کد خبر ۶۴۳۸۱ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۴

علت بالا رفتن سن ازدواج مورد بررسی قرار گیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی روز شنبه در دیدار مدیرکل ورزش و جوانان استان قم اظهار کرد: از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، مساله تاخیر انداختن سن ازدواج یک سیاست استکباری و مساله فرزند کمتر زندگی بهتر یک سیاست اسراییلی بود که جمعیت مسلمانان در آینده روز به روز کمتر شود.
وی با اشاره به این که هر کاری در سن مقتضی خودش انجام شود، نتایج زیادی دارد؛ گفت: دشمن دیر ازدواج کردن را ترویج می کند، از این رو باید راهکاری برای ترغیب جوانان و خانواده ها برای ازدواج در سنین پایین تر داشته باشید.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خاطرنشان کرد: مساله ترغیب جوانان به ازدواج را از لحاظ علمی پیگیری و نشست های تخصصی در این زمینه با حضور فضلای حوزه علمیه در استان های مختلف برگزار کنید.
آیت الله فاضل لنکرانی با تاکید بر این که قم در این زمینه الگو شود، گفت: فرهنگ جامعه را در زمینه سن ازدواج عوض کنیم و اگر موفق شویم سن ازدواج را پایین آوریم، توقعات زندگی نیز کمتر می شود.
وی تصریح کرد: تا این فرهنگ عوض نشود، هر چه تشویق کنیم، مساله درست نمی شود، خانواده ها باید بدانند که فراهم کردن زمینه ازدواجِ فرزندان وظیفه آنهاست؛ والدین اگر امکانات مالی دارند، باید تسریع در ازدواج آنان نمایند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که برنامه های صدا و سیما باید به دنبال تحکیم خانواده باشد، تاکید کرد: دشمن فقط روی مسائل سیاسی کار نمی کند، بلکه به دنبال متلاشی کردن خانواده ها در ایران است و می خواهد دین را از ما بگیرد.
آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به این که دشمن قبح طلاق را از بین برده است، گفت: طلاق به هر نحوی که باشد، مورد غضب خداست و جوانان ما باید این مساله را بدانند، غضب خدا باب رحمت پروردگار را می بندد.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تاکید بر این که باید به دنبال استحکام خانواده باشیم، خاطرنشان کرد: همه مسئولیت داریم، باید رسانه ها، دولت و حتی حوزه های علمیه روی مساله ازدواج کار کنند.
وی با بیان این که متاسفانه آمار طلاق در جامعه بالاست و در قم هم آمار خوب نیست، به حضور افراد از نقاط مختلف ایران و حتی از سایر کشورها در این استان اشاره و اظهار کرد: باید در این زمینه به صورت ریشه ای کار شود و نباید آمار طلاق در قم در رتبه های بالا باشد.
وی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به برگزاری هفته ازدواج اظهار کرد: از اهتمام وزارت ورزش و جوانان به مساله تقریب جوانان به ازدواج و آسان سازی این مساله در جامعه تشکر می کنم.
آیت الله فاضل لنکرانی افزود: در این رابطه خوشبختانه از بدو انقلاب اسلامی، هم نظام جمهوری اسلامی و هم مسئولان قدم هایی را در آسان سازی ازدواج برداشته اند، اما به اندازه کافی نبوده است و تسهیلات به قدر نیاز نیست و باید مسئولان در درجه اول تسهیلات ازدواج را بیشتر کنند.
وی با تقدیر از توجه دستگاه های مختلف به این مساله ادامه داد: همه نهادها، چه دولتی و چه سازمان های مردم نهاد (سَمَن ها) باید در این زمینه گام بردارند.
در پایان این دیدار نیز حسن عابدی مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این اداره کل به مناسبت هفته ازدواج در این استان ارائه داد.
یکم ذی الحجه سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان روز ازدواج و یکم تا هشتم ذی الحجه به عنوان هفته ازدواج نامگذاری شده که امسال این هفته مصادف با 22 تا 28 مردادماه جاری است.
7406/ 6133/
انتهای پیام
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com