کد خبر ۶۴۳۲۲ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۲

رسالت خبرنگاران در عرصه‌های مختلف تبعیت از ولایت‌فقیه است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان قم گفت: وظیفه خبرنگاران در قلم‌زدن، عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و خانه و خانواده باید تبعیت از ولی‌فقیه باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید حسن اکبری ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که در تالار نخلستان قم برگزار شد، بالاترین و محبوب‌ترین ذکر در پیشگاه خداوند متعال را صلوات بر حضرت محمد(ص) بیان و اظهار داشت: منافع فرستادن صلوات به خود ما برمی‌گردد و دارای اجر و پاداش عظیمی در پیشگاه خداوند باری‌تعالی است.

وی افزود: کسانی که خبرنگاری را به‌عنوان حرفه‌ و فن انتخاب کرده‌اند از جایگاه ویژه و خاصی در میان سایر اقشار جامعه برخوردار هستند و بنا به فرموده مقام معظم رهبری خبرنگاران و گزارشگران کسانی هستند که لحظات نابود شدنی و زوال یافتنی را تثبیت و ابدی می‌کنند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان قم خبرنگاران را انسان‌هایی دانست که برای دفاع از ارزش‌های انقلابی و اسلامی مصمم شده‌اند و گفت: خداوند متعال در عصاره تکمیل آفرینش انسان به چند دسته از انسان‌ها احترام گذاشته، دست نخست عالمان و اهل معرفت هستند، و در این رابطه از ائمه(ع) 35 روایت واردشده است.

اکبری با نقل حدیثی از امیرالمؤمنین(ع) ابراز کرد: خبرنگاری علاوه بر اینکه علم است همچنین کاری ابدی و بنیادی بوده بنابراین بنا به فرموده کلام امیرالمؤمنین(ع) اگر خبری به دست انسان رسید باید خبر را ارزیابی کرده و در مورد آن تحقیق کنید.

وی عنوان کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند آبروی یک مسلمان از عظمت خانه خدا بالاتر است، چراکه انسان‌ها برای تزکیه نفس به این مکان مقدس می‌آیند اما آبروی بالاتر از این خانه است، درنتیجه باید در مورد صحت و درستی خبرهایی که به دست انسان می‌رسد باید تحقیق و بررسی کرد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان قم خبرنگاران با بیان آداب خبرنگاری و خبررسانی گفت: باید بسیار در مورد خبررسانی و صحت آن مراقبت و  مواظبت کرد، اندیشه کردن در خبر آینه تمام نمای درون جان انسان است و حضور یک رهبر آگاه، مدیر و اندیشمند بوده که در رأس هرم قرار دارد و وظیفه خبرنگاران در قلم‌زدن، عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و خانه و خانواده باید تبعیت از ولی‌فقیه باشد.

وی با اشاره به  جنگ بی‌نظیر و خانمان سوز هشت سال دفاع مقدس ابراز کرد: در این جنگ مهم‌ترین عوامل دریایی، هوایی و زمینی از شرق و غرب در اختیار دشمن بودند،اما این ملت با دادن خون‌های شهدای معظم انقلاب در برابر دشمن کینه‌توز ایستادگی کرده و در این جنگ پیروز شدند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان قم دومین رکن موردتوجه خبرنگاران را اتحاد، وحدت و یکپارچگی بزرگ ایران دانست و تأکید کرد: مادران بزرگ، شهدایی همچون شهید حججی‌ها را تربیت و تقدیم انقلاب اسلامی کردند، و گفتند حاضرند سر بدهند اما دین و انقلاب را از دست ندهند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com