کد خبر ۶۵۰۵۴ انتشار : ۴ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۸

3458 دیدار با خانواده های شهدا در قم انجام شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم(قم نا) به نقل از ایرنا، سردار سید جواد هاشمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این دیدارها از خانواده های شهدا برای تربیت چنین نسلی که جانشان را فدای دین و میهن اسلامی کردند، تقدیر به عمل آمد.

وی اضافه کرد: شهدا با جانفشانی و نوع زندگی خویش درس عزت، استقلال و آزادی را به ملت ها آموختند که این گونه یاد این شهیدان از جمله رجایی و باهنر به عنوان اسوه های جامعه اسلامی از لحاظ زندگی فردی و اجتماعی در ذهن ملت ها باقی بماند و به عنوان الگوهایی فاخر برای همه به ویژه دولتمردان معرفی شوند.

وی ادامه داد: امروز استکبار جهانی با تمام توان خویش در عرصه تهاجم فرهنگی و اقتصادی در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایستاده، این در حالی است که ملت آزاده ما با تبعیت از ولی فقیه، روحیه ولایت مداری و حفظ اتحاد این مرحله از تهدیدهای دشمنان را نیز مانند جنگ تحمیلی با سربلندی پشت سر خواهد گذاشت.

هاشمی با بیان این که استان قم در دفاع مقدس 6 هزار شهید را تقدیم نظام کرده است گفت: همچنین پرونده 11هزار جانباز، 598 آزاده در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و 425 شهید در راه دفاع از حرم و حریم اهل بیت(علیهم السلام) حرم حضرت زینب(سلام الله علیها) در قم وجود دارد.

وی تاکید کرد: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل های آینده بالغ بر 493 بنر از وصیت نامه در سطح شهر نصب شده است تا جوانان با زندگی این شهدا آشنا شوند.

به گفته وی، همچنین در حال حاضر 433 نخبه شاهد و ایثارگر در استان قم وجود دارند که از برترین ها در مناسبت های مختلف تجلیل شده است.

وی در بخش دیگر سخنان، از تحویل 405 واحد مسکونی به ایثارگران در سال گذشته خبر داد و گفت: این تعداد واحدها با کمترین هزینه و در قالبی استاندارد به ایثارگران استان قم تحویل داده شد.

هاشمی افزود: همچنین در حوزه مسکن سهمیه بنیاد شهید قم یک هزار و 248 تسهیلات در سال گذشته بوده است که 881 تن موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

وی همچنین از اشتغال 300 تن در سال جاری خبر داد و گفت: این تعداد که از سهمیه بنیاد شهید قم استفاده کرده اند، جذب دستگاه های دولتی شده و یا از تسهیلات اشتغالزایی بهره مند شده اند.

وی، اجرای طرح پایش سلامت برای بیش از چهار هزار تن از خانواده شهدا و جانبازان در قالب پوشش بیمه ای و قرارداد با مراکز کلینیکی و پاراکلینیکی را از دیگر خدمات به جامعه بنیاد شهید و امور ایثارگران قم عنوان کرد.


برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com