کد خبر ۶۵۶۱۰ انتشار : ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۹

سخت‌گیری بانک‌ها مهم‌ترین چالش کارآفرینی مددجویان کمیته امداد در قم است

قائم‌مقام کمیته امداد استان قم گفت: مهم‌ترین مشکلی که افراد مددجو برای ایجاد اشتغال پیش رو دارند، سخت‌گیری بانک‌ها در نحوه ضمانت و پرداخت تسهیلات کارآفرینی است.

افشین پایانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به خدمات کمیته امداد در زمینه اشتغال‌زایی مددجویان اظهار داشت: کمیته امداد استان قم در زمینه اشتغال مدد جویان در سال جاری از سه محل 72 میلیارد تومان تسهیلات فراهم کرده که 19 میلیارد تومان از محل تبصره 16 قانون بودجه، 43 میلیارد تومان از  صندوق توسعه ملی و 10 میلیارد تومان نیز از صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت فراهم‌شده که انتظار می‌رود با وجود این تسهیلات امسال 1700 شغل در استان ایجاد کنیم.

وی با اشاره به نا‌متناسب بودن توزیع جمعیت در روستاها و منطق شهر‌نشین استان قم افزود: در استان قم تنها 4 درصد از جمعیت در بخش روستایی سکونت داشته که این امر سبب شده تا مازاد تسهیلات در این زمینه داشته باشیم و حتی این تسهیلات را در اختیار افرادی که مددجوی کمیته امداد نیستند نیز قرار دهیم که روستاییان می‌توانند با گرفتن تائیدیه از دهیاری‌ها از این وام استفاده کنند.

قائم‌مقام کمیته امداد استان قم تصریح کرد: پیش‌بینی‌شده امسال با استفاده از تسهیلاتی که قانون بودجه برای اشتغال مددجویان در نظر گرفته و سقف 20 میلیون تومانی این تسهیلات بتوانیم 970 شغل در استان ایجاد کنیم و همچنین مقرر شده تا تسهیلات صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت نیز با سقف 15 میلیون تومان در اختیار افراد متقاضی مشاغل خانگی قرار بگیرد.

پایانی‌فر خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مشکلی که افراد مددجو برای ایجاد اشتغال پیش رو دارند، سخت‌گیری بانک‌ها در نحوه ضمانت و پرداخت تسهیلات بوده که انتظار می‌رود در آینده این مشکل نیز حل شده و مسیر کارآفرینی و اشتغال‌زایی برای این افراد هموار شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com