کد خبر ۶۵۷۰۹ انتشار : ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۶
در پاسخ به معارضان شور و رونق محافل حسینی؛

اجتماع بزرگ حماسه حسینی، قیام خمینی در قم

اجتماع بزرگ "حماسه حسینی قیام خمینی" برای سومین سال متوالی در روز 12 محرم با مداحی حاج علی انسانی، نریمان پناهی و مداحان قمی برگزار می‌شود. اجتماعات بزرگ حسینی پاسخ محکمی به افرادی است که چشم دیدن شور و رونق محافل حسینی را ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبرقم (قم‌نا)، سید یحیی سرکشکیان ظهر امروز در نشست‌خبری که در سالن جلسات دبیرخانه "حماسه حسینی قیام خمینی" برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری اجتماعات باشکوه حسینی پاسخ محکمی به تمام افرادی بوده که نسبت به رونق مجالس حسینی نگران هستند.


وی با اشاره به برگزاری مراسم روز 12 محرم استان قم افزود: این همایش با عنوان حماسه حسینی قیام خمینی در میدان روح‌الله برگزار می‌شود، همایش و اجتماع بزرگ حماسه حسینی قیام خمینی برای سومین سال متوالی همزمان با روز 12 محرم برگزار می‌شود.


دبیر همایش حماسه حسینی، قیام خمینی گفت: هیئات مذهبی قم برای حضور در این مراسم ساماندهی شده و این هیئات به‌صورت دسته‌های عزا و با همراه داشتن پرچم مخصوص هیئت‌های خود وارد میدان روح‌الله شده و به اقامه عزا خواهند پرداخت.


سرکشکیان با اشاره به علت نام‌گذاری این روزبه نام حماسه حسینی قیام خمینی ادامه داد: علت این نام‌گذاری به دلیل ایجاد پیوندهای علمی و عاطفی بین نسل جدید انقلاب با آرمان‌های راحل بوده تا نسل جوان کشور نیز مانند سایر ملت‌های جهان رمز پیروزی انقلاب اسلامی را در 12 محرم سال 42 جستجو کنند.


وی خاطرنشان کرد: همایش بزرگ اجتماع هیئات مذهبی قم با الهام گیری از سخن امام راحل و بر مبنای پیام و آرمان‌های آن روز ارزشمند برگزار می‌شود.


دبیر همایش حماسه حسینی، قیام خمینی اهمیت اجتماع روز 12 محرم در میدان روح‌الله را موردتوجه قرار داد و ابراز کرد: مسئله مهمی که نسل جوان به آن نیازمند است کسب آگاهی و درک دقیقی از ریشه‌های انقلاب اسلامی و قیام عاشوراست که برگزاری این قبیل همایش در ایجاد چنین درکی مؤثر است.


‌دبیر همایش حماسه، حسینی قیام خمینی بیان کرد: اجتماع بزرگ هیئات مذهبی در نوع خود در قم بی‌نظیر است، در همایش سال قبل بیش از 10 هزار نفر شرکت داشته‌اند، حضور هیئات مذهبی در این همایش و اجتماع بزرگ و به‌صورت سنتی خواهد بود.


سرکشکیان خاطرنشان کرد: برگزاری و تشکیل اجتماعات بزرگ حسینی می‌تواند پاسخ محکمی به تمام افرادی باشد که چشم دیدن شور و رونق محافل مذهبی را ندارد.


وی با اشاره به زمان برگزاری اجتماع بزرگ هیئات مذهبی قم ادامه داد: برگزاری این قبیل اجتماعات می‌تواند ریشه‌های انقلاب اسلامی و پیوند آن با قیام عاشورا را محکم‌تر کند، اجتماع بزرگ هیئات مذهبی قم روز 12 محرم بعد از نماز پرفیض مغرب و عشاء در میدان روح‌الله آغاز خواهد شد.


دبیر همایش حماسه حسینی، قیام خمینی تأکید کرد: در این همایش بزرگ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین "علی نظری منفرد" به ایراد سخن خواهد پرداخت، همچنین "حاج علی انسانی"، "حاج احمد شمس"، "کربلایی نریمان پناهی"، "حاج علی مالکی نژاد" و "سید رضا تحویلدار" نیز مداحان و مرثیه‌خوانان این اجتماع بزرگ خواهند بود.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com