کد خبر ۶۵۷۱۰ انتشار : ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۳

از توزیع 95 تن گوشت منجمد در بین هیئات مذهبی تا مشکل جدی استان قم در تأمین کاغذ

در جلسه تنظیم بازار استان نسبت به نیاز اساسی استان به کاغذ با توجه به جایگاه علمی و دینی قم تأکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، جلسه تنظیم بازار با حضور مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم و جمعی از مدیران استانی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به گسترش بازرسی‌های نظارتی استان اظهار داشت: بازدیدهای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بر دو مبنای تکلیفی و تماس‌های مردمی انجام می‌شود.

95 تن گوشت منجمد در بین هیئات مذهبی قم توزیع‌ شد‌

محمود سیجانی با تأکید بر هدفمند شدن بازدیدهای نظارتی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: در 2 هفته اخیر با توجه به تجربه و کمک‌های مردمی و مسئولان دستگاه‌های استانی بازدیدهای بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هدفمند شده است.

وی با اشاره به برخی مشکلات موجود در مسیر فرش دستباف استان عنوان کرد: فرش دستباف در قم به‌عنوان یکی از حلقه‌های اقتصاد مقاومتی تعریف‌شده اما دولت در راستای واگذاری این بخش و نمایشگاه دائمی فرش قم به بخش خصوصی اصرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: تأمین برخی زیرساخت‌ها مانند، تأمین برق و مسیر دسترسی دو مشکل عمده نمایشگاه دائمی فرش قم است.

سیجانی با اشاره به مشکلات تأمین لاستیک خودروهای برون و درون‌شهری ابراز کرد: وظیفه تأمین لاستیک مسافری درون‌شهری بر عهده شهرداری است، متولی تأمین لاستیک وسایل حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری نیز شهرداری اما با کمک راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان است.

وی ادامه داد: پویایی جلسات کارگروه تنظیم بازار به تشکیل کمیته‌های فرعی است، در روزهای گذشته 4 کمیته در زمینهٔ کشاورزی، مواد صنعتی، کمیته تأمین نوشت‌افزار و کاغذ و کمیته تأمین و توزیع لاستیک شکل‌گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تأمین گوشت مورد نیاز هیئات مذهبی استان را موردتوجه قرار داد و عنوان کرد: در روزهای گذشته بیش از 95 تن گوشت منجمد برزیلی در بین هیئات مذهبی قم توزیع‌شده است.

کشف 450 حلقه لاستیک احتکار شده در روزهای گذشته

عضو هیئت‌رئیسه اتاق اصناف قم نیز در بخشی از این جلسه، با اشاره به پرونده‌های تخلفی تشکیل‌شده در استان خاطرنشان کرد: در دو ماه اخیر بیش از 4 هزار واحد صنفی استان مورد بازرسی قرارگرفته و 300 پرونده تخلف، کم‌فروشی، گران‌فروشی و عدم درج قیمت در آن‌ها تشکیل و به اداره کل تعزیرات ارسال‌شده است.

سید ابراهیم صحفی با تأکید بر کشف یک انبار کوچک احتکار لاستیک خودرو بیان کرد: در روزهای اخیر بیش از 450 حلقه لاستیک سبک از یکی از واحدهای عرضه این کالا کشف‌شده است.

وی با انتقاد از رویه اتاق اصناف کشور در عدم تخصیص سهمیه‌ای خاص برای تأمین اقلام مصرفی موردنیاز هیئات مذهبی تصریح کرد: متأسفانه اتاق بازرگانی و اتاق اصناف کشور سهمیه‌ای خاصی برای ایام ماه محرم در تأمین اقلام مصرفی تخصیص نداده‌اند.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق اصناف قم تأمین کامل برنج موردنیاز استان را موردتوجه قرار داد و تأکید کرد: با تلاش‌های صورت گرفته تمام نیاز استان به برنج تأمین‌شده و مشکلی در این زمینه در استان احساس نمی‌شود.

مشکل تأمین کاغذ در قم جدی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در ادامه این جلسه، با اشاره به حساسیت کاغذ در استان قم تأکید کرد: حقیقت این بوده که حساسیت کاغذ در استان قم بسیار مهم است، کاغذ نسبت به سال گذشته بیش از 60 درصد افزایش قیمت پیداکرده است.

سید موسی حسینی کاشانی ادامه داد: متأسفانه قیمت این کالای اساسی در استان در شهریورماه سال جاری نسبت به مدت مشابه خود در مردادماه نیز دچار نوسان قیمت شده و مشکلاتی را در زمینه چاپ و نشر به وجود آورده است.

وی جایگاه قم در بخش نشر و چاپ کتب را جایگاهی ویژه در کشور دانست و تصریح کرد: بخش نشر و چاپ در قم مسئله ویژه‌ای بوده و قم رتبه دوم کشوری را از این منظر در اختیار دارد، بسیاری از ناشران استان‌های دیگر برای چاپ کتب به استان قم مراجعه می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با ضروری دانستن نگاه ویژه به قم در مسئله چاپ و نشر ادامه داد: با توجه به منظر علمی و دینی استان قم باید مسئولان دولتی بخش ویژه‌ای را در زمینه کاغذ برای استان اختصاص دهند تا بخشی از فشارهای موجود در این بخش کاهش پیدا کند.

وی با جدی قلمداد کردن مشکل کاغذ در استان قم بیان کرد: با توجه به شرایط ویژه استان در زمینه نشر و چاپ چاره‌ای جز نگاه ویژه

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com