کد خبر ۶۵۲۰۹ انتشار : ۷ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۶

اضافه شدن 38 دستگاه مینی‌بوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان قم از افزایش 38 دستگاه مینی‌بوس در استان قم و کاهش میانگین سنی مینی‌بوس‌های این استان به 19 سال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبر قم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم، ابوالفضل جمالی در مراسم افتتاح پروژه‌های اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌ها که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات ساختمان این اداره برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت دهه ولایت و گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: یاد شهیدان رجایی و باهنر را گرامی‌ می‌داریم که خدمات زیادی به این کشور ارائه کردند.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان قم افزود: مسیرهای حمل‌ونقل استان قم از شریان‌های حیاطی ارتباطی در کشور بوده و نقش زیادی در توسعه کشور دارند و اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان قم افتخار دارد که مسئول نگهداری و نظارت بر حمل‌ونقل جاده‌ای است و امید است بتوانیم با ارائه خدمات مناسب، نتایج قابل قبولی در زمینهٔ نگهداری و نظارت بر حمل‌ونقل جاده‌ای به دست بیاوریم.

وی با بیان اینکه با تلاش همکاران و اجرای طرح‌های مناسب عمرانی آمار تصادفات در استان قم ما نسبت به سال گذشته 36 درصد کاهش‌یافته است، ابراز کرد: اجرای فاز اول جایگزینی نیوجرسی‌های مفصلی با گارد ریل‌های رفوژ در آزادراه قم تهران به طول 15 کیلومتر و اجرای طرح جایگزینی نیوجرسی‌های مفصلی با گارد ریل‌های رفوژ کمربندی امام علی(علیه السلام) به طول 6 کیلومتر از طرح‌‌های انجام‌شده توسط این اداره‌کل بوده است.

جمالی با اشاره به اجرایی شدن طرح بهسازی روکش آسفالت‌های محوری استان قم و بهسازی سیستم روشنایی در سطح این محورهای جاده‌‌ای، تصریح کرد: اجرای طرح تعمیرات اساسی و ایمن‌سازی صدها دستگاه پل و احداث دو دستگاه پل در محورهای قم جعفریه و کهک از دیگر پروژه‌های انجام‌شده توسط این اداره کل بوده است.

وی ادامه داد: احداث جایگاه  سوخت در راهدار آزادراه قم تهران به‌منظور تسریع عملیات سوخت‌رسانی، طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه‌ راه‌ها را باهدف کاهش تلفات مردمی در جاده‌ها، آموزش‌های ایمنی لازم به مناطق محروم پیرامون مسائل ایمنی حمل‌ونقل و توزیع کلاه به راکبین موتورسیکلت از طرح‌های اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌ها بوده است.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان قم با اشاره به اجرای طرح نظارت بر پایانه‌های مسافربری برای تخلفات صورت گرفته از طریق تماس با سامانه 141، ابراز کرد: از دیگر طرح‌های ما پیگیری توزیع لاستیک با نرخ مصوب دولتی میان رانندگان کالا و مسافر بوده است.

جمالی خاطرنشان کرد: احداث نخستین شهرک حمل‌ونقل در استان قم را پیگیری و پرونده‌ آن را تکمیل کردیم و منتظر تصویب این طرح توسط مسئولین مربوطه در تهران هستیم که در این صورت تا 22 بهمن کلنگ زنی آن انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه 39 شرکت حمل‌ونقل کالا، 3 هزار دستگاه حمل‌ونقل و بیش از 5 هزار راننده در استان قم  فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: 39 ناوگان اتوبوسی فرسوده داریم که البته این آمار نسبت به سایر استان‌ها کمتر است.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان قم با اشاره به افزودن 38 دستگاه مینی‌بوس در استان قم به ارزش 50 میلیارد ریال هم‌زمان با هفته دولت، بیان کرد: مینی‌بوس‌های استان قم درگذشته از فرسوده‌ترین‌ مینی‌بوس‌های کشور بود و امروز با تلاش‌هایی که درزمینهٔ نوسازی آن‌ها انجام شد میانگین سنی مینی‌بوس‌های قم به 19 سال رسیده و این درحالی‌که است میانگین سنی مینی‌بوس‌های کشوری 27 سال است.

جمالی با اشاره به اجرای روکش آسفالت روستایی قنوات به طول 14 کیلومتر و به قیمت 13 میلیارد ریال، عنوان کرد: بهسازی روکش آسفالت روستای آب شیرین با طول 7 کیلومتر و عرض 6 متر و به قیمت 7 میلیارد ریال و همچنان بهسازی روکش‌ آسفالت‌ محورهای قمرود و روستای ملک‌آباد به قیمت 13 میلیارد ریال از دیگر انجام‌شده توسط اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان قم است که در هفته دولت نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com