کد خبر ۶۵۶۱۱ انتشار : ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۸

ثبت‌نام پلیس افتخاری در قم آغاز شد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از آغاز ثبت‌نام از متقاضیان پلیس افتخاری در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مهرداد حاجی‌زاده در تشریح نقش پلیس افتخاری در توسعه انضباط اجتماعی اظهار داشت: امنیت یک تولید اجتماعی است که میزان بلوغ و احساس مسئولیت و مشارکت جامعه، قابل حصول است ،یکی از ارکان مسلم امنیت به عنوان یک پدیده اجتماعی مشارکت دادن اقشار مختلف جامعه در حفظ، گسترش و استمرار آن و تعامل فعال با حوزه امنیتی است که در این راستا نیروی انتظامی با ایجاد پلیس افتخاری اقدام به اجرایی کردن مشارکت مردمی در حوزه امنیت کرده است.

وی پلیس افتخاری را شهروندانی دانست که به صورت داوطلبانه در مقاطع زمانی خاص، مطابق موازین و دستورالعمل‌های مصوب با نیروی انتظامی همکاری می‌کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مهم‌ترین اهداف بکار گیری پلیس افتخاری را کمک به پلیس در توسعه و تحکیم نظم ،نهادینه‌سازی و توسعه مشارکت‌های مردمی و جلب اعتماد عمومی جامعه ،تقویت توان و تحرک و پویایی ناجا و کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری و جامه پروری پلیس ،بهره‌برداری از اطلاعات و توان مردمی در بعد آموزش همگانی و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی ،مشارکت در بومی‌سازی نظم و امنیت و فعالیت‌های پیشگیرانه و مشارکت مردمی در بخشی از امور امنیتی، انتظامی و ترافیکی اعلام کرد.

وی شرایط عمومی عضویت در پلیس افتخاری را تابعیت جمهوری اسلامی ایران، اعتقاد به مبانی جمهوری اسلامی ایران، ولایت‌فقیه و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، دارا بودن مدرک تحصیلی حداقل سوم راهنمایی ،داوطلب همکاری با ناجا ،دارا بودن سلامت و توانایی و روانی و عدم اعتیاد به مواد مخدر،عدم سابقه عضویت در احزاب و طرفداری از گروه‌ها و جریانات سیاسی معارض با نظام جمهوری اسلامی ایران ،عدم سوء پیشینه کیفری،اشتهار به حسن خلق و رعایت احکام شرعی و حداقل سن 15 سال و حداکثر 65 سال ذکر کرد.

حاجی‌زاده شرایط اختصاصی جذب را نیز تأیید صلاحیت مکتبی و امنیتی قبل از بکار گیری، کسب موفقیت در دوره‌های آموزشی ،عدم اعتیاد به مواد مخدر و سابقه شرارت بستگان درجه یک (پدر، مادر،همسر،فرزند)، پایبندی به قانون، نظم و انضباط و دارای هوش،دقت و توانایی جسمی مناسب اعلام کرد.

وی اولویت‌های جذب پلیس افتخاری را بسیجیان،بازنشستگان ناجا و سایر نیروهای مسلح،ایثار گران و فرزندان آنان ،فرزندان کارکنان و بازنشستگان ناجا و سایر نیروهای مسلح،اعضای پیشکسوتان جهاد و شهادت سازمان بسیج در استان و شهرستان‌های تابعه و شاغلان دستگاه‌های لشکری و کشوری و در نهایت آحاد مردم دانست.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مدارک موردنیاز ثبت‌نام در پلیس افتخاری را 4قطعه عکس ،تصویر صفحات شناسنامه و کارت ملی ،تصویر آخرین مدرک تحصیلی ،سابقه عضویت بسیج ،تصویر سوابق ایثارگری ،معرفی‌نامه ،تنظیم برگه اطلاعات فردی،سابقه عدم سوء پیشینه کیفری و تکمیل برگ میثاق نامه ذکر کرد.

حاجی‌زاده عرصه فعالیت پلیس‌های افتخاری را پلیس‌های تخصصی فتا، پیشگیری، راهور، امنیت عمومی، آگاهی، یگان ویژه،اجتماعی،مرزبانی و پلیس مبارزه با مواد مخدر بیان کرد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com