کد خبر ۶۵۸۴۰ انتشار : ۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۱
جامعه مدرسین و آیت‌الله نوری‌همدانی بیانیه دادند؛

ادامه واکنش‌ها از قم به حادثه تروریستی اهواز

در بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است: عزم راسخ ملت انقلابی ایران هیچ‌گاه تسلیم این گونه جنایت ها و خباثت ها نشده و نخواهد شد و عناصر حقیر و بد طینت نتوانسته و نخواهند توانست خلل و خدشه ای بر استواری، ایمان، اقتدار و اراده مردم وارد کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، به دنبال حادثه تروریستی دیروز که در هنگام رژه نیروهای مسلح در اهواز انجام گرفت، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای این حادثه را محکوم کرد.

صبح امروز نیز سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، اعلام کرد بود: نیروهای مسلح حق پاسخ کوبنده به دشمنی‌ها باملت ایران را برای خود در هر زمان و مکان محفوظ می‌دارند و جنایتکاران را در هر نقطه‌ از جهان تحت تعقیب قرار خواهند داد.


متن بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در وبسایت این نهاد حوزوی منتشر شده است، به این شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم

«بِأَیِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ» (التکویر-9)
«خبر شهادت و مجروح شدن جمعی از زنان، کودکان و افراد بی دفاع کشور عزیزمان ایران که با حمله تروریستی عناصر تکفیری وابسته به استکبار جهانی در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز صورت گرفت، موجب تأسف و تأثر فراوان گردید.

این حادثه تلخ و خونین که در مثلث آمریکایی، سعودی، صهیونیستی استکبار طراحی و توسط مزدوران آنها در مراسم مزیّن به نام هفته دفاع مقدس به انجام رسید، نشانه عمق ناتوانی، کینه و دشمنی استکبار علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

سردمداران نابخرد استکبار و ایادی منطقه ای آنها باید بدانند؛ انقلاب اسلامی ایران و رشادت های ملت شهیدپرور این مرز و بوم در طول تاریخ انقلاب این واقعیت را به ثبت رسانده است که عزم راسخ ملت انقلابی ایران هیچ‌گاه تسلیم این گونه جنایت ها و خباثت ها نشده و نخواهد شد و عناصر حقیر و بد طینت نتوانسته و نخواهند توانست خلل و خدشه ای بر استواری، ایمان، اقتدار و اراده مردم وارد کنند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن عرض تسلیت به رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) و خانواده های داغدار و مردم شهید پرور اهواز، برای شهیدان این حادثه علو درجات و برای مجروحان شفای عاجل از خداوند متعال مسئلت می نماید و از مسئولان امنیتی و نظامی و اطلاعاتی می خواهد ضمن شناسایی عوامل پیدا و پنهان این حادثه‌ی خونین با آنان بر خورد جدی نمایند.»

 

همچنین آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید قم طی بیانیه‌ای، حادثه تروریستی اهواز را محکوم کرد.


متن پیام تسلیت حضرت آیت‌الله نوری همدانی در پی حادثه تروریستی اهواز به شرح زیر است:


«حادثه تروریستی در جریان رژه نیروهای مسلح در اهواز بار دیگر چهره سیاه استکبار و نوکران آن را نمایان ساخت. بی‌شک خون پاک و مطهر این شهیدان شجره طیبه انقلاب اسلامی ما را که در این چهل سال با خون همین شهیدان آبیاری شد محکم‌تر و مقاوم‌تر خواهد نمود.

این حادثه بشارت ضعف و زبونی این افراد تروریست و اربابان آن‌ها در رأس آمریکا و صهیونیست و بعضی از حکام دست‌نشانده منطقه‌ای آن‌ها بود‌.

اقتدار نیروهای مسلح و قدرت موشکی و دفاعی ما که به همت سپاه و ارتش صورت گرفت خواب آن‌ها را آشفته کرد تا به‌جای که دست به این عمل کور زدند و مردم بی‌دفاع را به خاک و خون کشیدند.

اما دشمن بداند این نظام و انقلاب به پشتوانه ملت شهیدپرور و رهبری حکیمانه آیت‌الله خامنه‌ای و تحت توجهات حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه محکم‌تر از قبل از آرمان‌های امام راحل و شهدا دفاع خواهد نمود و دست هر متجاوزی را با عنایت خداوند متعال قطع خواهد کرد.

اینجانب ضمن محکوم کردن این جنایت هولناک شهادت این عزیزان را به همه ملت ایران و اهالی شهیدپرور خوزستان که همیشه خصوصاً در دوران دفاع مقدس امتحان خود را با سرفرازی پس دادن و به خانواده‌های شهدا این حادثه تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال محشور شدن این عزیزان با سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و یاران گرامش مسئلت می‌کنم.»

 

گفتنی است که در حادثه تروریستی اهواز که در رژه نیروهای مسلح صورت پذیرفت، 25 نفر شهید و نزدیک به 70 نفر زخمی شدند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com