کد خبر ۶۴۵۹۴ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۲
کارشناسان و نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با فارس:

عده‌ای جاهلانه یا مغرضانه «مذاکره با آمریکا» را مطرح می‌کنند/فرمایشات رهبر انقلاب فصل‌الخطاب است

برخی کارشناسان و نمایندگان مجلس با اشاره به بدعهدی آمریکایی‌ها تأکید کردند: عده‌ای جاهلانه یا مغرضانه «مذاکره با آمریکا» را مطرح می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از قشرهای مردم با اشاره به حرف‌های بی ادبانه مقامات رژیم امریکا درباره تحریم، جنگ و مذاکره فرمودند: «تأکید می‌کنیم جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد»، بر همین اساس با کارشناسان و نمایندگان مجلس در رابطه با سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب به گفت‌وگو نشستیم که مشروح آن در ادامه می‌آید: 


فروزنده: عده‌ای جاهلانه یا مغرضانه «مذاکره با آمریکا» را مطرح می‌کنند/آمریکا در افغانستان و عراق به گِل نشست


لطف‌الله فروزنده معاون پارلمانی دولت دهم درباره فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد»، اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب کاملاً برای مردم تبیین کردند که آمریکا قابل اعتماد نیست و دشمن است و هدفش هم براندازی و از بین بردن کشور است؛ در موضوع برجام هم  ایشان از روز اول فرمودند به آمریکا اعتماد نداریم و آنها بدعهد هستند و تقریبا برای عموم مردم و برخی که نسبت به آمریکا خوشبین بودند  این مسأله روشن شد.

فروزنده تصریح‌کرد: متأسفانه امروز عده ای به رغم دشمنی‌ آمریکایی‌ که تمام توانش را بسیج کرده کشور ما را از بین ببرد، تحریم ها و فشارهایی که علیه ملت ایران دارد و از همه ظرفیت خود هم استفاده می‌کند جاهلانه یا مغرضانه بحث مذاکره با آمریکا را مطرح می‌کنند و ترامپ که همه جنایتی کرده است می‌گوید آماده مذاکره است؛ شیوه مذاکره آمریکایی‌ها هم معلوم است آنها می‌خواهند هرچه می‌توانند قدرت ایران را کم کنند و از ظرفیت‌های سازمان‌های بین‌المللی برای کارشان استفاده کنند پس به طور مشخص معلوم شده که آمریکا دشمن است و به هیچ وجه با این دشمن نباید مذاکره کرد و احساس ضعف داشت بلکه باید با قوت و قدرت در مقابلش ایستاد.

معاون پارلمانی دولت دهم یادآور شد: نکته دوم اینکه برخی می‌گویند اگر ما با آمریکا مذاکره نکنیم امکان جنگ وجود دارد در حالی که اصلا چنین چیزی امکان پذیر نیست و آمریکا چنین توانی ندارد و دیدیم وارد افغانستان و عراق شد به گل نشست و هر جا وارد شد هزینه‌های سرسام‌آوری داد.

وی بر همین اساس یادآور شد: امروز جامعه آمریکا یک جامعه در حال انفجار است و به شدت نسبت به سیاست‌های ترامپ مردم معترض هستند از این رو آمریکا چنین قدرتی ندارد که در مقابل نظام جمهوری اسلامی که یک نظام محبوب در منطقه و جهان است و مردم معتقد ایران به عنوان ظرفیت اصلی، مقابله کند در عین حال که جمهوری اسلامی ایران دارای توان نظامی، مردمی و منطقه‌ای بسیار بالایی است.

فروزنده ادامه داد: باید برای همه کسانی که بعضا می‌خواهند در صف متحد و منسجمی که مسئولان و مردم دارند خدشه‌دار ایجاد کنند تذکر جدی داد؛ مردم باید بدانند راه موفقیت ما وحدت، انسجام و حمایت از دستگاه‌ها و دولت  است و اینکه نگاه و توجه مسئولان به امکانات و ظرفیت‌های داخلی کشور باشد و ما می‌توانیم این تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده و به عنوان یک قدرت قوی و محکم در دنیا و منطقه مطرح باشیم.

معاون پارلمانی دولت دهم در پایان خاطرنشان کرد: بدون شک آمریکایی‌ها از این راهبردشان ضرر خواهند کرد و هیچ غلطی هم نمی‌توانند بکنند و آسیب جدی خواهند خورد که نتیجه‌اش مشخص خواهد شد.

اکرمی: فرمایشات رهبر انقلاب فصل‌الخطاب است/برای ترامپ یک سر سوزن «تعهد» ارزش ندارد

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اظهار داشت: در رابطه با فرمایشات رهبر معظم انقلاب بنده سه نکته را مطرح می‌کنم؛ اول اینکه با توجه به حوادث اخیر مثل گرانی‌ها و فسادهایی که به وجود آمد فرمایشات ایشان بسیار ضرورت داشت تا ابعاد مسئله روشن شود.

وی بر همین اساس دومین موضوع را فصل‌الخطاب بودن سخنان رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و افزود: سخنان مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب به شمار می‌رود و ایشان آخرین تصمیم را اعلام می‌کنند.

اکرمی اضافه‌کرد:‌ نکته سوم این است که بسیاری از مشکلات ما ریشه داخلی دارد و در واقع 80 درصد مشکلات مربوط به مسائل داخل کشور است؛ برای مثال در بحث گرانی وقتی قیمت اجاره و یا قیمت برخی کالاها بالا می‌رود این مربوط به مشکلات داخلی ماست، چرا که تحت فشار تبلیغات روانی دشمن قرار می‌گیریم و برای جامعه مشکل به وجود می‌آید.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: برای مثال همین انبارهایی که کشف می‌شوند و کالایی یک سال در آنها نگهداری شده این خود یک مسئله است که مشکل به وجود می‌آورد در حالی که در سیره ائمه اطهار داریم وقتی چیزی کم بود مثل آرد یا گندم آن را هر روز در بازار عرضه می‌کردند.

اکرمی در خاتمه رابطه با مذاکره با آمریکا نیز خاطرنشان کرد: در این زمینه مشکل خود آمریکایی‌ها هستند، ترامپ یک طور حرف می‌زند، وزیر خارجه‌اش یک طور دیگر و دیگران به شکل دیگر؛ 40 سال است ما آمریکایی‌ها را آزمایش کرده‌ایم و می‌دانیم حتی یک سر سوزن برای آنها قانون، تعهد و شرف ارزش ندارد مخصوصا ترامپ که از همه رؤسای جمهور آمریکا طماع‌تر، حریص‌تر و باج‌گیرتر است.

امین‌زاده: مذاکره با نگاه «باید و نبایدی» آمریکایی‌ها امکان‌پذیر نیست/ آمریکا فقط وعده می‌دهد

الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس‌جمهور در دولت یازدهم اظهارداشت: در فرمایشاتی که رهبر انقلاب دیروز در رابطه با روابط ایران و آمریکا فرمودند اصول مهم مذاکره در عرصه بین‌المللی که معمولاً در مذاکرات بین المللی اتفاق می‌افند را متذکر شدند که اساساً هر کاری در عرصه داخلی و بین‌المللی اصول و قواعد خاص خود را دارد و اگر آنها رعایت نشود قطعاً به نتیجه مطلوب برای هر دو طرف منجر نخواهد شد. 

وی بر همین اساس تصریح کرد:‌ یکی از اصولی که مقام معظم رهبری مطرح کردند این بود که تا زمانی که اقتدار در مقابل آمریکا حاصل نشود به مذاکره نباید وارد شد.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در دولت یازدهم افزود: در واقع همان طور که قبلاً نیز گفته شده مذاکره مثل مسابقه کشتی است، زمانی که هر دو در یک موضع قدرت هستند آن زمان می‌توان مذاکره کرد، اما وقتی یک طرف در موضع قوی‌تری نباشد مذاکره زمانش فرا نرسیده است؛ از این رو رهبر انقلاب هم به درستی به این نکته اشاره کردند و یکی از مؤلفه‌های داشتن مذاکره موفق، داشتن اقتدار است.

وی در ادامه این گفت‌وگو به مذاکرات برجام و موضوع هسته‌ای اشاره کرد و گفت: وقتی آن زمان مذاکرات ما شروع شد بر اساس اظهارنظرهایی که برخی مسئولان ما داشتند این‌ بود که ما مذاکره را بر اساس ۴ مؤلفه قدرت یعنی سرمایه انسانی ۸۰ میلیونی، داشتن ذخایر ارزشمندانرژی، داشتن توان دفاعی بین‌المللی موشکی و دسترسی به توان علمی هسته‌ای انجام دادیم و بر اساس این ۴ قدرت بود که طرف‌های مذاکره حساب و مذاکره می‌کردند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: الان هم باید ارزیابی کنیم  چه زمانی می‌توانیم با یک اقتدار زیاد پای میز مذاکره برویم وگرنه همان طور که رهبری فرمودند یک سری محورها را طرف آمریکایی تعیین و به هیچ عنوان از آنها عقب‌نشینی نمی‌کند و وقتی ما هم کوتاه نیامدیم شروع به شانتاژ  در عرصه بین‌المللی می‌کند و رهبری بسیار قیق مرحله به مرحله به این موضوع اشاره می‌کنند.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در دولت یازدهم با بیان اینکه وقتی آنها شروع به فضاسازی‌ها و هیاهوهای بین‌المللی کردند طرف مقابل را وادار به پذیرش می‌کنند، اظهارداشت: درواقع آن چیزی که از ایران می‌گیرند اقدام‌های قطعی و عینی است و آن چیزی که طرف مقابل می‌دهد حتی نسیه نیست بلکه وعده است و در یک شرایط خاصی فرض کنیم جابجایی رئیس جمهور یا هر اتفاق دیگری زیر آن می‌زند؛ اینها مراحلی است که قابل پیش بینی است.

وی با تأکید بر اینکه بنابراین دولتمردان باهوش و واقع بین قاعدتاً در پروسه‌ای که از پیش می‌دانیم چه اتفاقی می‌افتد وارد نمی‌شوند، تصریح‌کرد: آنها باید بپذیرند کشور قدرتمندی با آنها وارد مذاکره شده و طرف ایرانی باور داشته باشد با چنین اقتداری صحبت می‌کنند.

امین‌زاده با بیان اینکه مذاکره به نحوی باشد که متن را خود ایران آماده کند، ادامه داد: در مذاکرات گاهی یک متنی را طرف مقابل آماده می‌کند و روی میز می‌گذارد و گاهی ما به عنوان ایران آماده می‌کنیم و گاهی اوقات هم ممکن است مشترک باشد. وقتی طرف مقابل متن را آماده کرد، هرچقدر هم تغییر داده شود خیلی سخت است بخواهیم به وضعیت مطلوب برای خودمان تغییرش دهیم. بهترین حالت این است که ما متن و توافق‌نامه را برای مذاکره تهیه کنیم البته بعد از شرایط اقتداری که مطرح شد.

وی ادامه داد: آنها می‌گویند کار تعاملی ما هم می‌گوییم این دفعه ما متن را می‌نویسیم دفعه قبل طرف مقابل نوشت این بار ما می‌گوییم در توافق چه باشد؛ از این رو فعلاً خیلی زمان می‌برد آمریکایی‌ها بدانند یک مذاکره صحیح بین‌المللی در چه شرایطی با چه مؤلفه‌هایی باید انجام شود که تمام موارد را رهبری اشاره کردند.

امین‌زاده در پاسخ به این سوال که پس در این شرایط مذاکره با آمریکا معنایی نخواهد داشت، گفت: با این نگاه و این شرط و شروط کردن‌ها با این بایدها و نبایدها مذاکره امکان‌پذیر نیست چون اصلا مذاکره نیست و یک نوع تحکم است و آنچه نتیجه مذاکره خواهد شد گرفتن یکسری امتیازات از ایران و دادن یک سری وعده‌ها به ایران است و چون بر اساس منشور سازمان ملل متحد در برابری حاکمیت‌ها و اقتدار کشورها که خود آن را تصویب کردند این برابری در جایگاه مذاکره‌ای نیست الان مذاکره هیچ نتیجه مطلوبی برای ملت ما ندارد.

سعیدی: کسانی که در شرایط فعلی بحث مذاکره با آمریکا را مطرح می‌کنند یا جاهلند یا خائن

محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر بدعهد بودن آمریکا و عدم امکان مذاکره با این کشور اظهارداشت: آمریکا در طول 40 سال پس از پیروزی انقلاب همواره بدعهدی‌های زیادی را نسبت به ما داشته و مردم ما در طول این مدت بارها آمریکا را آزموده‌اند.

وی افزود: در اواخر رژیم سابق آمریکایی‌ها عنوان کردند که ما شاه را از ایران بردیم و می‌خواهیم در ایران دموکراسی حاکم شود اما به صورت مخفیانه یک کودتا را توسط ژنرال هایزر پایه‌ریزی و آن را اجرایی کردند و می‌خواستند از این طریق نگذارند انقلاب به پیروزی برسد و این اولین عکس‌العمل آمریکا نسبت به انقلاب اسلامی و بحث دموکراسی در ایران بود که کارتر در آن زمان آن را مطرح می‌کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب نیز در عین حال که دم از مذاکره می‌زدند اما ما شاهد موضوع دخالت نظامی و البته زمین‌گیر شدن آنها در طبس بودیم و بحث کودتای نوژه را پس از آن طراحی کردند.

سعیدی خاطرنشان کرد: پس از تسخیر لانه جاسوسی و دستگیری جاسوسان آمریکایی در ایران، آمریکا متعهد شد در قبال آزادی جاسوسانش دیگر در امور داخلی ایران دخالت نکند و دیگر اینکه دارایی‌های بلوکه شده ایران را آزاد کند که به هیچ کدام از تعهداتش عمل  نکرد و همانطور که گفته شد بحث کودتای نوژه را پس از آن طراحی کرد.

وی افزود: در موضوع دفاع مقدس نیز برژینسکی به صدام چراغ سبز نشان داد تا به ایران حمله کند و کل کشورهای غربی به حمایت و پشتیبانی از صدام پرداختند و در طول 8 سال دفاع مقدس از رژیم صدام حمایت عملی،‌ مالی و تجهیزاتی کردند و سلاح شیمیایی در اختیارش قرار دادند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در همان دوران جنگ تحمیلی در حالی که به حمایت از صدام می‌پرداختند آمریکا رابرت مک فارلین را به ایران فرستاد با این عنوان که ما حاضریم با ایران مذاکره کنیم و در آن زمان که برژینسکی برای مذاکره در ایران به سر می‌برد هواپیماهای آواکس را به کویت فرستاده بودند تا از طریق فرودگاه‌های کویت علیه نیروهای ایران عملیات جاسوسی انجام دهند.

سعیدی خاطرنشان کرد: به هر مقطعی از تاریخ 40 ساله انقلاب که نگاه کنیم شاهد بدقولی‌ها و بدعهدی‌های آمریکا هستیم و به وضوح دیده می‌شود این کشور به هیچ کدام از تعهداتش پایبند نبوده است و هر بار که آمریکایی‌ها موضوع مذاکره را مطرح کردند همزمان تهدیدها و فشارها را نیز افزایش دادند و سیاست چماق و هویج را همزمان با هم پیش می‌بردند.

وی افزود: تاریخ 40 ساله انقلاب مملو از خیانت‌های آمریکا و عدم پایبندی به تعهدات از سوی این کشور است و از سوی دیگر باید به سرنوشت کشورهایی نگاه کرد که به آمریکا اعتماد و با این کشور مذاکره کرده‌اند.

نماینده مردم تبریز در مجلس در پایان گفت: کسانی که موضوع مذاکره را در شرایط فعلی کشور مطرح می‌کنند یا تحلیل درستی از اوضاع بین‌الملل و سیاست‌ها و استراتژی آمریکا ندارند و یا اینکه نسبت به این موضوعات مطلعند و خود را به جهالت زده‌اند و یا اینکه خائن هستند و آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

اعزازی: آمریکا وعده می‌دهد اما امتیاز نقد می‌گیرد/ بدعهدی آمریکا بر کسی پوشیده نیست

ضیاءالله اعزازی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا اظهارداشت: فصل‌الخطام در بحث مذاکره با آمریکا فرمایش رهبر معظم انقلاب است و همانطور که ایشان فرمودند ما با آمریکا نه مذاکره خواهیم کرد نه اینکه جنگی در خواهد گرفت.

وی افزود: غیرقابل اعتماد بودن و بدعهد بودن آمریکا بر هیچ کسی پوشیده نیست و امر پنهانی نیست که نیاز به توضیح داشته باشد بلکه این موضوع بر همه عیان است.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آمریکا نه تنها در دوران پیروزی انقلاب بلکه از سال‌ها قبل و از زمان نخست‌وزیری مصدق بدعهدی‌های زیادی را نسبت به ملت ایران داشته از جمله آن می‌توان به حمایت از دولت مصدق در ابتدای کار و حمایت از کودتای 28 مرداد 32 برای سرنگونی دولت مصدق اشاره کرد.

اعزازی خاطرنشان کرد: آمریکا همواره در مذاکرات و معاهداتش با ما بدعهد بوده و امتیاز نقد را گرفته و به جای آن وعده داد و به وعده‌های خود هم عمل نکرده است.

وی در پایان گفت: من به مسئولین پیشنهاد می‌کنم که به جای پرداختن دائم به موضوع آمریکا و بزرگ جلوه دادن اقدامات این کشور به وظایف خود عمل کنند و حتی شده یک هفته به جای اینکه اینقدر دم از تحریم و موضوع تحریم آمریکا صحبت کنند و دشمن را بزرگ جلوه دهند به کار و تلاش بپردازند و آرامش مردم را با اینگونه اظهارات به هم نزنند.

قمی: آمریکا اگر واقعا دنبال مذاکره است به برجام بازگردد

محمد قمی نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا اظهارداشت: آمریکا در طول سال‌های گذشته برای چندمین بار نشان داده برای ملت ایران قابل اعتماد نیست و در نزد مردم ایران پیشینه قابل قبولی ندارد.

وی با بیان اینکه  با توجه به شیطنت‌های مکرر آمریکا ملت ایران از این کشور بیزار است، افزود: هر کس تجربه را تجربه کند،‌ پشیمان می‌شود.

عضو فراکسیون امید مجلس اظهارداشت: ما مشاهده کردیم که آمریکا یک توافق بین‌المللی مثل برجام را به هم زد و از آن خارج شد و علیرغم اینکه تمام طرف‌‌های قرارداد مخالف بودند آمریکا اقدام به خروج از آن کرد و اگر آمریکا می‌خواهد صداقت نشان دهد باید به برجام بازگردد اما نمی‌شود که هم از برجام بیرون بیاید و باز دم از مذاکره بزند.

قمی خاطرنشان کرد: هدف آمریکا از اینکه می‌گوید من به دنبال مذاکره هستم این است که در ایران چند دستگی ایجاد کند و تنها به دنبال شیطنت است و به هیچ وجه اهل مذاکره نیست.

وی افزود: آمریکا از همان پیروزی انقلاب با نظام جمهوری اسلامی مخالف بود و مخالفت‌های خود را در قالب خلق کُرد، خلق ترک، خلق عرب و در ادامه در ارتباط با جنگ تحمیلی نشان داد و تماما در این جنگ پشت صدام بود و چه کسی است که نداند آمریکا صدام را علیه ایران بسیج کرد و بعد هم تحریم‌های متعددی را بر علیه ما وضع کرد و موانع زیادی برای جمهوری اسلامی به وجود آورد.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس اظهار داشت: آمریکا به هیچ وجه عنوان برای مذاکره قابل اعتماد نیست و ملت ایران هم به خوبی آن را شناخته است  و می‌داند آمریکا دروغگویی بیش نیست.

قمی خاطرنشان کرد:‌ امروز خود آمریکایی‌ها می‌گویند که ترامپ حداقل روزی 15 دروغ می‌گوید و این مسئله باعث می‌شود که ترام اعتماد ملی خودش را هم از دست بدهد.

وی افزود: واقعیت امر این است که آمریکا از جنگ نظامی علیه ایران وحشت دارد و به هیچ وجه‌ وارد جنگ نظامی با ما نمی‌شود چرا که می‌داند شکست خواهد خورد.

عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران اظهار داشت: مردم ایران فرزندان ماه رمضان هستند و روزه می‌‌گیرند و گرسنگی بر آنها تاثیر ندارد و با روزه گرفتن به آنها می‌گویند که در بند شکم نیستند.

قمی در پایان با بیان اینکه ملت ایران مقاوم و استوار ایستاده‌اند، خاطرنشان کرد: باید در کشور وحدت داشته باشیم و مسائلی که وجود دارد را حل و فصل کنیم و افرادی را که آب به آسیاب دشمن می‌ریزند به خوبی بشناسیم.

منصوری: هدف آمریکا از مذاکره با ایران، هموارسازی مسیر فشارهای بیشتر است

محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه سابقه مذاکرات کشورها با آمریکا نشان می‌دهد این کشور در بسیاری از توافقات خود بدعهدی نشان داده است، گفت: به عنوان مثال لیبی و عراق نتیجه اعتماد خود به آمریکایی‌ها را دیدند و در حالیکه با گرفتن وعده‌هایی نسیه از این کشور، نقداً تجهیزات نظامی خود را به خارج منتقل کردند و خود را خلع سلاح کردند، مورد تهاجم آمریکا قرار گرفتند.

وی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی ایران مشاهده می‌کند که آمریکا با تغییر دولت خود به پیمان خود وفادار نمانده است، از برجام خارج شد و تحریم‌های تعلیق شده بر طبق توافق را می‌خواهد مجدداً اعمال کند.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها می‌خواهند خوابی را که برای لیبی و عراق دیدند برای ایران هم ببینند، گفت: هدف آنها از پیشنهاد مذاکره با ایران از بین بردن بنیه دفاعی و موشکی ایران به قصد هموارسازی مسیر فشار بیشتر بر کشورمان است.

وی با اشاره به اینکه ایران از نیروی بازدارنده قوی جهت مقابله با فشارهای آمریکا برخوردار است، اظهارداشت: برخی فشارهای اقتصادی بر مردم موجب شده است که عده‌ای که در حقیقت از عملکرد دولت ناراضی هستند تصور کنند راه حل مشکلات اقتصادی کشور در مذاکره با آمریکاست در حالیکه درمان اساسی معضلات ما توانمندسازی اقتصاد داخلی، رونق تولید ملی، برخورد با مفسدان اقتصادی و ساماندهی شیوه اخذ مالیات است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: هرچند که در این سالها دولت غفلت‌هایی در زمینه رسیدگی به اوضاع اقتصادی کشور داشته است اما امروز فرصت اصلاح این اشتباهات فراهم است.

صباغیان: قوی شدن ایران از درون، آمریکا را محتاج توافق با ایران می‌کند

محمدرضا صباغیان‌بافقی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخشی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیرشان با مردم در مورد شیوه آمریکایی‌ها برای مذاکره،‌گفت: امروز هم همان سخن بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران درباره رابطه ایران و آمریکا صدق می‌کند که از آن تعبیر به رابطه گرگ و میش کردند.

وی با ذکر اینکه مذاکره یک کشور قوی با کشوری که آن را ضعیف می‌پندارد هیچ سودی برای طرف دوم ندارد،‌ خاطرنشان کرد: صرفاً در صورتی که ایران قوی‌تر شود می‌توان به گفت‌وگو با آمریکا فکر کرد و اِلّا در مَثَل، گرگ میش را خواهد خورد.

صباغیان در ادامه گفت:‌اگر ما خود را از درون قوی کنیم در آن صورت آمریکایی‌ها خودشان برای مذاکره به دنبال ما می‌دوند و التماس می‌کنند، در حالی که امروز چون تصور می‌کنند ما ضعیف‌تر هستیم می‌کوشند ما را به دنبال خود بکشند.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ ایران باید دست بر زانوی خود بگذارد چرا که بیگانگان و دشمنان نه تنها دست ما را جهت یاری نخواهند گرفت بلکه حتی مانع از جا برخاستن و پیشرفت و تقویت ما هم خواهند شد.

انتهای پیام/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com