کد خبر ۶۵۸۱۴ انتشار : ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۵

پارک‌سوارهای شهر قم ساماندهی شوند

نماینده مردم قم در مجلس گفت: حقیقت این بوده که در رفت‌وآمد اتوبوس مسافران و زائران خارجی به پارک‌سوارهای شهر نتیجه‌ای جز آزار و اذیت آن‌ها ندارد، برای ساماندهی اتوبوس اتباع خارجی و زائران کشورهای دیگر باید فکری اساسی صورت گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، احمد امیرآبادی فراهانی ظهر امروز در جلسه گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: تسهیل در امر سرمایه‌گذاری به‌ویژه در بخش هتل‌سازی امری مطلوب و شایسته است.

وی با تأکید بر اجتناب‌ناپذیر بودن سرویس‌دهی به مسافران خارجی از طریق اتوبوس افزود: سرویس‌دهی به زوار و اتباع خارجی با توجه به زمینی بودن مسیر رفت‌وآمد به قم اجتناب‌ناپذیر است، اما باید کیفیت وسایل نقلیه مورداستفاده قرارگرفته نیز شرایط استاندارد را داشته باشد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از جابه‌جایی اتوبوس مسافران خارجی در شهر قم گفت: در هیچ جای دنیا اتوبوس مسافران خارجی جابه‌جا نشده و همواره در طول سفر ثابت است، از این‌رو جابه‌جایی اتوبوس‌های اتباع در داخل شهر معقولانه نبوده و تصویری مناسبی را در بین توریست‌های خارجی ایجاد نمی‌کند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با ابراز ناخرسندی از جابه‌جایی و معطلی مسافران خارجی در پارک‌سوارهای شهر قم ادامه داد: حقیقت این بوده که در رفت‌وآمد اتوبوس مسافران و زائران خارجی به پارک‌سوارهای شهر نتیجه‌ای جز آزار و اذیت آن‌ها ندارد، برای ساماندهی اتوبوس اتباع خارجی و زائران کشورهای دیگر باید فکری اساسی صورت گیرد.

امیرآبادی با تأکید بر رعایت استانداردهای حمل مسافر در شهر قم خاطرنشان کرد: شرکت‌های مسافربری و هتل و مجتمع‌های اقامتی استان باید از لحظه پیاده شدن مسافران خارجی در فرودگاه امام مسئله تردد و حمل بار مسافران را به‌درستی ساماندهی کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم نیز با اشاره به معضل تعرفه برق واحدهای اقامتی و هتل‌های استان تصریح کرد: تعرفه برق واحدهای اقامتی، رستوران‌ها و هتل‌های استان باید بر مبنای پروانه بهره‌برداری آن‌ها صورت گیرد.

مهرداد غضنفری با انتقاد از ورود غیرمنتظره مأموران برق استان برای نظارت و بازرسی از هتل و واحدهای اقامتی تأکید کرد: مأموران شرکت توزیع برق استان حق ورود بدون اطلاع قبلی به رستوران‌ها و دیگر مجتمع‌های اقامتی را برای پلمپ و موارد مشابه ندارند.

وی غیرقانونی دانستن قطع برق واحدهای صنعتی و اقامتی قم بدون هماهنگی با مسئولان استانی ابراز کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان حق قطع هیچ واحدی را بدون هماهنگی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ندارد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com