کد خبر ۶۴۸۸۴ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۳

مرغ منجمد برای تنظیم بازار قم عرضه شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، رضا سیار عصر سه شنبه درجلسه کارگروه تنظیم بازارقم افزود:زمانی که قیمت مرغ بالا می رود عطش مردم برای خرید این محصول افزایش می یابد و هر وقت ارزان می شود، مردم مرغ نمی خرند.
وی ادامه داد: سه ماه پیش مرغداران برای فروش مرغ زنده به قیمت چهار هزار و 800 تومان التماس می کردند، ولی امروز مرغ زنده را به قیمت بیش از هشت هزار تومان می فروشند.
وی اضافه کرد: باید به مرغداران اطمینان دهیم اگر جوجه ریزی زیاد شد و قیمت پایین آمد، مرغ را به قیمت مصوب از مرغداران خواهیم خرید تا آن ها ضرر نکنند.
وی در ادامه با اشاره به مصوبه شورای آموزش و پروش در مورد نرخ لباس هماهنگ دانش آموزان، افزود: قیمت لباس دانش آموزان و عاملانی که صلاحیت تولید داشتند، مشخص شدند.
سیار اضافه کرد: تعدادی از تولیدکنندگان ادعا کردند با وجود این که هزینه پارچه پرداخت شده است، ولی کارخانه ها پارچه مورد نیازشان را به دلیل نوسان قیمت ارز تحویل نمی دهند.
وی ادامه داد: هزینه پارچه لباس دانش آموزان 120 میلیارد ریال و دستمزد دوخت نیز 70 میلیارد ریال برآورد شده بود.
وی گفت: بین 40 تا 45 درصد قرارداد منعقد شده با تولیدکنندگان عملیاتی شده و لباس دست مصرف کننده رسیده است، اما 120 هزار دانش آموز هنوز لباس فرم مدرسه تهیه نکرده اند.
سیار گفت: به دلیل اشتباه محاسباتی اتحادیه تولید پوشاک، چند روزی لباس فرم به قیمت بالا به خریداران فروخته شده است که تعهد داده اند پول اضافه را والدین برگردانند و نظارت کافی روی 60 واحد تولیدی لباس فرم صورت گیرد.
وی افزود: اگر از طریق مدیران مدارس مطلع شویم اجحافی در حق خانواده ای شده، پرونده تعزیراتی تشکیل و فرد متخلف جریمه می شود.
وی خاطرنشان کرد: لباس فرم مدارس با افزایش حدود 10 تا 11 درصدی به دانش آموزان عرضه می شود و اتحادیه نیز تعهد کرده است تا 15 شهریورماه تعهدات خود را در این زمینه انجام دهد.

** مدیرکل تعزیرات حکومتی نیز در این جلسه گفت: سال گذشته چند پرونده در زمینه قیمت لباس فرم مدارس تشکیل و متخلفان محکوم شدند.
مهدی ریاضی افزود: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا اگر تخلف تولیدکننده ای اثبات شد، وجه برگردانده و رضایت والدین جلب شود تا والدین متحمل هزینه های بیتشتر نشوند.

** رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم نیز گفت: برای کنترل بازار میوه شب عید، ذخیره سازی یک هزار و 500 تن پرتغال و 500 تن سیب در نظر گرفته شده است.
محمدرضا طلایی افزود: با توجه به افزایش محصولات گلخانه ای، سازمان میادین میوه و تره بار غرفه ای برای اتحادیه ها در نظر بگیرد تا بتوانند محصولات خود را به صورت مستقیم عرضه کنند.

** امیر محمدی چهر معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز گفت: توزیع مرغ منجمد از پنج تن به روزی 11 تن رسیده است تا بتوانیم قیمت این محصول را در بازار کنترل نماییم.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com