کد خبر ۶۴۵۲۵ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۶

تأمین مواد اولیه مشکل اصلی واحدهای تولیدی استان است

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به مشکل تأمین مواد اولیه ذر استان قم گفت: مهم‌ترین مشکل استان در مسئله تولید و صنعت تأمین مواد اولیه است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبر قم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم، ابوالفضل فراهانی ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: باید برای تأمین واحدهای صنعتی استان به مواد اولیه تدبیر مناسبی اندیشیده شود.

وی با انتقاد از رویه بورس در تأمین نیاز استان به مواد اولیه افزود: بیشترین استفاده از مواد اولیه استان در بخش مواد پتروشیمی بوده که متأسفانه بورس همکاری‌های لازم در این زمینه را ندارد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان قم تأکید کرد: متأسفانه بالا بودن مابه‌التفاوت مواد اولیه کارخانجات می‌تواند منجر به تعطیلی و رکود بسیاری از واحدهای تولیدی شود، چراکه تولیدکنندگان استان واردکننده آن نیستند و توانایی واردات این مواد با ارز مصوب را ندارند.

وی با اشاره به مشکلات گمرکی تأمین مواد اولیه در استان تأکید کرد: مصرف اصلی استان در مسئله تولید مواد پتروشیمی بوده که مشکلات بورس و گمرکی سبب می‌شود تا تولیدکنندگان با مشکلات اقتصادی عدیده‌ای روبه‌رو شوند.

فراهانی خاطرنشان کرد: متأسفانه بسیاری از قوانین تأمین اجتماعی در مسئله تولید دچار مشکل بوده که سبب افزایش فشار مضاف مالی برای تولیدکنندگان می‌شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه‌وبودجه استان قم نیز در این جلسه با اشاره به موضوع شهر قنوات تأکید کرد: جمعیت این شهر بیش از 11 هزار نفر بوده و از این نظر متغایر با دریافت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی است.

محمدجواد شاکر آرانی با بیان شروط دریافت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی تصریح کرد: ملاک قانون در دریافت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی کمتر از 10 هزار نفر بوده بنابراین امکان معرفی این شهر برای دریافت اشتغال پایدار روستایی وجود ندارد.

وی ادامه داد: شهر قنوات با توجه به جمعیت بالای 11 هزار نفر ساکن در آن و برخی اختلاط جمعیتی موجود در این منطقه شرایط دریافت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری را ندارد، بنابراین برای واگذاری تسهیلات به این منطقه باید از راهکارهای قانونی دیگر استفاده شود.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com