کد خبر ۶۵۶۱۷ انتشار : ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۴

مدیرکل اوقاف ‌استان قم‌: نوسازی بقاع متبرکه ‌سبب افزایش اشتغال می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت:‌ شهرداری قم به‌ویژه شهرداری منطقه 2 در اجرای پروژه‌های عمرانی و بازسازی بقاع متبرکه نقش برجسته‌ای داشته است، اجرا و نوسازی بقاع متبرکه به‌نوبه خود سبب افزایش اشتغال می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم ظهر امروز در ویژه‌برنامه اقتصاد مقاومتی، امامزادگان و موقوفات  که در آستان مقدس امامزاده شاه جمال(ع) برگزار شد، اظهار داشت: بدون شک مردانه‌ترین مرد خدا که زندگی و وجود خود را در مسیر دین الهی فدا کرد وجود مبارک امام حسین(ع) است.

وی با اشاره به مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی افزود: در مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی عناوینی مختلفی وجود دارد، اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین و راهبردی‌ترین راهکار حل مشکلات اقتصادی موجود بوده که در این راستا تکیه به مردم در نوزایی اقتصاد و متکی بودن به ظرفیت‌ها و توان مردمی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: اصلاح سبک زندگی، تکیه بر فعالیت‌های اقتصادی دانش‌بنیان، توجه به افزایش اشتغال، استقرار عدالت و رفع بیکاری از دیگر لوازم و مؤلفه‌های مهم در فرهنگ و سیاست اقتصاد مقاومتی است.

حسینی مقدم ادامه داد: اگر به مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی به‌درستی توجه شود خلأهای موجود در این سیاست کلان به‌درستی شناخته می‌شود، هرکدام از مؤلفه‌های مختلف اقتصاد مقاومتی به نحوی در سنت حسنه وقف جایگاه دارد.

وی با اشاره به برخی از ویژگی‌های اجتماعی سنت حسنه وقف خاطرنشان کرد: بقاع مبارکه پایگاهی بوده که می‌توانند با پیوند قدرتمندی که با متن جامعه دارند می‌توانند در راستای اجرای سیاست‌های اقتصادی مؤثر باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با تأکید بر برخی از مزایای اجتماعی و عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه استان عنوان کرد: امروز 56 واحد اقامتی ارزان‌قیمت با امکان اسکان روزانه 100 هزار نفر به‌صورت رسمی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

حسینی مقدم برخی دیگر از پروژه‌های مهم سازمان اوقاف و امور خیریه استان را موردتوجه قرار داد و تأکید کرد: با تلاش‌های صورت گرفته 30 واحد تجاری مسکونی با تکمیل و آماده‌سازی کامل از امروز به‌صورت رسمی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی بازسازی و ساماندهی بقاع متبرکه قم را یکی از شاخص‌ترین فعالیت‌های اوقاف و امور خیریه استان در ماه‌های گذشته دانست و ادامه داد: بیش از 30 هزار مترمربع از حریم امامزادگان استان مورد فضاسازی محیطی قرارگرفته‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: شهرداری قم به‌ویژه شهرداری منطقه 2 در اجرای پروژه‌های عمرانی و بازسازی بقاع متبرکه نقش برجسته‌ای داشته است، اجرا و نوسازی بقاع متبرکه به‌نوبه خود سبب افزایش اشتغال می‌شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com