کد خبر ۶۴۶۴۹ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۷
پُشت‌پرده تابلویی که قتل هاشمی رفسنجانی را تداعی می‌کند؛

نبش قبر رسانه‌های زنجیره‌ای برای گُم کردن مطالبات اقتصادی!

حاشیه‌های تجمع طلاب قمی در مدرسه فیضیه بر اصل خبر پیشی گرفته است. حجم گسترده‌ای از حاشیه سازی عجیب برای یک تجمع کوچک طلاب در حالی از طرف رسانه‌های اصلاح‌طلب و حامی دولت صورت می پذیرد که این رسانه ها خود را علمدار دفاع از آزادی بیان و حق انتقاد می‌دانند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبر قم (قم‌نا)، جمعی از طلاب و فضلا حوزه علمیه قم دو روز قبل در حمایت از منویات رهبر معظم انقلاب و برای مطالبه عدالت اقتصادی از مسئولین دولتی و قضایی و در اعتراض به وضعیت معیشتی مردم تجمعی آرام را برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، دراین تجمع استاد رحیم پور ازغدی اظهار داشت: پیام امروز مدرسه فیضیه این است ما روحانیت از لحاظ اقتصادی از همه اقشار جامعه پایین تر هستیم و اگر چه حکومت آخوندی است، ولی کمترین حقوق را آخوندها می گیرند. اما در عین حال روحانیت در مدرسه فیضه فریاد بر می آورد و با وجود مشکلات اقتصادی، همیشه حامی انقلاب و ولایت فقیه است. حوزه فریاد محرومان و مستضعفان را می شوند و برای حمایت از محرومان به پا می خیزد و اجازه نمی دهد بین روحانیت، مردم و فقرا فاصله بیفتد. در این تجمع نیامدیم جنجال کنیم؛ بلکه آمدیم به مسئولین، امر به معروف و نهی از منکر کنیم و بگویم دشمن به دنبال این است به مردم بگوید روحانیت شیعه فاسد شده و نظام ناکارآمد است و آنها دقیقا شیعه و ولایت فقره را هدف قرار داده اند.

اما تجمع طلاب قم روز پنج شنبه در حالی در فضای آرام برگزار شد، که امروز رسانه های اصلاح طلب و حامی دولت همین مقدار انتقاد از دولت مورد حمایت خود را نیز  برنتافته و با استدلال های عجیب تلاش می کنند انتقاد و مطالبه گری همین تعداد از طلاب قم  را نیز در نطفه خفه و یا دچار حاشیه کنند.

به نظر می رسد که رسانه‌های اصلاح طلب که دولت روحانی به بخش اعظمی از کارنامه جناح سیاسی آنها در سالهای اخیر آنها تبدیل شده از گسترش مطالبات اقتصادی و معیشتی مردم بسیار نگران و آن را شیب منزوی شدن خود در جامعه می دانند. به همین دلیل با بهانه‌های عجیب در تلاش برای حاشیه سازی و منحرف کردن مطالبات مردمی و معیشتی هستند.

 


معنی این پلاکارد این است که دستهایی در قتل هاشمی درکار بوده است!؟


در همین راستا روزنامه جمهوری اسلامی از حامیان سرسخت دولت روحانی در مطلبی عجیب نوشته  است: روز پنجشنبه تجمعی در مدرسه فیضیه قم با هدف اعتراض به سیاست‌های دولت برگزار شد که وجود یک تابلو با مضمونی تهدیدآمیز نسبت به رئیس جمهور، توجه بسیاری از کاربران فضای مجازی را جلب کرد.


  

 

بر روی این تابلو نوشته شده بود: «ای آنکه مذاکره شعارت - استخر فرح در انتظارت». این روزنامه در ادامه مطلب عجیب خود، از زبان کاربران ناشناخته در فضای مجازی تابلو مذکور را دلیل وجود دست های در قتل هاشمی رفسنجانی تحلیل کرده است! این روزنامه حامی دولت نوشته است: کاربران، با دیدن این شعار گفتند این، علاوه بر آنکه تهدیدی علیه رئیس‌جمهور است، نوعی اعتراف به فعال بودن دست‌هائی در ماجرای جان باختن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در استخر است.

روزنامه اعتماد نیز بدون در نظر گرفتن خواسته اصلی و انتقاد به حق اکثریت طلاب و اساتید حوزه علمیه قم همسو با روزنامه جمهوری اسلامی با برجسته سازی همان تابلو حاشیه دار یکی از طلبه‌ها، نوشته است: «در اين شعار مقصود از فردي كه شعارش مذاكره عنوان شده، حسن روحاني رييس‌جمهور قانوني ايران است اما نكته مهم اين پلاكارد مصرع دوم شعار است؛ جايي كه عنوان شده استخر فرح در انتظار رييس‌جمهور است و سرگذشتي شبيه به مرحوم آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني.»

این روزنامه در ادامه نیز می افزاید: «در روزهاي نخستين فوت آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني رسانه‌هاي بيگانه تلاش داشتند فوت مرحوم هاشمي را مشكوك جلوه دهند و سناريو‌هايي در اين باره مطرح كردند. سناريو‌هايي كه خالي از واقعيت بود اما متاسفانه اين پلاكارد در راستاي همان سناريو‌ها طراحي شده و طراح آن به عواقب اين موضوع فكر نكرده است.»

این روزنامه اصلاح طلب در پایان نیز تصریح کرده است: «آيا سردادن شعار و در دست گرفتن پلاكاردهايي از اين دست آب ريختن به آسياب دشمن نيست؟ در شرايطي كه مقام معظم رهبري گفته‌اند آنها كه مي‌گويند دولت بايد بركنار شود در نقشه دشمن نقش‌آفرين هستند، سردادن چنين شعار‌هايي چه پيامي دارد؟ بيش از يك سال از درگذشت مرحوم هاشمي‌رفسنجاني گذشته و همچنان رسانه‌هاي بيگانه تلاش دارند تا مرگ او را مشكوك جلوه دهند، آيا تهديد رييس‌جمهور به وقوع اتفاقي در استخر صحه گذاشتن بر اين ادعاي كذب نيست؟ كشور در شرايط كنوني بيش از هر زمان ديگري به وحدت و همدلي نيازمند است اما عده‌اي بر‌خلاف اين موضوع در حال حركت بوده و با سوءاستفاده از گشايش‌هاي سياسي و اجتماعي و همچنين سوءاستفاده از حق اعتراض سعي در بازي در زمين دشمن و تخريب دولت دارند.»

اما روزنامه آرمان از دیگر رسانه های زنجیره‌ای اصلاح طلب نیز درباره تجمع اعتراضی طلاب نوشته است: «مشکلات اقتصادی و معیشتی واقعیت انکارناپذیر جامعه است و دولت تمام تلاش خود را در راستای حل این مشکلات به‌کار می‌بندد، اما اینکه برخی بخواهند از این آب گل‌آلود ماهی خود را صید کنند و به تخریب بپردازند امری جدا از مطالبه اقتصادی است. به‌نظر می‌رسد برخی هجمه‌ها به مجموعه دولت هیچ‌ سنخیتی با دغدغه مردم ندارد. در حالی که همه بزرگان کشور از لزوم وحدت، همدلی و انسجام برای برون‌رفت از شرایط فعلی سخن می‌گویند نباید برخی بخواهند با هجمه به دولت مانه اتحاد و امید مردم شوند. آنچه مسلم است اینکه برخی صرفا به خود می‌اندیشند و با تحرکات درصدند که منویات خود را به انجام برسانند. اینکه عده‌ای پشت تریبون به سخنرانی پرداخته و دولت را بجای نقد، تخریب کنند، تعدادی نماینده دم‌به‌دم به تضعیف دولت مشغول باشند، با این نگاه نمی‌توان مشکلات را حل کرد. اینکه دولت باید نسبت به رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بیشتر و بهتر عمل کند امری بدیهی است، اما اینکه عده‌ای بخواهند از شرایط فعلی سوءاستفاده کنند امر پسندیده‌ای نیست.»

به گزارش جهان، این مقدار حاشیه سازی عجیب برای یک تجمع کوچک طلاب در حالی از طرف رسانه‌های اصلاح‌طلب  و حامی دولت صورت می پذیرد که این رسانه ها خود را علمدار دفاع از آزادی بیان و حق انتقاد می‌دانند.
 

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com