کد خبر ۶۴۵۹۳ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۸
رئیس اداره عمران وبهسازی شهری قم:

اجرای طرح باز آفرینی شهری در قم

فتاحی گفت:طرح جامع باز آفرینی شهری از سوی اداره کل راه وشهرسازی قم در حال اجرا است.

اجرای طرح باز آفرینی شهری در قمبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛فهیمه فتاحی، رییس اداره عمران وبهسازی شهری قم از اجرای طرح جامع باز آفرینی شهری از سوی اداره کل راه وشهرسازی استان قم خبر داد و گفت: این طرح از سال گذشته آغاز شده وهم اکنون در حال اجراست .

وی با اشاره به این موضوع که تدوین طرح ملی باز آفرینی که در دولت اخیر تدوین شده به تمام دستگاه های اجرایی جهت هماهنگی ابلاغ شده افزود: مقولات اصلی طرح در سه رویکرد کلان که به ترتیب ورود دولت ودستگاه های دولتی به این طرح از طریق معرفی اراضی دولتی ،مشارکت کلیه دستگاه ها در راستای برنامه جامع اقدام مشترکین با افق برنامه پنج ساله وهدایت برنامه ها در زمینه های مختلف عمرانی ،فرهنگی واجتماعی است .


رئیس اداره عمران وبهسازی شهری در ادامه عنوان کرد : زمینه های ایجاد این طرح با نحوه ی ورد توسعه گران وتسهیل گران به بافت های مورد هدف است که دولت با بسته های حمایتی وسیاست گذاری های انجام داده توان ورود آنان را فراهم کرده  ونقش مشارکت مردم در این طرح با تقویت آگاهی ومطالبات درست قطعا چشمگیر خواهد بود .


وی خاطر نشان کرد : ما امسال قصد آن را داریم در دوبافت باغ پنبه ودروازه ری نهاد توسعه محله را شکل دهیم ،بیش از 70 درصد از برنامه تا به الان برای مثال در پروژه های میدان میر ،پروژه بیت نور ،محور امامزاده شاه حمزه تا مدرسه پامنار ،خانه تاریخی شاکری تا بلوار عمار یاسر،میدان میر به سمت آب انبار لب چال محقق شده است .


فتاحی در پایان اشاره کرد : در تلاش هستیم که این طرح ها را در محورهای پامنار ،آب انبار درخت پیر ومحله باغ پنبه در سه فاز با هدف حفظ عناصر باارزش تاریخی ادامه دهیم وهمچنین باید بدانیم هدف از این طرح آسودگی ساکنین محله ها کلیه مردم وتوریست های مذهبی حاضر در استان است .

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com