کد خبر ۶۵۵۷۴ انتشار : ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
با حضور معاون درمان وزارت بهداشت انجام شد؛

مرکز بیماران جامع (ام اس) در بیمارستان شهید بهشتی قم افتتاح شد

معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: در نظر داریم که به زودی در تمام استان‌ها مراکز جامع ام اس را راه اندازی کنیم، خدمات جامع برای بیماران ام اس علاوه بر ویزیت شامل خدمات تزریق، خدمات توانبخشی و حتی مشاوره های روانشناسی و تغذیه می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبرقم (قم‌نا)، دکتر قاسم جان بابایی در حاشیه افتتاح مرکز بیماران جامع ام اس قم، اظهار داشت: نزدیک به 60 هزار بیمار ام اس در کشور وجود دارد و خوشبختانه در حال حاضر در اغلب استان ها مراکز درمان ام اس راه اندازی شده است.


علی رغم ارائه خدمات به این بیماران در استان های فاقد مراکز جامع، در نظر داریم به زودی در تمام استانها این مراکز را راه اندازی کنیم. خدمات جامع برای بیماران ام اس علاوه بر ویزیت شامل خدمات تزریق، خدمات توانبخشی و حتی مشاوره های روانشناسی و تغذیه می شود.

 

وی افزود: با تلاش متخصصین و صاحب نظران حوزه سلامت، بالغ بر 250 راهنمای بالینی تدوین شده است که متناسب با آن ،خرید راهبردی توسط بیمه انجام می شود. بیماران ام اس از جمله موارد مورد توجه در این راهنمای بالینی هستند که براساس آن، خدمات به این بیماران ارائه می شود.

 

معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: در هر شرایط اقتصادی اولویت وزارت بهداشت، بیماران خاص هستند و به زودی 64 مرکز بیماران خاص را افتتاح خواهیم کرد.



افتتاح مرکز بیماران جامع ام اس در قم

براساس این گزارش، امروز با حضور دکتر قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت، مرکز جامع ام اس بیمارستان شهید بهشتی قم به بهره برداری رسید. این مرکز، خدمات تشخیصی از جمله سونوگرافی، عکسبرداری و آزمایش را به بیماران ام اس ارائه می‌دهد.



همچنین با حضور معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی واحد مونیتورینگ امواج مغزی بیماران مبتلا به صرع و همچنین دستگاه اندوسونوگرافی بیمارستان شهید بهشتی قم راه اندازی شد.


واحد مونیتورینگ امواج مغزی بیماران مبتلا به صرع، برای نخستین بار در استان قم دایر شد که در حاشیه افتتاح این واحد، از دستگاه LTM نیز که روشی برای تعیین علل ناشناخته‌ تشنج و صرع است، رونمایی صورت گرفت. با رونمایی این دستگاه و افتتاح واحد مونیتورینگ، بخش عمده ای از مشکلات بیماران اعصاب و روان مرتفع می شود.



گفتنی است، سالانه 15 تا 20 هزار بیمار مبتلا به صرع به بیمارستان شهید بهشتی قم مراجعه می‌کنند که با راه اندازی واحد مونیتورینگ و همچنین افتتاح دستگاه LTM، کیفیت خدمات درمانی و تسخیصی ارتقاء خواهد یافت.


همچنین با حضور دکتر جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دستگاه اندوسونوگرافی بیمارستان شهید بهشتی نیز راه اندازی شد که این دستگاه نیز برای نخستین بار در استان قم راه اندازی شد.


بنا بر این گزارش، معاون درمان وزیر بهداشت در پایان سفر یک روزه خود به استان قم، از مرکز درمان ناباروری ریحانه بیمارستان نکویی هدایتی فرقانی قم بازدید کرد و در  جلسه هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی قم جهت بررسی وضعیت موجود و برنامه های حوزه سلامت این دانشگاه حضور یافت.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com