کد خبر ۶۵۸۰۶ انتشار : ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۵
به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد؛

نمایش اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در قم +تصاویر

31 شهریورماه سالروز آغاز دفاع مقدس به دنبال تجاوز رژیم بعث عراق به خاک میهنمان می‌باشد. به مناسبت هفته دفاع مقدس مراسم رژه نیروهای مسلح استان در بلوار پیامبر اعظم با حضور مسئولان استان، فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبرقم (قم‌نا)، مراسم رژه نیروهای مسلح استان قم صبح امروز با حضور مسئولان استان، فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی در بلوار پیامبر اعظم(ص) برگزار شد.


در این مراسم که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، استاندار، نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی، مسئولان و فرماندهان نظامی قم و همچنین اقشار مختلف مردم، حضور داشتند.


یگان های نمونه نیروهای مسلح استان از جمله پدافند هوایی حضرت معصومه(س) ارتش، آمادگاه شهید فراشاهی ارتش، نیروی انتظامی، آمادگاه شهید مصطفی خمینی، جانبازان و ایثاگران و بسیجیان سپاه امام علی ابن ابی‌طالب(ع) و مرکز آموزش افسری علویون به همراه ادوات نظامی خود از مقابل جایگاه رژه رفتند.


آیت الله سعیدی امام جمعه و تولیت آستانه مقدس حضرت معصومه (س) و سردار غلامرضا احمدی فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) در مراسم رژه نیروهای مسلح سخنرانی کردند و از خانواده‌های معظم شهدا تقدیر به عمل آوردند.


آیت الله سعیدی با بیان اینکه برگزاری رژه نیروهای مسلح در ایران به‌عنوان عبادت محسوب می‌شود، افزود: کشور به واسطه این مراسم اقتدار خود را به دشمنان نشان می‌دهد تا فکر ضربه‌زدن به نظام اسلامی را به خود راه ندهند.


امام جمعه قم گفت: در واقعه عاشورا دو جبهه حق و باطل به نمایش گذاشته شد. یکی جبهه حق که امام حسین(ع) در رأس آن قرار داشتند و جبهه دیگر باطل بود که یزید و لشگریانش بودند.


سردار احمدی، فرمانده سپاه قم نیز با بیان اینکه مدیریت صحنه جنگ تحمیلی با آمریکا بود و امکانات و تسلیحات در اختیار صدام می‌گذاشت، ابراز داشت: موتور محرکه نبرد مردم منطقه با مستکبران در زمان کنونی اندیشه‌های امام خمینی(ره) است.


وی گفت: تحریم‌ها مربوط به این دوران نیست بلکه از ابتدای انقلاب اسلامی تحریم‌ها بوده است و در دوران جنگ تحمیلی نیز شاهد آن بودیم اما آنچه اکنون مهم است اینکه برخی به توانمندی‌های داخلی برای مقابله با تحریم بی‌توجه هستند.


معرفی بخشی از دستاوردها و تجهیزات نوین نظامی توسط یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران، یکی دیگر از بخش‌های این مراسم بود.


گفتنی است که 31 شهریورماه 1359 سالروز آغاز دفاع مقدس به دنبال تجاوز رژیم بعث عراق به خاک میهنمان می‌باشد که از 31 شهریور تا 6 مهر به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

 

تصاویر از خبرگزاری فارس قم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com