کد خبر ۶۴۵۳۴ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۴
به نام خبرنگار به کام اربابان رسانه‌ها؛

دست به سینه / لاریجانی در روز خبرنگار از مدیران رسانه‌ها تقدیر کرد!

رکن اصلی رسانه‌ها خبرنگاران هستند و 17مرداد به نام خبرنگار نامگذاری شده. اما لاریجانی ترجیح داد تا با مدیران رسانه‌هایی دیدار کند که غالباً دست به سینه رئیس مجلس هستند!

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبرقم (قم‌نا)، پس از اعتراض‌های گسترده خبرنگاران قمی به دیدار علی لاریجانی با خبرنگاران تهرانی در روز خبرنگار، دیداری با برخی مدیران رسانه‌های استان قم با تاخیر 6 روزه انجام گردید.

در این مراسم که با عنوان «دیدار با خبرنگاران، عکاسان و مدیران رسانه‌های استان قم»، صرفا از "مدیران" رسانه‌های استان قم دعوت به عمل آمده بود.


یکی از نکات جالب توجه این مراسم دعوت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از مدیران رسانه‌های استان قم برای دیدار با "علی لاریجانی" نماینده قم در مجلس شورای اسلامی بود.


در حالی که رکن اصلی رسانه‌ها را خبرنگاران تشکیل می‌دهند و روز 17 مرداد به نام خبرنگار نامگذاری شده و نه مدیران رسانه، اما لاریجانی ترجیح داده بود تا صرفا با مدیران رسانه‌هایی دیدار کند که غالباً دست به سینه رئیس مجلس هستند!


برگزاری این نوع جلسات مسئولان کشور با مدیران رسانه‌ها، اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات و برخی چهره‌های شاخص رسانه بدون حضور عموم خبرنگاران، شائبه‌هایی را در خصوص لابی‌گری با رسانه‌ها ایجاد ‌می‌کند.


یکی از آسیب‌های جدی مراسم‌ها و دیدارهای که به مناسبت روز خبرنگار برگزار می‌شود، تشریفاتی و سیاسی برگزار شدن اینگونه جلسات است که هیچ اثر مطلوبی در بهبود وضعیت خبرنگاران و وضعیت رسانه‌ای کشور و استان‌ها ندارد.

 


تنها لطف حضور در چنین جلساتی را می توان بهره‌مندی از کارت‌های هدیه مسئولان و نهادها به خبرنگاران و مدیران رسانه‌ها دانست، که چرب بودن هدایای اعطایی به مقدورات دعوت کنندگان و نسبت آنها با مدعوین مربوط می‌باشد!


گفتنی است که مدیرمسئول پایگاه اطلاع‌رسانی خبرقم علی‌رغم دعوت از سوی اداره ارشاد! در اعتراض به این نحوه برگزاری جلسات، در دیدار با نماینده قم حاضر نشد.


محمدحسین همتی‌نژاد در جلسه لاریجانی با مدیران رسانه‌ها که دو سال پیش به مناسبت روز خبرنگار برگزار شده بود، انتقاداتی را به رئیس مجلس وارد کرد که همین موضوع باعث شد تا سال بعد به ضیافت لاریجانی برای مدیران رسانه‌های مورد نظرش دعوت نشود!

 


پایگاه اطلاع‌رسانی خبرقم (قم‌نا) ضمن احترام به تمام همکاران رسانه‌ای خود، در این گزارش علاوه بر نقد رویکرد رئیس مجلس در تعامل با رسانه‌ها، تیغ نقد خود را به آن بخش فاسد شده از بدنه سالم و چابک رسانه‌ای استان قم کشیده است که جداسازی آنها از پیکر تنومند رسانه‌های قم، موجب سالم‌سازی و چابک‌تر بودن این پیکر می‌داند، که خود بخشی از آن است.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com