کد خبر ۶۴۶۱۵ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۱

جانشین وزیر دفاع در قم: توانایی‌های‌ موشکی ایران بومی ‌است/متناسب با تهدیدات دشمن تجهیزات دفاعی ساخته‌ایم‌

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه ‌توانایی‌های‌ موشکی ایران بومی ‌است، گفت: متناسب با تهدیدات دشمن تجهیزات دفاعی ساخته‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سردار قاسم تقی زاده ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی با رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاش نیروهای مسلح و عزیزان ارتش و نیروی انتظامی برای اقتدار ایران اسلامی خدمت می‌کند.

وی با اشاره به آیه ای از قران کریم افزود: داشتن قدرت بازدارنده رمز موفقیت کشورمان است و خداوند فرمود هرچه برای قدرت نظامی اقدام شود مناسب است.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه اینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند آمریکا با ما نمی‌جنگد به دلیل قدرت نظامی کشورمان است، گفت: دفاع اطمینان بخش یکی از ویژگی‌های ایران اسلامی است که با اهداف نظام اسلامی است، صنایع دفاع کار خود را در این زمینه به خوبی انجام می‌دهد.

سردار تقی‌زاده با اشاره به اینکه دشمن برای شناسایی قدرت نظامی ایران از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند، ادامه داد: برخی در داخل مردم را می‌ترسانند که آمریکا سلاح دارد و قدرتمند است، انسان‌های منافق و ضعیف الایمان همواره از آمریکا ترس دارند اما ملت ایران با ایمان به مقابله با دشمن پرداخته است.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم بیان کرد: دشمن از همه طرف به مسلمانان حمله کرد ولی پیروزی برای مسلمانان بود، خداوند تاکید کرده است که مسلمانان باید از نظر نظامی خود را تقویت کنند.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دشمن می‌خواهد ما از سلاح‌های خود غافل شویم، وزارت دفاع عزم خود را جزم کرده و توانسته ‌مجموعه‌ای از مراکز تحقیقاتی ‌ایجاد کند‌ که جوانان نخبگان در آن مشغول به فعالیت هستند.

سردار تقی‌زاده بیان کرد: امروزه پیشرفت‌های به دست آمده در صنعت فولاد و صنایع فلزی و غیر فلزی نتیجه خدماتی است که در وزارت دفاع انجام شده است.

وی افزود: به دست و پا زدن دشمن در بیرون از مرزها و رفت و آمد آن‌ها در پایگاه‌هایی که در منطقه ایجاد کرده ‌توجه کنید، ما هوشمندانه مسیر خود را انتخاب کرده و به فعالیت می‌پردازیم و نقاط ضعف و توانایی‌های دشمن را شناسایی کردیم و امروز توانایی‌هایی که در صنعت موشکی وجود دارد بومی و داخلی و بدون اتکا به خارج از کشور بوده است.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه با 93 دانشگاه همکاری علمی داریم، تصریح کرد: موشک کروز‌ با برد خوبی ‌ساخته شده ‌و هواپیمای با‌سرنشین و بدون سرنشین تولید کرده‌ایم و تانک و ناوچه و هواپیمای بومی جنگنده را طراحی و ارتقا داده‌ایم.

سردار تقی‌زاده با بیان اینکه هیچ‌گاه آغاز‌کننده جنگ نبوده‌ایم اما در برابر هر حمله دشمن پاسخ بسیار قاطع و سختی خواهیم داد، بیان کرد: امروزه موشک‌های پیشرفته‌ای را تولید کرده‌ایم  و متناسب با تهدیدات دشمن و سیستم‌های پیچیده آنان در دریا و زمین تولیدات دفاعی داریم و  آماده هستیم هر لحظه به اذن رهبری در هر منطقه پاسخ قاطعی به دشمن بدهیم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com