کد خبر ۶۴۴۴۱ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۵

حوادث کوتاه از کشور

اعدام متجاوزین به عنف
بندر عباس - ایسنا: حکم اعدام سه متجاوز به عنف که پس از ربایش یک زن در شهرستان میناب ‌به او تجاوز کرده بودند، اجرا شد.
این سه نفر در سال ۱۳۹۵ پس از ربایش یک زن در شهرستان میناب وی را مورد ‌تجاوز قرار دادند.
بر اساس این گزارش قربانی این جنایت در سال ۱۳۹۵ و به هنگام بازگشت به منزل مسکونی خود توسط این متجاوزان ربوده شد و مورد ضرب و شتم وحشیانه قرار گرفته بود. پس از تکمیل روند تحقیقات و طی مراحل دادرسی، حکم اعدام این متجاوزین در دادگاه کیفری یک استان هرمزگان صادر شد و با تأیید در شعبه اول دیوان عالی کشور، صبح ۱۷ مردادماه در زندان شهرستان میناب به مرحله اجرا گذاشته شد.
کشف قرآن تاریخی
رشت - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف یک جلد قرآن تاریخی مربوط به دوران زندیه در شهرستان آستانه‌اشرفیه خبر داد.
سرتیپ محمدرضا اسحاقی گفت: ماموران انتظامی در پی دریافت گزارشی مبنی بر اینکه فردی قصد دارد یک جلد قرآن با قدمت تاریخی را به فروش برساند، بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی با بیان اینکه ماموران پس از انجام تحقیقات پلیسی و شناسایی محل نگهداری این اثر گرانبها به منطقه مورد نظر اعزام شدند، افزود: در بازرسی از این مکان یک جلد قرآن تاریخی کشف شد.
فرمانده انتظامی استان اظهار داشت: برابر اعلام کارشناسان میراث فرهنگی، قرآن کشف شده متعلق به دوران زندیه است و ارزش آن سه میلیارد ریال برآورد شده است.
مرگ در رودخانه
شهرکرد- خبرنگار کیهان: مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری از غرق شدن دو نفر در رودخانه‌های چهارمحال و بختیاری خبر داد.
محسن ابراهیمی اظهار داشت: یک مرد ۳۸ ساله در رودخانه بهشت آباد شهرستان اردل غرق و یک جوان 32 ساله در رودخانه خرسان شهرستان لردگان جان خود را از دست داد.
امحای کالای غیرقابل مصرف
تبریز - خبرنگار کیهان: مدیر اموال تملیکی آذربایجانشرقی گفت: بیش از 20 تن کالای غیر قابل مصرف و تاریخ گذشته، در تبریز امحا شد.
حسن استوار آذر افزود: این مواد شامل انواع مواد غذایی، آرایشی-بهداشتی و شوینده به ارزش پنج میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال بود که از چرخه مصرف خارج شد.
به گفته وی، اغلب کالاهای امحا شده، تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف بود و از مبادی غیرمجاز وارد استان شده بود.
قاچاق کولر گازی
قم - ایسنا: جانشین فرماندهی انتظامی استان از شناسایی و کشف انبار کولرگازی و پکیج قاچاق و احتکار شده به ارزش هفت میلیارد ریال در قم خبر داد.
سرهنگ «صیاد درویشی» اظهار کرد: مأموران پلیس آگاهی استان قم برابر اخبار واصله و با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان تعزیرات حکومتی، محل احتکار شمار فراوانی کولرگازی و پکیج را در یک انبار شناسایی کردند.
وی گفت: با ورود مأموران به داخل انبار، مشخص شد تعداد 96 دستگاه کولر گازی و رادیاتور در مجموع به ارزش هفت میلیارد ریال نگهداری می‌شود که در این خصوص کارشناس سازمان صنعت و معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی 56 دستگاه از کولرها و رادیاتورها را احتکار و 40 دستگاه از آنها را قاچاق اعلام کرد.
وی اضافه کرد: متهم دستگیر و انبار مربوطه نیز پلمب شد.
مرگ دلخراش راننده
زنجان - فارس: رئیس ‌پلیس راه استان قزوین از وقوع یک حادثه رانندگی در آزادراه قزوین - زنجان و کشته شدن راننده کامیون حامل سوخت در این استان خبر داد.
نصرالله بیگلری گفت: با حضور ماموران مشخص شد یک دستگاه کامیون حامل سوخت با یک دستگاه کشنده حامل میلگرد برخورد و دچار حریق و باعث مسدود شدن آزادراه شده است.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بلافاصله عوامل آتش‌نشانی و اورژانس نیز در محل حاضر شدند افزود: متاسفانه به علت اینکه کامیون حامل سوخت بنزین پس از برخورد بلافاصله دچارحریق شده و توفیق در نجات راننده حاصل نشد، جسد بی‌روح راننده در میان شعله‌های آتش سوخت.
دستگیری کلاهبردار
اصفهان - خبرنگار کیهان: سرپرست پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: اعضای باند چهار نفره‌ای که با ترفند نصب غیر مجاز کنتور برق از شهروندان بالغ بر دو میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند در عملیات مأموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان دستگیر شدند.
 سرهنگ محمد حسین اسماعيلی افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد متهمان در ازای دريافت مبلغ چهار تا هشت ميليون تومان اقدام به نصب کنتور تک فاز و سه فاز می‌کردند.
وی اضافه کرد: سرانجام با تحقيقات ميدانی گسترده و تلاش شبانه‌روزی مأموران، مخفیگاه متهمان شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر و به دو میلیارد و 200 میلیون ریال کلاهبرداری از شهروندان اعتراف کردند.
تصادف مرگبار
ساری - خبرنگار کیهان: سخنگوی مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بر اثر برخورد شدید نیسان و پراید در کوهیخیل جویبار شش نفر کشته و مصدوم شدند.
زکریا‌اشکپور افزود: در این حادثه دو آقای حدود ۴۰ و ۶۰ ساله و خانم حدود ۳۰ ساله و یک کودک چهارساله به دلیل شدت حادثه و آسیب‌های شدید، در دم جان باختند و یک دختر ۱۲ ساله و پسر ۱۹ ساله مصدوم شدند که پس از انجام اقدامات درمانی پیش بیمارستانی اولیه به بیمارستان شهید عزیزی جویبار منتقل شدند.
شوخی مرگبار
کرمان - باشگاه خبرنگاران جوان: معاون دادسرای عمومی وانقلاب شهرستان منوجان گفت:شوخی مرگبار پسر بچه ۹ ساله با اسلحه شکاری منجر به فوت یک مادر در شهرستان منوجان شد.
امید رضایی افزود:این پسر بچه یک قبضه سلاح شکاری که در داخل ماشین پدر بزرگ بوده را به قصد شوخی به طرف مادر خود نشانه گرفت که متاسفانه تیراندازی صورت گرفته و مادر مورد اصابت گلوله قرارگرفت.
وی افزود:بلافاصله این خانم به مراکز درمانی اعزام که در اثر شدت جراحات و خون ریزی، مصدوم به بیمارستان شهرستان کهنوج منتقل شدکه متاسفانه در میانه راه مادر خانواده فوت کرد.
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com