کد خبر ۶۵۳۷۷ انتشار : ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۷

شیر خام استان قم توسط اتحادیه دامداران قاچاق می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: متأسفانه برخی افراد تحت عنوان اتحادیه دامداران شیر خام استان را با قیمت مصوب خریداری کرده و به‌صورت قاچاق در شهرهای دیگر به فروش می‌رسانند که عاملی مهم در افزایش قیمت لبنیات است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، محمود سیجانی ظهر امروز در جلسه تنظیم بازار که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: سعی مسئولان استان بر ثبات قیمت کالاهای اساسی است.

وی با اشاره به تعامل استانی در مسئله تنظیم بازار افزود: در مسئله لاستیک و حمل‌ونقل پایانه‌ای، کاغذ و کتاب، مواد بهداشتی و امور دیگر همکاری‌های مناسبی شکل‌گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با تأکید به جلسات ستاد مبارزه با احتکار گفت: تعیین تکلیف کالاهای کشف‌شده احتکار شده مانند چای، لوازم‌تحریر، حبوبات، برنج و اقلام دیگر در این جلسات صورت گرفته است.

سیجانی با اشاره به برخورد نهادهای انتظامی با کالاهای احتکار شده تصریح کرد: آن دسته از کالاهای احتکار شده که قیمت بالایی داشته یا حالت التهاب به جامعه وارد می‌کند توسط نهادهای امنیتی پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بازگشایی مدارس اتاق اصناف استان باید نمایشگاه پاییزه را افتتاح کرده و نیازهای شهروندان را تأمین کند، هم‌زمان با بازگشایی مدارس نظارت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت بیشتر می‌شود.

سیجانی با اشاره به افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی در استان قم ادامه داد: برنج طارم اعلی یک و نیم درصد افزایش قیمت نسبت به هفته قبل در استان داشته است، همچنین برنج هندی نیز در هفته قبل یک و سه دهم درصد افزایش قیمت اتفاق افتاده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم به انتقاد از افزایش بی‌رویه قیمت لبنیات در استان قم تأکید کرد: شیر خام در بین اقلام مصرفی شهروندان بیشترین افزایش قیمت را داشته درحالی‌که قیمت علوفه در روزهای گذشته با افزایشی روبه‌رو نبوده است.

وی با تأکید بر قاچاق شیر خام استان قم ابراز کرد: متأسفانه برخی افراد تحت عنوان اتحادیه دامداران شیر خام استان را با قیمت مصوب خریداری کرده و به‌صورت قاچاق در شهرهای دیگر به فروش می‌رسانند که عاملی مهم در افزایش قیمت لبنیات است.

مدیرکل دامپزشکی استان قم نیز با اشاره به حجم جوجه ریزی در استان قم گفت: در شهریورماه سال جاری 302 هزار جوجه ریزی انجام‌شده که نسبت به سال گذشته کاهش نسبی را نشان می‌دهد.

مهدی رفیعی  با تأکید بر جوجه ریزی پولت در استان قم  گفت: در شهریورماه سال جاری 70 هزار جوجه ریزی پولت انجام‌شده است.

وی  جوجه ریزی گوشتی در کشور را موردتوجه قرار داد و عنوان کرد: در کل کشور 19 میلیون جوجه ریزی گوشتی اتفاق افتاده که رقم پایینی نسبت به سال‌های گذشته را نشان می‌دهد.

مدیرکل دامپزشکی استان قم با اشاره به سن بالای مرغ‌های موجود در واحدهای تولید مرغ استان قم ابراز کرد: تعداد مرغ‌های جوان کشور و همچنین استان قم نسبت به سال‌های گذشته اندک شده و حجم قابل‌توجهی از مرغ‌های کشور را مرغ‌های پیر تشکیل می‌دهد که همین مسئله سبب افزایش قیمت گوشت مرغ را به دنبال داشته است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com