کد خبر ۶۵۶۳۸ انتشار : ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۹

امام جمعه قم: ریشه جنگ تبلیغاتی ضد ایران به صهیونیست‌ها باز می‌گردد

امام‌جمعه قم بدبینی به سپاه و قوای نظامی و سه‌گانه را بسیار خطرناک دانست و گفت: امروز علاوه بر جنگ اقتصادی از سوی دشمنان، جنگی تبلیغاتی را شروع کرده‌اند که ریشه آن به صهیونیست‌ها برمی‌گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مصلی قدس ازجمله آثار تقوا را تحسین نکردن کارهای زشت خود و دیگران توسط فرد دانست و اظهار داشت: بر اساس روایات، کسی که کار زشتی را تحسین کند شریک در آن کار زشت خواهد بود، بنابراین اگر فرد در مجلس شادی و یا عزایی قرار گرفت و کار زشتی در آن مجلس سرزده شد باید آن را تقبیح کرده و خوبی‌ها را تعریف کند.

وی با بیان تفسیر آیه دوازدهم سوره ممتحنه گفت: این آیه درباره بانوانی واردشده که در عصر جاهلیت تحت تأثیر این عصر دچار فحشا و منکر بودند، برخی از آنان خدمت رسول اکرم(ص) آمدند تا با ایشان پیمان بسته و مسلمان شوند، طبیعتاً این افراد با حفظ فرهنگ جاهلیت و آلوده به فساد و فحشا مسلمان واقعی شوند.

امام‌جمعه قم افزود: در این آیه خداوند خطاب به رسول اکرم(ص) می‌فرماید، ای پیغمبر باید با این شرط که این زنان به خداوند شرک نورزند، دزدی نکنند، عمل منافی عفت انجام ندهند، فرزندان خود را نکشند، فرزندانی که به نامشروع به دست آورده‌اند به‌دروغ به شوهرانشان نسبت ندهند و همچنین از کارهای خوب و درست سرپیچی نکردند شما هم این شرایط را بپذیر و برایشان آمرزش بخواه که خداوند آمرزنده و بخشاینده است.

سعیدی با تأکید بر اینکه بانوان در پیمان بستن با پیامبر اکرم(ص) دارای استقلال است، خاطرنشان کرد: چنانچه انسان تحقیقاتی کرد و یک مجتهدی را اعلم از بقیه دید باید از این مرجع تقلید و یا رهبر تبعیت کرده و آزاد است.

وی با بیان نکاتی از آیه دوازده سوره ممتحنه ابراز کرد: مسلمان شدن واقعی صرفاً با گفتن شهادتین حاصل نمی‌شود و انسان باید به همه احکام باید ملتزم باشد، و مسلمان شدن شرایطی ازجمله حاکمیت مطلق خداوند در همه عرصه‌های زندگی دارد، بنابراین همسر، خانواده و دیگران در عرصه دین‌داری انسان نباید دخالتی داشته باشند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد: در میان گناهان شرک ورزیدن به خداوند متعال از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، چنانچه درآیات قرآن چنین آمده که بهشت بر مشرکان حرام بوده و خداوند گناه شرک را نمی‌آمرزد، همچنین فرموده کسی که شرک بورزد گناه و افترا بزرگی را مرتکب شده است.

سعیدی خاطرنشان کرد: خداوند گناه شرک را نمی‌آمرزد، چراکه شرک ورزیدن انحراف اساسی در انسان ایجاد می‌کند، که هیچ کاری انسان را به مقصد نمی‌رساند، درنتیجه این مسئله خداوند در این آیه از قرآن کریم فرموده انسان نباید هیچ‌کس را شریک در اعمال قرار دهد.

وی در خطبه‌های دوم این هفته نماز جمعه قم، با بیان روایتی از امام علی(ع) در مورد لزوم رعایت تقوای الهی گفت: در این روایت آمده، انسان با تقوا نگاهی به گذشته و اعمالی که انجام داده اگر دقت کند مقدار باقیمانده عمر را مغتنم می‌شمارد.

امام‌جمعه قم با اشاره به‌پیش روی بودن تاسوعا و عاشورای حسینی ابراز کرد: این دو روز یادآور حزن آل الله بوده و همچنین نقش تعیین‌کننده‌ای در قیام‌های ظلم‌ستیز در طول تاریخ داشته است، در آن زمان شجره طیبه اسلام اصیل تحت تأثیر تحریف بنی امیه رو به بی‌رمقی و خشکی و نابودی اسلام گذاشته بود، و قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) سبب احیای شجره طیبه اسلام شد.

سعیدی بقای دین رسول خدا را درگرو قیام امام حسین(ع) دانست و تأکید کرد: آثار تحول درونی انسان در بیرون نیز پیدا می‌شود، و به همین دلیل قیام‌های بعد از نهضت عاشورا هم ظلم‌ستیز و هم ولایت مدار بودند و شیعیان خالص در طول تاریخ هیچ‌گاه تحت تأثیر ظلم و ظالمان نشدند.

وی با اشاره به قیام امام راحل علیه رژیم پهلوی گفت: تشابه نهضت حضرت امام(ره) با قیام امام حسین(ع) در این بود که در قیام ایران نه‌تنها تقابل علیه شاه و مردم بود بلکه تقابل دو فکر و خط سیاسی بود، نگاه پهلوی به کوروش و رژیم شاهنشاهی بوده و تغییر تقویم خود نشانه‌ای از قطع کردن پیوند اسلام با مردم بود تا فرهنگ جاهلی را جایگزین کنند.

امام‌جمعه قم ادامه داد: ملت ایران خاطره‌های فراوانی در عرصه‌های مختلف تاریخی در این دو روز دارند، ان شالله ملت عزیز حرمت این دو روز را نگه خواهند داشت و به عزاداری  خواهند پرداخت.

سعیدی با اشاره به دیدار اخیر اعضای مجلس خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری عنوان کرد: در آیه‌ای از سوره ممتحنه آمده که دوستی ورزیدن با دشمنان قسم‌خورده هیچ تغییری در دشمنی آنان با مسلمانان نمی‌دهد و همچنان دشمنی‌شان با مؤمنان را در دل می‌پرورانند و در عمل اجرا می‌کنند، هدف دشمنان چیره شدن بر مسلمانان بوده و تا جایی که بتوانند عذاب و رنج بر مؤمنان وارد می‌کنند.

وی افزود: دشمنان از هیچ کوششی برای دشمنی و کینه‌توزی دریغ نکرده و ازجمله آزارهای آنان آزارهای نظامی و اقتصادی است و از این دو مهم‌تر آزارهای تبلیغاتی بوده که با کار گسترده تبلیغاتی به دنبال آن هستند که مؤمنان همچون خودشان کافر شوند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بیان کرد: اگر دشمنان به دنبال مذاکره هستند جز مکر هیچ رهاوردی نخواهد داشت، بنابراین مردم از مسئولان انتظار دارند در دام این کفرپیشگان قرار نگیرند، با توجه به این رهنمود قرآن کریم نظر مقام معظم رهبری این است که انقلاب اسلامی در دوره حساسی قدم گذاشته، آن‌هم در دنیایی که جریان کلی دنیا نظام سلطه است، بنابراین در این شرایط حساس انقلاب خود را با درایت پیش ببریم.

سعیدی گفت: امروز علاوه بر جنگ اقتصادی از سوی دشمنان، جنگی تبلیغاتی را شروع کرده‌اند که ریشه آن به صهیونیست‌ها برمی‌گردد، هدف اصلی‌شان این است که مردم را دچار اضطراب کرده و نسبت به قوای سه‌گانه بدبین کنند، و جنایت و خیانت جزو ذات دشمنان و خباثت آن‌ها است اما مأموریت اصلی نخبگان و هرکسی که تأثیرگذار است این بوده که به این جو ساخته‌وپرداخته دشمن دامن نزنند، و فضای کشور را مضطرب و آلوده نکنند.

وی بدبینی به سپاه و قوای نظامی و سه‌گانه را بسیار خطرناک دانست و تأکید کرد: اگر انتقادی سازنده بود این انتقاد یک هدیه است، و هدیه را با خصم و دشمنی به کسی نمی‌دهند بلکه با دوستی همراه است، اگر انتقادی به دستگاهی وجود دارد کارهای خوبش را نیز بیان کنند.

امام‌جمعه قم بخشی از اعتمادسازی میان مردم را به عهده مردم، قوای سه‌گانه و منبریان دانست و تصریح کرد: هیچ دولتی بدون کمک مردم نمی‌تواند کارها را پیش ببرد.

سعیدی خطاب به عزاداران و خطبا نکاتی بیان و خاطرنشان کرد: خطبا در مراسم عزاداری‌ها، برای عمل به این تکلیف الهی باید معارف خود را بالابرده و بهره‌مند از مجلس باشند، همچنین از هر نوع حرکتی که به دشمنان اسلام سوژه می‌دهد اجتناب کنند و از طرف دیگر در راستای معرفت افزایی مردم حرکت کنند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com