کد خبر ۶۴۶۱۳ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲
معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش قم:

نهضت سواد آموزی قم،350 معلم دارد/رشد ۸۷ درصدی سواد آموزی زنان قم پس از پیروزی انقلاب اسلامی

حجت الاسلام قاسمی نیا گفت: 350 معلم دارای مدارک فوق دیپلم،لیسانس و فوق لیسانس به امر سواد آموزی در قم اشتغال دارند.

فعالیت ۳۵۰ آموزگار نهضت سواد آموزی در قم/رشد ۸۷ درصدی سواد آموزی زنان قم پس از پیروزی انقلاب اسلامیبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حجت‌الاسلام  قاسمی‌نیا،معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش قم  اظهار کرد: امسال حدود 350 نفر آموزش‌دهنده در نهضت سواد آموزی قم فعالیت دارند که حداقل دارای مدرک فوق دیپلم هستند، حدود 85 درصد آن ها از مدرک لیسانس و فوق لیسانس برخوردار هستند.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به نحوه ثبت‌نام از افراد بی‌سواد گفت: افراد در وقت اداری می‌توانند به کارشناسی سوادآموزی اداره‌های آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان مراجعه کنند و در بخش‌ها نیز دهیاران و بخشداران آمادگی ثبت‌نام از افراد بی‌سواد را دارند.

وی از دستگاه‌های اجرایی استان تقاضا کرد برای رشد و توسعه سوادآموزی در استان فعالیت کنند و به ترویج این حرکت مقدس، فرهنگی و آموزشی بپردازند و همکاری مناسب و بهتری داشته باشند و کسانی که از نعمت سواد بی‌بهره هستند به شرکت در کلاس‌های سوادآموزی راهنمایی کنند.

قاسمی‌نیا خاطرنشان کرد: بر اساس سخن رهبر معظم انقلاب سوادآموزی جهادی بلند مدت و آینده‌ساز است و جریان مهم فرهنگی محسوب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین  قاسمی نیا با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه سواد آموزی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: درحکومت شاهنشاهی و رژیم پهلوی وانمود می‌شد کشور ایران در اوج استقلال، ترقی و پیشرفت است ولی بسیاری از مردم از آموزش خواندن و نوشتن که از نیازها و حقوق ابتدایی است، محروم بودند.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش وپرورش استان قم افزود: مردم در شهر و در روستا از آموزش سواد محروم بودند و در این میان جمعیت زنان عقب مانده‌تر بودند و ظلم مضاعفی بر آن‌ها می‌شد.

وی تصریح کرد: در چهلمین سال تولد انقلاب اسلامی ایران، با افتخار و عزت اعلام می‌کنیم که فاصله نرخ سطح سواد زنان قم نسبت به مردان در پیش از انقلاب اسلامی ۳۰درصد بوده ولی در حال حاضر به ۶ درصد رسیده است و سطح سواد زنان قم در۴۰سال انقلاب اسلامی،۸۷  درصد رشد داشته است.

وی گفت: رشد با سوادی و ارتقای سطح دانش زنان که محور کانون خانواده و از ارکان هدایت و پیشرفت جامعه هستند، در ابعاد دین داری، تربیت فرزند، خانه داری، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، شغلی، بهداشتی و درمانی نقشی شایسته و موثردارد.


برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com