کد خبر ۶۴۴۳۴ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۳
معاون تعزیرات حکومتی از مردم کمک خواست؛

قم بهشت محتکران/ کشف شش انبار احتکار کالا در قم

اخبار کشف انبارهای احتکار کالا در قم در حالی هر روز به صدر اخبار استان می‌آید که چندی پیش معاون امور بازرگانی سازمان صمت استان گفته بود: وضعیت عرضه کالاها در استان به گونه‌ای است که امکان احتکار وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبـرقم (قم‌نا)، طی ماه‌های اخیر که بخش اعظمی از اقلام مورد استفاده مردم با نوسانات قابل توجه قیمتی روبرو بوده، احتکار به عنوان یکی از اعمال مجرمانه بیش از پیش به وقوع پیوسته است. جرمی که علاوه بر اثرات اقتصادی، آثار اجتماعی نیز در پی دارد.

 

اخبار کشف انبارهای احتکار کالا در قم در حالی هر روز به صدر اخبار استان می آید که چندی پیش معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفته بود: وضعیت عرضه کالاها در استان به گونه ای است که امکان احتکار وجود ندارد.

 

با این حال معاون اجرايی تعزيرات حکومتی قم در حالی از کشف شش انبار کالای احتکاری در قم خبر داده است که چند روز پیش، کشف انبار احتکار آلومینیوم در قم در اخبار سراسری بازتاب داشت.


معاون اجرايی تعزيرات حکومتی قم در خصوص کشف شش انبار احتکار کالا در استان گفت: در بازديد يکی دو روز اخير بازرسان تعزيرات حکومتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت به همراه اصناف، شش انبار غير مجاز کاغذ، لوازم خانگی، برنج، چای و نوشت افزار شناسايی و به اتهام اختفا، امتناع از عرضه و اعلام نکردن موجودی، پلمپ و پرونده تشکيل شده برای رسيدگی به تعزيرات حکومتی ارسال شد.


نيرومند عنوان کرد: در طرح تشديد مبارزه با احتکار، اختفا و امتناع از عرضه کالا، روزانه گشت‌های بررسی انبارهای مجاز و غير مجاز و سردخانه های بنکداران، عمده فروشان و مراکز پخش کالا و کسبه را بررسی و راستی آزمايی و با متخلفين برخورد می کنند.


معاون اجرايی تعزيرات حکومتی قم، عرضه کالاهای احتکاری يا اعلام موجودی نشده در بازار به قيمت رسمی و مصوب و جرايم نقدی و غير نقدی را از جمله مجازات های متخلفان اعلام کرد.


نيرومند از صاحبان انبارهای غير مجاز و ثبت نشده هم خواست در اسرع وقت اطلاعات انبار و کالاهای آن را در سامانه جامع انبارهای صنعت، معدن و تجارت ثبت و کد رهگيری دريافت کنند در غير اين صورت کالاهای آنها مشول احتکار، اختفا و امتناع از عرضه شناخته می شود.


معاون اجرايی تعزيرات حکومتی قم از صاحبان انبارهای مجاز هم خواست موجودی انبار کالاهای خود را به طور مرتب در فرصت قانونی به مراجع مربوط اعلام کنند تا مشمول مجازات مقرر در قانون به خاطر اعلام نکردن موجودی کالا در انبار نشوند.


نيرومند از مردم خواست گزارش های خود را به شماره تلفن 124 تعزيرات و 135 بازرسی صمت اعلام کنند.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com