کد خبر ۶۵۷۱۳ انتشار : ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۹
مهرداد غضنفری در جلسه تنظیم بازار:

15 پرونده احتکار و 12 پرونده اختفا در قم تشکیل‌ شده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم گفت: در روزهای گذشته در استان 12 پرونده اختفاء، 12 پرونده عدم موجودی و نزدیک به 15 پرونده احتکار شکل‌گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبرقم (قم‌نا)،  مهرداد غضنفری در جلسه تنظیم بازار که عصر امروز در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: کارگروه تنظیم بازار و کمیته‌های ویژه آن باید نظارت‌های لازم را بر بازار و ثبات قیمت‌ها داشته باشند.

وی با اشاره به برخی از فعالیت‌های تنظیم بازار استان افزود: در روزهای گذشته در استان 12 پرونده اختفاء، 12 پرونده عدم موجودی و نزدیک به 15 پرونده احتکار شکل‌گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم گفت: سامانه نظارتی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید مشکلات را حداکثر در ظرف زمانی 15 روز احصاء موارد تخلفی را مشخص کند.

غضنفری با اشاره به بازرسی و گشت‌های نظارتی استان بر مبحث ثبات قیمت‌ها تأکید کرد: هر دستگاهی که در زمینه خودرو و مباحث نظارتی همکاری و تعامل لازم در بازدیدهای نظارتی سازمان صنعت، معدن و تجارت نداشته باشد در بودجه‌های جاری آن‌ها تجدیدنظر به عمل خواهد آمد.

وی با انتقاد از رویه اداره کل راهداری قم در عدم احصاء نیاز واقعی استان قم در زمینه لاستیک، ابراز کرد: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان موظف بوده در ظرف زمانی یک هفته گذشته آمار و نیاز واقعی استان را به لاستیک را مشخص کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم عنوان کرد:  کمیته‌های کارشناسی تنظیم بازار وظیفه دارد تا نظرات، پیشنهادات و موانع موجود را به دبیرخانه تنظیم بازار ارائه دهد، علی‌رغم عدم تخصیص سهمیه خاص در مورد برنج با تعامل دستگاه‌های استان نیاز استان به این محصول تأمین‌شده است.

غضنفری با اشاره به کمبود نسبی گوشت گرم در قم بیان کرد: هر روزی که گوشت گرم وارد کشور می‌شود مسئولان کشوری سهمیه استان قم را تخصیص می‌دهند اما در حال حاضر مشکل کلی در واردات گوشت گرم به کشور وجود دارد.

غضنفری خاطرنشان کرد: خوشبختانه در هفته گذشته شاهد افزایش قیمت‌های قابل‌توجهی در 58 کالای اساسی نبوده‌ایم، اگر کمیته‌های کارگروه تنظیم بازار غیرفعال و غیر مولد باشند اجازه سخن گفتن به آن‌ها در جلسات رسمی داده نمی‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم تأکید کرد: اگر اتحادیه‌های استان تعامل و اقدامات لازم را انجام دهند بسیاری از مشکلات حوزه توزیع کالا در استان حل می‌شود، که در این زمینه از حضور فعال اتحادیه‌های موفق استان تجلیل به عمل می‌آید.

وی با اشاره به مشکل تأمین کاغذ تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم باید نیاز خود به کاغذ را تا هفته آینده به دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار ارسال کند، بخشی نگری بزرگ‌ترین و مخرب‌ترین ویژگی ممکن در برخی دستگاه‌های استانی بوده که به بلای جان استان در ارائه خدمات درست تبدیل‌شده است.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com