کد خبر ۶۵۶۸۰ انتشار : ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۶
هشدار پلیس درباره گِل‌مالی شیشه‌ و پلاک خودرو؛

گِل‌مالی خودروها در محرّم؛ تخلف قانونی و تظاهر!

خودروهايی که به دلیل گِل مالی، پلاک آن‌ها مخدوش و سرنشينان آن غیر قابل رويت باشند، توقیف می‌شوند. این اقدام خارج از عرف، نوعی خودنمائی و تظاهر است. علاوه بر این تخلّف از مقررات راهنمائی و رانندگی به حساب می‌آید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبرقم (قم‌نا)، همزمان با فرارسیدن ایام عزاداری سرور سالار شهیدان، ارادتمندان به اهل بیت علیهم السلام با نصب پرچم و نمادهای عاشورایی در اماکن و معابر، فضای شهر را عاشورایی می‌کنند.


سالیانی است که شعار نویسی و تزئین خودروهای شخصی و عمومی نیز به مناسک عزاداری محرم اضافه شده است.


اما برخی مالکان خودروها اقدام به گِل مالی و یا رنگ کردن خودرو با رنگ مشکی می‌نمایند که علاوه بر اینکه نوعی خودنمائی، تظاهر و همچنین امری خارج از عرف به شمار می‌آید، تخلف از مقررات راهنمائی و رانندگی نیز به حساب می‌آید.


سرهنگ علی حسن قیصری، سرپرست پلیس راهور استان قم، در این باره توضیحاتی را به خبرنگاران داده است که در ادامه می‌آید:


سرپرست پلیس راهور استان قم گفت: خودروهايی که به دلیل گِل مالی، پلاک آن‌ها مخدوش و راننده و سرنشينان آن غیر قابل رويت باشند، توقیف می‌شوند.


سرهنگ علی حسن قیصری، با اشاره به ایام تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) و حرکت دسته های عزاداری، تاکید کرد: براساس ماده 191 و 193 آئین نامه راهنمايي و رانندگي ورود هرگونه خودرو و موتورسيکلت به دسته های عزاداري ممنوع بوده و در صورت وجود چنين موردي پليس با رانندگان متخلف برخورد می‌کند.


وی بیان کرد: خودروهايي که به دلیل گل مالی، پلاک آن‌ها مخدوش و راننده و سرنشينان آن غیر قابل رويت باشند، از سوي پليس متوقف و راننده را مجاب به برگرداندن آن به حالت اوليه و در صورت بي توجهي به هشدار و توصيه‌ها، خودرو توقيف و به پارکينگ منتقل می‌شود.


سرپرست پلیس راهور استان قم افزود: برخي مواقع، گل ماليدن به خودروها به حدي است که راننده و سرنشينان خودروها قابل رويت نبوده و پلاک آن‌ها نيز مخدوش و ناخوانا مي‌شود و حتي در مواردي رنگ خودرو نيز قابل تشخيص نیست که اين جزء مصاديق نقض آیین نامه بوده و پليس را مجاب به برخورد قانونی می‌کند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com