کد خبر ۶۴۳۴۷ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۳

مثلث زیارتی مشهد، قم و شیراز تشکیل شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از دریافتی ایرنا، حیدر اسکندرپور جمعه در نود و هفتمین نشست شهرداران کلانشهرهای کشور در مشهد افزود: با توجه به وجود تعداد زیاد پروازهای خارجی در فرودگاه های شیراز و مشهد، این دو شهر می توانند با برنامه ریزی و همفکری های میان مدت و بلند مدت، اقدامات مناسبی برای رونق صنعت گردشگری و توسعه مراودات خود فراهم کنند.
اسکندرپور با اشاره به تعدد و تنوع جاذبه های گردشگری شیراز اظهار داشت: شهرهایی همچون شیراز، اصفهان و مشهد برای جذب گردشگران خارجی نیازمند ایجاد زیرساخت های لازم هستند و از این رو انتظار می رود در شهرهای گردشگر پذیر کشور، ظرفیت های بیشتری برای توسعه و رونق این صنعت ایجاد شود.
شهردار شیراز گفت: طی سالهای گذشته بافت های تاریخی را معضلی شهری می دانستند اما اکنون به بافت تاریخی شیراز به عنوان یک ثروت عمومی، ظرفیتی غنی و فرصتی طلایی برای جذب گردشگر نگاه می شود و هفت محور گردشگری در محدوده بافت تاریخی شیراز تعریف شده که بر اساس آن مسیرهای مختلف تاریخی و ارزشمند، با هماهنگی میراث فرهنگی احیا خواهد شد.
اسکندرپور با تاکید بر اینکه برای جذب گردشگر در بافت تاریخی باید زندگی را در آن جاری ساخت افزود: بدین منظور در حال حاضر بیش از 86 طرح گردشگری-اقتصادی همچون هتل، رستوران، کافی شاپ و.... در بافت تاریخی شیراز در حال اجرا است.
بررسی گزارش ها و مصوبات کمیسیون اقتصادی مجلس درمورد مواد لایحه مالیات بر ارزش افزوده و تأثیر آن بر بودجه شهرداری‌ها، گزارش شهردار شیراز در مورد تهیه برنامه توسعه پایدار کلانشهرها توسط شهرداری شیراز و تهیه و اجرای برنامه میان‌مدت توسعه پایدار و یکپارچه شهر شیراز و گزارش قاسم تقی‌زاده خامسی، شهردار مشهد در خصوص مسائل و موضوعات مطرح در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی از جمله موضوعات ارائه شده در نود و هفتمین نشست شهرداران کلانشهرهای کشور بود.
همچنین پیشنهاد عضویت یکی از شهرداران کلانشهرها در کمیسیون خاص امور کلانشهر تهران و سایر کلانشهرها در دولت، بحث و تبادل کارشناسی شهرداران در زمینه استمرار خدمات در شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی کشور، نامه معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها درباره اتوبوس‌های دربستی در شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت از دیگر مواردی است که در این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
نود و هفتمین نشست ادواری مجمع کلانشهرهای ایران پنجشنبه 18 مردادماه با حضور شهرداران کلانشهرهای ایران به میزبانی شهرداری مشهد کار خود را آغاز کرد.
9873 / 1876
انتهای پیام
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com