کد خبر ۶۵۶۵۷ انتشار : ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۰
آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری:

راه معرفت به خدا، معرفت به امام معصوم است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: وجه الله بودن را از مقامات ائمه معصومین(ع) دانست و تصریح کرد: انسان از طریق اهل‌بیت(ع) می‌تواند که متوجه خداوند شود، راه معرفت به خدا، معرفت به امام معصوم است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبرقم (قم‌نا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی میرباقری شامگاه جمعه در جلسه سخنرانی در شبستان امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به ویژگی‌های مقام توحید اظهار کرد: کسی که به این مقام برسد، در هر درجه ای که باشد، ثواب می‌برد، هر کسی که بخواهد متوجه خداوند شود، راهش، توجه به انبیا است و اگر پیامبران الهی نبودند، کسی به سمت راه خداوند هدایت نمی‌شد.


وی ادامه داد: براساس روایات، یکی از مهم ترین ثواب‌ها برای مومنین در عالم آخرت این است که وجود انبیای الهی را با مقام‌های حقیقی شان ببینند، ممکن است که انسان درجات ظاهری رسول اکرم(ص) را درک کند، اما درجات باطنی پیامبر(ص) در دنیا برای مردم، قابل مشاهده نیست.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: موحدین، بسیاری از مقام‌هایی که در دنیا درک نمی‌کنند را در بهشت درک خواهند کرد، درک تجلی ائمه معصومین(ع) جزو بالاترین نعمت‌ها برای بهشتیان است، عدم درک وجود رسول اکرم(ص)، عذابی برای دشمنان اهل‌بیت(ع) در عالم آخرت است.

 

میرباقری، وجه الله بودن را از مقامات ائمه معصومین(ع) دانست و تصریح کرد: انسان از طریق اهل‌بیت(ع) می‌تواند که متوجه خداوند شود، راه معرفت به خدا، معرفت به امام معصوم است و اگر جامعه ای به دنبال این است که راه خدا را برود، باید راه ائمه معصومین(ع) را طی کند و شیطان تلاش می‌کند که مردم را از راه اهل‌بیت(ع) دور کند.

 

وی ادامه داد: یکی از مقام‌های ائمه معصومین(ع)، باب الله بودن است و اگر کسی بخواهد که وارد وادی توحید شود، باید از وادی ولایت اهل‌بیت(ع) عبور کند و همراه با ائمه معصومین(ع) به درجات توحید برسد، به اندازه ای که انسان نسبت به ائمه معصومین(ع) معرفت پیدا کند، شناخت خداوند برای او حاصل می‌شود.

 

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم افزود: راهی برای رسیدن به وادی توحید جز همراه شدن با ائمه معصومین(ع) نیست و به همین دلیل شیطان برای دور شدن مردم از اهل‌بیت(ع) تلاش می‌کند، اگر کسی وارد وادی محبت امام حسین(ع) شود، هر قدمی که در این مسیر برمی‌دارد و اشکی که می‌ریزد، گناهان او توسط خداوند بخشیده می‌شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com