کد خبر ۶۵۸۱۸ انتشار : ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۸

50 درصد اقتصاد قم بر محور گردشگری استوار است

استاندار قم با بیان نقش پررنگ گردشگری در اشتغال و اقتصاد استان قم گفت: صنعت گردشگری در قم موضوعی محوری بوده که بیش از 50 درصد از اقتصاد استان درمجموع گردشگری و خدمات مربوط به آن تعریف و عملیاتی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سید‌مهدی صادقی ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: شهرداری قم باید شرایط تسهیل در امر سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استان را فراهم کند.

وی با انتقاد از رویه شهرداری در دریافت عوارض سرمایه‌گذاری در بخش هتل‌سازی استان افزود: شیوه عمل شهرداری قم در دریافت عوارض هتل‌سازی و سرمایه‌گذاری در طرح‌های رفاهی و اقامتی خلاف مقررات استانی است چراکه دریافت عوارض نباید به بعد از زمان بهره‌برداری موکول شود.

استاندار قم با اشاره به اهمیت توسعه و گسترش صنعت گردشگری در استان قم گفت: رشد صنعت گردشگری بدون همکاری و عمل به قانون از جانب شهرداری ممکن نبوده و از این‌رو شهرداری باید از سیاست‌های تک‌سویه خود در امر سرمایه‌گذاری و احداث واحدهای اقامتی خودداری کند.

صادقی برخی از معضلات دریافت بهای خدمات و تعرفه برق در رستوران‌های سنتی و غیر سنتی را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: در مبحث رستوران‌های سنتی و غیر سنتی باید طبق پروانه بهره‌برداری عمل شده و دریافت تعرفه‌های تجاری و صنعتی بر مبنای آن صورت گیرد.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رونق گردشگری در استان قم عنوان کرد: رفاه، امنیت و آسایش در حمل‌ونقل سه مسئله مهمی بوده که توریست خارجی به آن نیاز دارد، ایجاد مانع در هر یک از موارد سه‌گانه سبب بی‌میلی گردشگران کنونی و اثر سوء در تعداد گردشگران ورودی به استان قم در سال‌های بعدی می‌شود.

استاندار قم با اشاره به معضل جابه‌جایی یا عدم جابه‌جایی مسافران خارجی در قم ادامه داد: اتوبوس‌ها باید تا محل استقرار مسافران خارجی آن‌ها را حمل کرده و بعد از آن راهی پارک‌سوارها شده و سبب معطلی و آزار مسافران نشوند.

صادقی با بیان نقش پررنگ گردشگری در اشتغال و اقتصاد استان قم تأکید کرد: صنعت گردشگری در قم موضوعی محوری بوده که بیش از 50 درصد از اقتصاد استان درمجموع گردشگری و خدمات مربوط به آن تعریف و عملیاتی می‌شود.

وی با تأکید بر سیاست مجموعه استان در حمایت از طرح‌های گردشگری و افزایش ماندگاری مسافر در شهر قم ابراز کرد: هراندازه که در مبحث حمایت از سرمایه‌گذاری در امر گردشگری تسهیل ارائه شود مطلوب است، باید از تمام ظرفیت‌های قانونی موجود برای توسعه و گسترش صنعت گردشگری استفاده شود.

استاندار قم با انتقاد از برخی بروکراسی‌های اداری و ایجاد موانع قانونی در راستای توسعه و گسترش صنعت گردشگری در استان قم بیان کرد: سنگ‌اندازی و ایجاد موانع در سرمایه‌گذاری در امر گردشگری به‌هیچ‌وجه پذیرفته‌شده نیست.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com