کد خبر ۶۵۶۱۶ انتشار : ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۱

انتقاد مراجع عظام تقلید از تلاش برخی‌ها برای جدایی "سپاه، مرجعیت و حوزه علمیه" / سپاه خواب دشمنان را آشفته کرد‌

مراجع عظام تقلید در دیدار حجت‌الاسلام حاجی صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه، بر تلاش‌های بی‌وقفه سپاه در ایمن‌سازی منطقه صحه گذاشتند و توجه و اهتمام این نهاد نظامی در حفظ مقاصد دینی و اسلامی را مورد تأکید قراردادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، یکی از نهادهای نظامی که از دل انقلاب اسلامی شکل گرفت و در عرصه‌های مختلف هشت سال جنگ تحمیلی و بعد از آن نیز در حمایت از جبهه مقاومت و مبارزه با تروریسم تکفیری نقش غیرقابل‌انکاری داشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده که فداکاری‌اش حدومرز نداشته و تأثیرات چشم‌گیری در عرصه‌های یادشده داشته‌اند.

جان‌فشانی‌ها و مبارزه سپاه پاسداران در مواجهه با داعش و گروه ای تکفیری به حدی بوده که دشمن از وجود سپاه ناراحت و نگران بوده و حتی حذف آن را یکی از نخستین شرط‌های خود برای مذاکره با ایران بیان می‌کنند.

چند روز گذشته، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سفر یک‌روزه خود به قم، با تنی چند از مراجع عظام تقلید دیدار و گفت‌وگو داشته که در همه این دیدارها مراجع بزرگوار بر تلاش‌های بی‌وقفه سپاه در ایمن‌سازی منطقه صحه گذاشتند و توجه و اهتمام این نهاد نظامی را در حفظ مقاصد دینی و اسلامی مورد تأکید قراردادند که در ذیل به بخشی از مهم‌ترین بیانات مراجع معظم اشاره می‌شود.

عده‌ای می‌خواهند بین سپاه، مرجعیت و حوزه‌ علمیه جدایی ایجاد کنند

آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار حجت‌الاسلام ‌والمسلمین عبدالله حاجی صادقی با تأکید بر اینکه سپاه در خط مقدم پشتیبانی از نظام است، اظهار داشت: حسن سپاه این است که بر اساس اعتقادات مذهبی بنیان شده یعنی یک نیروی نظامی خالص نیست بلکه یک نیرویی بوده که ریشه‌اش عقاید مذهبی است و نمی‌تواند از آن عقاید جدا شود.

وی افزود: فداکاری سپاه حدومرز نداشته و همه‌جا حاضر است جان‌فشانی کند و حمایت‌هایی که سپاه در منطقه داشته، واقعاً اثرگذار بوده و تأثیرات آن را با چشم می‌بینیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه با بیان اینکه آمریکا در جبهه نظامی واقعاً شکست‌خورده است، گفت: آن‌ها حاضر نبودند بشار اسد سرپا بماند، در عراق چقدر به داعش کمک کردند، در لبنان چقدر حملات علیه حزب‌الله صورت دادند با این حال آثار نقش‌آفرینی و حمایت سپاه از جبهه مقاومت در مبارزه با تروریسم تکفیری مشخص است.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: اکنون نیز دشمن از وجود سپاه ناراحت است و یکی از نخستین شرط‌های مذاکره‌شان حذف سپاه، حشد الشعبی و حزب‌الله لبنان است، برای اینکه این‌ها بوده که آن‌ها نمی‌توانند مسلط شوند و کاری از این‌ها ساخته نیست.

آیت‌الله مکارم شیرازی عنوان کرد: سربازان آمریکایی با هدف پول می‌آیند؛ عده‌ای فرار وعده‌ای خودکشی می‌کنند وعده‌ای هم روانی شدند، چون برای این هدف نیامدند و برای یک درآمد آمدند، اما امثال سپاه که برنامه مکتبی دارند حاضرند همه‌چیزشان را بدهند و روحیه سپاه قابل‌مقایسه با آن‌ها نیست.

وی یادآور شد: تأکید می‌کنم رابطه سپاه با مراجع باید قوی باشد و جدایی نیفتد؛ عده‌ای هستند دلشان می‌خواهد بین سپاه و مرجعیت و حوزه‌های علمیه جدایی ایجاد کنند، همه باید دست‌به‌دست هم بدهند تا نظام را حفظ کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ابراز کرد: سعی کنید معارف مذهبی سپاه روزبه‌روز ارتقاء پیدا کند، ارتقاء کیفی معارف و اعتقادات مذهبی و برنامه‌های دینی در سپاه خیلی مهم است، هر روز شبهه تازه‌ای می‌آید اگر آمادگی نباشد مشکلاتی پیش می‌آید، البته می‌دانم که در حال انجام این کار هستید.

وی دشمن‌شناسی، شناخت شگرد‌ها و راه‌های دشمن را موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: در جریان فیضیه اگر دشمنانی دست داشتند، نتوانستند جدایی و بدبینی ایجاد کنند و در آینده هم نخواهند توانست، سپاه در خدمت اهل‌بیت(ع) و اسلام است و ما هم باید در خدمت کسانی باشیم که در خدمت اسلام و اهل‌بیت هستند.

سپاه خواب دشمنان را آشفته کرده است

آیت‌الله نوری همدانی نیز در دیدار نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه عده‌ای به دنبال محدود کردن سپاه هستند، گفت: دشمن در پی حذف سپاه است اما سپاه باید بداند که وظیفه اول آنان حفظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است.

این مرجع تقلید با طرح این سؤال که چرا دشمن بر سپاه حساسیت دارد، افزود: سپاه امروز خار چشم دشمنان است و خواب راحت آنان را آشفته کرده و هر جا مظلومی مورد ظلم قرار بگیرد دفاع خواهد کرد، امروز می‌بینید هر کشوری که تقاضا کمک و همکاری کند سپاه مقتدرانه حضور می‌یابد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: امروز سپاه پاسداران در عرصه فرهنگی و سیاسی و سازندگی نیز به کشور کمک می‌کند و در حال خدمت است.

آیت‌الله نوری همدانی تقویت ارتباط سپاه و حوزه را لازم دانست و تصریح کرد: نیاز است سپاه برای ارتقای سطح معنوی و اخلاقی و دینی با حوزه علمیه مربوط باشد.

وی خاطرنشان کرد: امروز لازم است همه با هم‌بستگی و وحدت مشکلات را حل و دشمن را ناامید کرد، همه موظف به خدمت به مردم و حفظ نظام هستند و از همه نیروی‌های مسلح باید حمایت شود.

استعداد نظامی باید با ایمان و اعتقاد راسخ همراه باشد

همچنین آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه، عاشورا را مکتبی برای آحاد بشریت دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی نشأت گرفته از فرهنگ عاشوراست و مردم متدین ما با در هم پیچیدن نظامی فاسد، خواهان نظام اسلامی و عاشورایی شدند.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه پیام عاشورا استقلال، حفظ دین و اخلاق است، خاطرنشان کرد: این را باید توجیه و تفسیر کرد، البته اگر بخواهد این پیام مؤثر باشد باید در افراد هم زمینه پذیرش این مکتب فراهم باشد که اساس آن ایمان است.

آیت‌الله سبحانی ایمان و تقوا را از نکات موردتوجه در سپاه برشمرد و با اشاره به تأکید قرآن کریم بر علم و ایمان گفت: استعداد نظامی همواره باید با ایمان و اعتقاد راسخ همراه باشد.

تمام توجه سپاه به حفظ مقاصد دینی و اسلامی باشد

آیت‌الله صافی گلپایگانی نیز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در سپاه، با بیان اینکه باید تمام توجه سپاه به حفظ مقاصد دینی و اسلامی باشد، گفت: اگر مقاصد اسلامی و دینی و ولایت اهل‌بیت(ع) را پیاده کنیم، تمامی مقاصد دیگرمان تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: اوضاع‌واحوال امروز به نفع اسلام است و ما همیشه امیدواریم و می‌دانیم که خداوند متعال هم کمک می‌کند. همه باید در راه ولایت حضرت ولی‌عصر(عج)، تأیید اسلام و دفع دشمنان تلاش کنند و بدانند پیشرفت حقیقی در دین اسلام است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه همه‌چیز ما از عزاداری امام حسین(ع) است، افزود: باید مراقب باشیم تا هویت دینی ما محفوظ بماند. اگر مقاصد اسلامی و دینی را دنبال کنیم، مقاصد دیگر هم تأمین می‌شود. همه باید فکرشان این باشد که دین و اسلام جلو برود و مسلمانان دنیایشان پررونق و عظمت باشد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com