیمت مرغ نیست و بهتر است که باعرضه گسترده مرغ منجمد در بازار قیمت‌ها را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه امروزه مردم به‌صورت گسترده در خانه‌های خود مرغ منجمد نگه‌داری می‌کنند، خاطرنشان کرد: عرضه مرغ منجمد در بازار هم موجب کاهش قیمت‌ها شده و هم از نگه‌داری مرغ توسط مردم در فریزرهای خانگی بهداشتی‌تر خواهد بود.

فرماندار قم با بیان اینکه بخش زیادی از فروشندگان لبنی سنتی دارای دامداری هستند، عنوان کرد: وجود این فروشندگان برای مقابله با کارخانه‌های لبنی که شیر را به قیمت مصوب از دامداران نمی‌خریدند ضروری است، زیرا در سال‌های گذشته شاهد بودیم که بسیاری کارخانه‌های لبنی شیر را کمتر از قیمت مصوب دولتی از دامداران می‌خریدند.

سیار ادامه داد: چندین سال شیر کمتر از قیمت مصوب از دامداران خریده می‌شد و به همین دلیل اگر امروز افزایش قیمتی توسط دامدار صورت می‌گیرد نباید برخورد تندی با آن‌ها داشت و باید سعی کنیم مشکلات روانی بازار با آرامش سپری شود.

وی تصریح کرد: دادستان به‌عنوان مدعی‌العموم همکاری خوبی با سازمان تعزیرات داشت تا برخورد مناسبی با  محتکران و کم‌فروشان انجام شود.

فرماندار قم بیان کرد: افزایش قیمت گندم که در اول ماه رمضان صورت گرفت به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نبوده و باید برای عاملان این افزایش قیمت اشد مجازات در نظر گرفته شود.

سیار با تأکید بر اینکه مردم تشنه برخورد با متخلفان هستند، اظهار داشت: ما باید بااقتدار و با تکیه‌بر عدالت به خواسته مردم که کنترل قیمت‌ها است پاسخ دهیم.

وی با بیان اینکه با گران‌فروشی باید برخورد قاطع شود، خاطرنشان کرد: مردم بیش از گرانی از گران‌فروشی گله داشته و از ما انتظار دارند که با گران‌فروشی مقابله کنیم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com