کد خبر ۶۵۶۰۲ انتشار : ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۳
در جلسه شورای سیاستگذاری چهلمین سالگرد انقلاب؛

برنامه‌های چهل سالگی انقلاب اسلامی در قم، تشریح شد

برگزاری نمایشگاه و افتتاح موزه دفاع مقدس از جمله برنامه های گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب در قم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛صادقی،استاندار قم در جلسه شورای سیاستگذاری و راهبری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان قم که چهارشنبه شب در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد،گفت:ويژه برنامه های چهلمين سالگرد پيروزی انقلاب اسلامی از مهرماه امسال در دو بخش تبيينی و آيينی آغاز می شود .

وی با اشاره به مشارکت مردم در پیروزی انقلاب اسلامی افزود: اتکای برنامه‌های بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی باید بر مردم باشد و رقابت هم افزا در این زمینه به وجود بیاید تا چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی به بهترین شکل برگزار شود.

استاندار قم عنوان کرد: فرصت کافی برای برنامه ریزی و برگزاری برنامه‌های بزرگداشت انقلاب وجود دارد چرا که پنج ماه تا سالگرد انقلاب باقی مانده است.

صادقی، شرایط کنونی کشور را شرایط حساسی دانست و تصریح کرد: باید به مردم اطمینان بدهیم که اگر در مسیر برنامه‌های نظام و دولت حرکت کنند، مشکلی برای آن‌ها به وجود نمی‌آید.

وی خاطرنشان کرد: در حال برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان قم هستیم تا عملکرد نظام جمهوری اسلامی در طول چهل سال را در معرض دید مردم قرار بدهیم.

استاندار گفت: باید جلسات کارگروه‌های شورای بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان در ماه آینده برگزار شود و این کارگروه‌ها پیشنهادات خود را به شورا ارائه بدهند.

 حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در بخش دیگری از جلسه گفت: موزه انقلاب و دفاع مقدس در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد، این فضا می‌تواند مکانی برای پاسخ به شبهات و بیان دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی باشد، این اقدامات نباید تنها منحصر به دهه فجر باشد.

نصرت‌الله لطفی،رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم در ادامه این جلسه با اشاره به لزوم بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اظهار کرد: هماهنگی در استان‌های مختلف برای بزرگداشت باشکوه این مناسبت در حال صورت گرفتن است، در مقابل جنگ ترکیبی دشمن در زمان کنونی، بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: دشمن به اذعان خودش هفت هزار میلیارد دلار در غرب آسیا هزینه کرد، اما نتیجه ای نگرفت و دلیل این مساله را نفوذ ایران دانست، دشمن به دنبال ایجاد فاصله بین مردم و نظام جمهوری اسلامی است تا اغتشاش در کشور به وجود بیاورد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه امام خمینی(ره) حفظ نظام جمهوری اسلامی را از اوجب واجبات می‌دانستند افزود: برنامه بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با دو رویکرد تبیینی و آیینی برگزار می‌شود.

لطفی با اشاره به لزوم پاسخ به شبهه پراکنی دشمن اظهار کرد: بیان کارنامه چهل ساله نظام جمهوری اسلام و پاسخ به شبهات در سال جاری اهمیت دارد، اکنون 300 شبکه ماهواره ای برای شبهه پراکنی و زیر سوال بردن اعتقادات مردم فعال هستند.

وی با بیان اینکه مردم با بهره گرفتن از نهضت عاشورا در جنگ ترکیبی دشمن بر او پیروز می‌شوند، ادامه داد: باید شاهد برگزاری نشست‌ها و همایش‌ها برای ایجاد وحدت، همدلی و انسجام در بین مردم باشیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم افزود: بیش از 80 درصد از جمعیت کنونی کشور دوران انقلاب اسلامی را درک نکردند و دشمن هم روی این قشر از مردم جامعه برای ایجاد شبهه برنامه ریزی کرده است.

لطفی با اشاره به لزوم ارائه اطلاعات به مردم اظهار کرد: به دنبال ارائه آگاهی دادن به مردم هستیم تا مردم در صحنه بیایند و خود آن‌ها پاسخ دشمن را بدهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود تمام مشکلات، آمارها نشان می‌دهد که کارآمدی نظام دینی در صحنه عمل قابل اثبات است.

مهرداد غضنفری در ادامه این جلسه، دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را برجسته و غیرقابل چشم پوشی دانست و تصریح کرد: شعار چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتخار به گذشته و نگاه به آینده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم با بیان اینکه استان قم در بخش صنعت و کشاورزی و آموزشی در چهار دهه، پیشرفت چشمگیری داشته است ادامه داد: شاخص با سوادی در استان قم از زیر 50 درصد در زمان پیروزی انقلاب اسلامی به بالای 90 درصد رسیده است، باید پیشرفت‌های انقلاب را به گوش مردم برسانیم و حرکت اجرایی در این زمینه شروع شده است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com