کد خبر ۶۴۴۸۲ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۰
مدیر حرکت های جهادی بسیج سازندگی؛

اعزام ۴۵۰ جهادگر قمی برای کمک به مردم زلزله زده کرمانشاه

اولین گروه جهادی از استان قم در تاریخ 21/4/97 به مناطق زلزله زده سرپل ذهاب اعزام شدند و در این مدت برنامه به این شکل بود که هر هفته یک گروه هشتاد نفره برای خدمات رسانی به این مناطق اعزام می شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از قم فردا، سید علی سیدمیرزایی مدیر حرکت های جهادی بسیج سازندگی استان قم در گفتگو با خبرنگار  قم فردا، از تشکیل 2 قرارگاه جهادی تحت عنوان قرارگاه شهید زین الدین و قرارگاه شهید ابراهیم رشید در تابستان امسال خبر داد و گفت: قرارگاه شهید زین الدین با هدف کمک به مردم زلزله زده کرمانشاه در سرپل ذهاب و در روستای کویک عزیز احداث شد.

وی ادامه داد: قرارگاه شهید زین الدین در یکی از مدارس تخریب شده حوالی روستا شروع به کار کرد و جناب ایراندوست به عنوان مسئول قرارگاه مشخص گردید که در این مدت میزبان گروه های اعزامی از استان قم بوده است.

این جهادگر استان قم اظهار داشت: اولین گروه جهادی از استان قم در تاریخ 21/4/97 به مناطق زلزله زده سرپل ذهاب اعزام شدند و در این مدت برنامه به این شکل بود که هر هفته یک گروه هشتاد نفره در روزهای پنجشنبه به این مناطق اعزام می شدند و تا هفته بعد در قرارگاه شهید زین الدین مستقر بودند و به خدمات رسانی و انجام پروژه های عمرانی مشغول می شدند.

سیدمیرزایی گفت: تاکنون نزدیک 450 جهادگر با کمک سپاه استان قم به این منطقه اعزام شده اند، این جهادگران در مدت مذکور 20 باب منزل مسکونی احداث کردند، علاوه بر این 14 باب منزل که در زلزله آسیب دیده بود توسط نیروهای اعزامی مرمت و بازسازی شد.

وی افزود: به همت جهادگران قرارگاه شهید زین الدین در روستای کویک حسن یک دبیرستان ساخته شد که به زودی افتتاح خواهد شد، همچنین در روستای بازگیر 2 منزل مسکونی به صورت صفر تا صد ساخته شد، در روستای کلینه 2 منزل مسکونی، در روستای ریزه ون مرمت مدرسه آسیب دیده، در روستای گنجوره ساخت یک منبع بتنی 50 هزار متر مکعبی، تنها بخشی از اقداماتی است که توسط جهادگران قرارگاه شهید زین الدین انجام شده است.

سیدمیرزایی بیان کرد: یکی دیگر اقدامات قرارگاه شهید زین الدین مشارکت در برخی از پروژهایی بود که دانشگاه امام حسین (ع) به منظور کمک به زلزله زدگان کلید زده بود.

 

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com