کد خبر ۶۵۵۹۶ انتشار : ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۷
از ابتدای تابستان؛

تشکیل 147 پرونده قاچاق، احتکار و امتناع از عرضه کالا در قم

147 پرونده قاچاق، احتکار، اخفاء و امتناع از عرضه کالا در تعزيرات حکومتی قم تشکيل و برای 106 پرونده حکم صادر شده است.

147 پرونده قاچاق، احتکار،اخفاء و امتناع از عرضه کالا در قمبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ بنا بر گزارش تعزيرات حکومتی، در جلسه امروز کميسيون برنامه ريزی ، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از ابتدای تابستان تا به حال 147 پرونده قاچاق ، احتکار و اخفاء و امتناع از عرضه کالا به ارزش 714 ميليارد ريال تشکيل و 106 پرونده با صدور حکم جريمه و الزام به عرضه در بازار مختومه شد.

ارزش جريمه های صادر شده برای اين پرونده ها 335 ميليارد ريال بوده است.

بر اساس گزارش صنعت، معدن و تجارت هم از اول امسال تا به حال 90 پرونده قاچاق، احتکار ، اخفا و امتناع از عرضه ، عدم اعلام موجودی، عرضه خارج از شبکه و گران فروشی به ارزش 136 ميليارد ريال تشکيل و به مراجع قضايی ارسال شد.

سرهنگ سپه وند رئيس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرماندهی انتظامی قم هم از کشف و ضبط دو محموله کالای قاچاق به ارزش حدود 10 ميليارد ريال، 60 هزار دلار آمريکا ، دو ميليون دينار عراق و يک ميليارد و 700 ميليون ريال ايران از دلالان ارز و دستگيری 22 نفر در اين باره خبر داد.

در اين جلسه همچنين اعلام شد تا به حال اطلاعات 3 هزار و 500 انبار موجود در استان در سامانه جامع انبارها ثبت شده و اين روند ادامه دارد.

همچنين با توجه به الزام قانونی ثبت موجودي کالاهای مشمول در انبارها در سامانه مربوط از اول شهريور، از همه صاحبان انبارها، واحدهای صنعتی و عمده و خرده فروشان صنفی خواسته شد، اطلاعات موجودی انبارهای خود را در زمان های مقرر در اين سامانه ثبت کنند تا مشمول کالاهای احتکاری قرار نگيرند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com