کد خبر ۶۴۳۵۴ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۵

نمایشگاه گنجشک های جمکران در قم برپا شد

مسئول دفتر کودک و نوجوان انتشارات کتاب جمکران روز جمعه در حاشیه این نمایشگاه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، گفت: این نمایشگاه که حاصل عملکرد 2 ساله دفتر کودک و نوجوان انتشارات کتاب جمکران می باشد، آثار 30 تصویرساز در قالب 135 عنوان کتاب را به نمایش گذاشته شده است.
سعید سعادت با تاکید بر اهمیت توجه به کتاب کودک و نوجوان در حوزه دین افزود: انتشارات کتاب جمکران فعالیت خود را زیر نظر مسجد مقدس جمکران از سال 1373 آغاز و به دلیل اهمیت توجه به حوزه انتشارات کودک و نوجوان در سال 1394 واحد مستقل کودک و نوجوانان به منظور تمرکز بر انتشار کتاب های دین محور در رده سنی کودک و نوجوان در این انتشارات ایجاد شد.
وی با اشاره به برنامه های جانبی این نمایشگاه ادامه داد: نقد مجموعه کتاب هشت جلدی «غیبت پیامبران» در طول برگزاری نمایشگاه و رونمایی از کتاب «خداشناسی» کودکان در روز افتتاحیه از جمله برنامه های جانبی این نمایشگاه است.
مسئول دفتر کودک و نوجوان انتشارات کتاب جمکران بیان کرد: این نمایشگاه که تا یکم شهریور ماه ادامه خواهد داشت صبح ها از ساعت 9 تا 13 و عصرها از ساعت 17 تا 21 میزبان علاقه مندان خواهد بود.
سعادت ادامه داد: فرهنگ انتظار، داستان های اهل بیت(ع)، تاریخ پیامبران، سبک زندگی ایرانی- اسلامی، آموزش عقاید، تاریخ اسلام، انقلاب اسلامی، شهدا و دفاع مقدس مهمترین محورهای فعالیت دفتر کودک و نوجوان انتشارات کتاب جمکران است که با استفاده از هنرمندان توانمند اقدام به تولید و انتشار این کتاب ها می نماید.
وی کار در حوزه کودک و نوجوانان به ویژه برای تولید کتاب هایی با مضامین دینی را بسیار سخت و ظریف دانست و گفت: طراحی انتزاعی و پیچیده، نداشتن جذابیت بصری، اغراق در طراحی و قابل درک بودن برای کودکان و نوجوانان از جمله مهمترین اشکال های این عرصه است که به همین دلیل انتشارات جمکران با توجه به تخصصی بودن کار برای کودکان و نوجوانان اقدام به ایجاد واحد مستقل برای انتشارات کودک و نوجوانان نمود.
مسئول دفتر کودک و نوجوان انتشارات کتاب جمکران ابتکار در طراحی، جذابیت بصری و قابل فهم بودن را از جمله ویژگی های کتاب های ارائه شده در این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: طراحان این مجموعه با تلفیق طراحی های رئال و فانتزی به دنبال باورپذیر کردن و درک ساده تصاویر این کتاب ها هستند.
این نمایشگاه با همکاری مشترک مسجد جمکران و دفتر تبلیغات اسلامی قم در نگارخانه اشراق برپا شده است.
نگارستان اشراق به منظور گسترش، رونق و پیشرفت هنرهای تجسمی توسط معاونت فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سال 1376 تاسیس شده و فعالیت خود را با برگزاری نمایشگاه‌ها و نشست های تخصصی و ورک شاپ های هنری مطابق با محتوای فرهنگ اسلامی آغاز کرد. این مکان فرهنگی در سال 96 میزبان برگزاری 20 نمایشگاه تخصصی، هفت نشست حرفه ای و سه ورک شاپ آموزشی بوده است.
7404/ 6133/
انتهای پیام
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com