کد خبر ۶۵۸۰۰ انتشار : ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۱

مجلس به شوراها به چشم رقیب نگاه نکند؛ انتقاد از شورای شهر تهران به علت ورود به مسائل سیاسی

رئیس شورای اسلامی استان قم با تأکید بر اینکه مجلس به شوراها به چشم رقیب نگاه می‌کند، گفت: اگر برخی از نمایندگان با شوراهای شهرهای خودشان مشکلی دارند نباید آن را به همه تعمیم دهند چراکه عملکرد شوراها و شهرداری قابل‌رؤیت است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید‌محمد آتش‌زر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به حواشی رخ‌داده پیرامون شوراهای شهر اظهار داشت: اینکه اگر اتفاقی برای شورایی در کشور رخ‌داده و آن موضوع به کل کشور بسط داده می‌شود نشان از آن دارد که برخی‌ها نمی‌خواهند شوراها در کشور وجود داشته و کار مردم به دست خود مردم باز شود.

وی با بیان اینکه دولت لایحه‌ای در مورد شوراها به مجلس ارائه داده که با کاهش اختیارات شوراها آن‌ها را به نهادی کاملاً تشریفاتی تبدیل می‌کند، ابراز کرد: در این لایحه تمام فعالیت‌های شوراها سلب شده است.

رئیس شورای اسلامی استان قم ادامه داد: دولت باید بداند شوراها سبب آبروی آن‌ها شده است و اگر کار آبرومندی در شهرها رخ می‌دهد به دست شورا و شهرداری بوده است.

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه مجلس نیز به شوراها به چشم رقیب نگاه می‌کند، تصریح کرد: اگر برخی از نمایندگان با شوراهای شهرهای خودشان مشکلی دارند نباید آن را به همه تعمیم دهند چراکه عملکرد شوراها و شهرداری قابل‌رؤیت است و نمی‌توان خدمات آنان را با 20 سال گذشته مقایسه کرد.

عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: اکثر شوراها مر قانون را به خوبی عمل می‌کنند و عملکرد آن‌ها به خوبی در شهرها نمایان است، البته شاید ضعف‌هایی در این زمینه وجود داشته ولی قطعاً منافع آن بسیار بیشتر از نبود آنان است.

آتش زر با گلایه‌مندی از ورود شورای شهر تهران به مباحث و مسائل سیاسی عنوان کرد: با نگاهی به عملکرد یک‌ساله شورای شهر تهران مشاهده می‌کنیم هیچ اقدام عمرانی چشمگیری در شهر تهران صورت نگرفته و باید اعضای شورای شهر تهران بدانند عملکرد آنان به نفع کل مردم بوده و دود کم‌کاری آنان نیز چشم کل کشور می‌رود.

وی سرنوشت شورای شهر تهران را در صورت ادامه‌دار بودن وضع موجود مانند شورای نخست دانست و افزود: از شورای اسلامی شهر تهران خواهشمندیم به مسائل سیاسی ورود نکند چراکه آنان ویترین فعالیت شوراهای شهرهای دیگر هستند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com