کد خبر ۶۵۶۱۹ انتشار : ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۶

حواله 1470 حلقه لاستیک در بین ناوگان جاده‌ای استان قم صادر شد

مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان قم از صدور حواله 1470 حلقه لاستیک در بین ناوگان جاده‌ای استان قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبرقم (قم‌نا)، ابوالفضل جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، اظهار داشت: طی چهار ماه گذشته ( از نیمه خردادماه تاکنون ) از مجموع 1600 حلقه لاستیک تخصیصی با ارز دولتی و نرخ مصوب به استان قم، حواله دریافت  1470 حلقه لاستیک، جهت ناوگان جاده‌ای صادرشده است.

وی افزود: از مجموع 1470 حواله صادره به‌منظور دریافت یک حلقه لاستیک، تعداد هزار و 220 حلقه توسط  مالکان ناوگان  جذب و خریداری‌شده است .

مسئول راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در مورد نوع و سایز لاستیک‌های توزیعی گفت: لاستیک‌های تخصیصی که توسط وزارت  صنعت، معدن، تجارت تهیه و در شبکه توزیع قرار داده می‌شود از دو نوع خارجی و ایرانی هستند که نوع خارجی آن به بهای ارز دولتی و لاستیک‌های ایرانی نیز بر اساس نرخ مصوب در اختیار مالکان ناوگان جاده‌ای قرار می‌گیرند.

وی سایز لاستیک‌های توزیعی را نیز متغیر و متناسب با نیازهای اعلامی عنوان کرد و ادامه داد: سایز لاستیک‌های توزیعی شامل الف )12-24 ....ب) 24R-12...ج) 80/315*5/22 ......د) 65/385*5/22.... هستند.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم به شرایط و روند صدور حواله دریافت لاستیک‌های موضوعه پرداخت و تصریح کرد: متناسب با تعداد لاستیک‌های تخصیصی به استان، انجمن صنفی رانندگان، نسبت به صدور حواله دریافت لاستیک هر دستگاه ناوگان دو حلقه برای آن دسته از مالکانی که شرایط مندرج در آیین‌نامه را احراز کرده باشند اقدام می‌کنند.

جمالی شرایط دریافت حواله لاستیک  با ارز دولتی – نرخ مصوب را شامل 1- دارا بودن کارت هوشمند 2- پلاک استانی 3- پیمایش مکفی ناوگان دانست و عنوان کرد: از نکات برجسته جهت توزیع عادلانه لاستیک‌های موضوعه، اولویت‌بندی بر اساس پیمایش ناوگان است که به‌عنوان اصلی مهم در رعایت هنجارهای اجتماعی ملحوظ نظر قرارگرفته است.

وی در مورد رفع پاره‌ای مشکلات به وجود آمده در راستای صدور حواله‌های لاستیک نیز توضیح داد: آن دسته از مالکان ناوگان که ساکن قم بوده اما خودروی آن‌ها دارای پلاک غیر استانی هست می‌توانند با ارائه بارنامه‌های صادره از استان قم ( در صورت احراز دیگر شرایط مشروح ) به این اداره کل مراجعه تا پس از بررسی مدارک به انجمن صنفی رانندگان معرفی گردند.

جمالی به نیازسنجی صورت گرفته جهت تهیه لاستیک ناوگان عمومی استان قم پرداخت و توضیح داد: بر اساس نیازسنجی به‌عمل‌آمده برای تهیه لاستیک ناوگان جاده‌ای استان قم، هر دستگاه دو حلقه  نیاز به یازده هزار و120 حلقه لاستیک طی یک سال است که از این تعداد، ده هزار حلقه آن موردنیاز ناوگان جاده‌ای حمل کالا هستند.

وی ادامه داد : در بخش ناوگان جاده‌ای حمل مسافر نیز بر اساس نیازسنجی به‌عمل‌آمده به یک هزار و120  حلقه لاستیک ارسال موردنیاز استان است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در پایان بر ضرورت تعامل هرچه بیشتر مسئولان استانی، دستگاه‌های متولی و مالکان و رانندگان ناوگان جاده‌ای به‌منظور رفع نیازهای موضوعه  تأکید و خاطرنشان کرد: بی‌تردید رونق صنعت حمل‌ونقل می‌تواند در رونق و شکوفایی دیگر بخش های تولیدی – خدماتی در کشور بینجامد.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com