کد خبر ۶۵۳۲۵ انتشار : ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۵
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم عنوان کرد؛

باید گردشگری مذهبی را در قم توسعه دهیم

عالی پور گفت:محور توسعه استان قم را گردشگری مذهبی است،گردشگری در تمام دنیا یک صنعت ویژه است و صنعت گردشگری به ده‌ها صنعت دیگر کمک می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛یونس عالی پور معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم  با اشاره به وضعیت بخش گردشگری استان قم گفت: طی هفته‌های اخیر شاهد افزایش حضور زائرین به خصوص زائرین خارجی در استان قم بودیم و ضریب اشغال واحدهای اقامتی استان در این هفته‌ها بالا رفت.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم اضافه کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تعداد واحدهای صنفی در استان حدود دو هزار و 200 واحد بود که در پایان جنگ تحمیلی تعداد این واحدها به هشت هزار واحد رسید، اکنون تعداد واحدهای صنفی استان قم حدود 40 هزار واحد است، اکنون بیش از 50 هتل در استان در حال ساخت است، در هفته دولت شاهد افتتاح تعدادی از پروژه‌های گردشگری در استان قم بودیم.

وی ادامه داد: تعاملات زیادی بین مردم استان قم و مردم کشور عراق وجود دارد و بسیاری از اتباع عراق سال‌ها در این استان زندگی کردند و پس از سقوط رژیم صدام به کشورشان بازگشتند، بخش زیادی از گردشگران خارجی در استان قم از اتباع عراقی هستند.

عالی پور محور توسعه استان قم را گردشگری مذهبی دانست و یادآورشد: به این مساله در سند آمایش استان تاکید شده است، گردشگری در تمام دنیا یک صنعت ویژه است و باید گردشگری را در قم به عنوان یک صنعت ببینیم، صنعت گردشگری به ده‌ها صنعت دیگر کمک می‌کند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com