کد خبر ۶۴۳۵۱ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۰

تأکید امام جمعه قم بر برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم

ائمه جماعت سراسر کشور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تأکید بر ضرورت برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم و برخورد جدی با اخلال‌گران و مفسدان اقتصادی در ادامه تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به دستور رهبری را یکی از راهبردهای خوب در برطرف کردن مشکلات دانستند و گفتند که این شورا باید مقابله با جنگ اقتصادی دشمن را در مدت زمانی کوتاه اجرایی کند.

تأکید امام جمعه قم بر برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایسنا، آیت‌الله سید «محمد سعیدی» امام جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم در مصلی قدس، برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: گرانی و رکود مردم را در تنگناهای اقتصادی قرار داده انتظار می‌رود رئیس‌جمهور و مسئولان برای حل مشکلات کشور تلاش مضاعف کنند.

امام‌جمعه قم افزود: دیگر شنیدن خبر تاراج بیت‌المال و فرار غارتگران برای مردم کشور قابل تحمل نیست.

وی اظهار کرد: تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به دستور رهبری یکی از راهبردهای خوب در رفع مشکلات بود این شورا باید مقابله با جنگ اقتصادی دشمن را در مدت زمانی کوتاه اجرایی کند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: تقویت تولید و اشتغال و سرمایه‌گذاری و رفع معضل بیکاری و سخن گفتن با مردم به صورت شفاف اهمیت زیادی دارد این خواسته صریح رهبری و عموم مردم ایران است.

سعیدی در خصوص مدیریت بازار ارز و سکه گفت: از اقتصاددانان ماهر و صاحب نظران انقلابی و علاقه مند به کشور در حوزه مسائل مالی و پولی استفاده شود. دولت با هم‌افزایی بسته‌های تکمیلی را جهت رفاه حال مردم اعلام کند و بر حسن اجرای سیاست‌ها با مدیریت صحیح به بازار ارز و سکه نظارت کند و متخلفین و اهمال‌کاران را عزل و مجرمین به دستگاه قضائی معرفی کند.

اروپا و آمریکا دشمنان قسم‌خورده ما هستند

«علم‌الهدی» امام جمعه مشهد هم امروز در خطبه‌های نماز جمعه با بیان این‌که اروپا و آمریکا فرقی با هم ندارند، اظهار کرد: اروپا و آمریکا دشمنان قسم‌خورده ما هستند و اختلاف تنها در روش است. اروپایی‌ها واقعاً طرفدار ما نیستند و می‌خواهند همان کاری را انجام دهند که آمریکا انجام داده است، چون مسائل و منافعشان با هم مشترک است، اما هر کدام با یک روش و سیستم به میدان آمده‌اند. امروز وضع ما نسبت به مسلمانان آن زمان بسیار بهتر است.

وی خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند هم‌اکنون که آمریکا این کار را با ما انجام داده، انگلیس و فرانسه‌ ناپاکی که قرن‌ها دشمنی، عداوت و ناپاکی آن‌ها بر ما ثابت شده، معامله کنیم، قرآن بیان می‌کند که این منطق منافقین در جنگ احزاب بود. شما مذاکره کردید و دلار سه هزار تومان را به 10 هزار تومان رساندید. مگر کار دیگری کردید؟ باز هم می‌خواهید مذاکره کنید؟ باز هم می‌خواهید همان راه را پیش ‌ببرید؟ این حرف بنده نیست حرف قرآن است.

انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com