کد خبر ۶۵۷۹۵ انتشار : ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۴
استاندار یزد:

انقلاب اسلامی برگرفته از نهضت کربلا است

استاندار یزد گفت: انقلاب اسلامی مسیر خود را انتخاب کرد و با الهام گرفتن از راه سید الشهدا سعی و تلاش می کند رنگ نهضت کربلا را داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، محمود زمانی قمی صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح یزد، با بیان اینکه ۳۱ شهریور ماه یادآور حمله ناجوانمردانه نیروهای بعث عراق از طریق زمین، هوا و دریا به مرزهای جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: مقاومت مردم و همه کسانی که از کیان اسلام و انقلاب دفاع کردند جاودانگی را برای همیشه رقم زد.

استاندار یزد اذعان کرد: اگر تاریخ و فراز و فرود آن را مرور کنیم مشاهده خواهیم کرد جنگ های زیادی با انگیزه های متفاوت رخ داده ولی اکثر آنها در فکر جامعه  نمانده یا فراموش شدن فراموش شده اند یا از آنها به عنوان جنایت جنگی یاد می‌شود.

وی با بیان اینکه اندک جنگ های هستند که جاودانه می شود و جای آنها در قلب انسان های آزاده، بزرگ و بشر دوست می ماند، افزود: دوران دفاع مقدس، ایران در مقابل همه مستبدان جهانی و منطقه ای از کیان اسلام و انقلاب دفاع کرد و چون رنگ نهضت کربلا را به خود گرفت ماندگار و جاودانه شد.

زمانی قمی ادامه داد: حضرت سیدالشهدا عمل و گفتار چیزی بود که خدای بزرگ می پسندید و برای همین همیشه ماندگار شد و هر سال بر تلالو و درخشش آن افزوده می شود. نهضت بزرگ ما انقلاب تابناک اسلامی و دفاع مقدس هم از کربلا رنگ گرفت که جاودانه شد.

وی ابراز کرد: دشمنان خوب می داند که در جنگ نابرابر حمله کردند ولی ایران با کمترین امکانات اجازه نداد یک میلی متر از سطح خاک این کشور واگذار شود. امروز دشمنان باید بدانند ایران قدرتمند است اگر ایران تهدید شود دندان هایشان خود خواهد شد.

استاندار یزد اضافه کرد: انقلاب اسلامی مسیر خود را انتخاب کرد و با الهام گرفتن از راه سید الشهدا سعی و تلاش می کند رنگ نهضت کربلا را داشته باشد.

وی در ادامه گفت: اکنون هیچ اثری از فرمانده بعثی رژیم عراق نیست و هیچ جا از آن سخن نمی گویند ولی حضرت امام رحمت الله علیه همچنان می درخشد و در دل جامعه بیشتر جای گرفته و همچنان از آن می گویند و می نویسند.

زمانی قمی افزود: رنگ گرفتن از امیرالمومنین(ع) و حضرت سیدالشهدا هر حرکتی را اخلاقی و جاودانه می‌کند. دفاع مقدس، رزمندگان بسیج، دلاوران ارتش و سپاه و نیروهایی که این جنگ را اداره کردند رنگ نهضت کربلا را با خود به جبهه بردند و ماندنی شدند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با نزدیک کردن خود به این اردوگاه از توشه بزرگ و ماندنی دفاع همیشه جاوید مقدس و انقلاب اسلامی بهره بگیریم.

استاندار یزد با بیان اینکه این کاروان همیشه در حال حرکت است و گاهی فراز و فرود دارد و چون هدفش منطقی و اسلامی است به مقصد می رسد، گفت: نظام استبداد جهانی، دنیا خواهان و دنیا خواران سرانجام به هم خواهد ریخت و در مقابل آن نظام انقلاب اسلامی است که می ماند و جاودانه می شود.

وی در پایان افزود: امروز ایران در همه ساحت ها نیرومند است و فرماندهی کل قوا هوشمندانه خردمندانه از کیان انقلاب اسلام دفاع خواهد کرد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com